ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 141
Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 141
Abonament PDF

Automatizarea inventarului cu ajutorul ServiceNow

Andreea Domide
ServiceNow Business Analyst @ Accesa



Blanka Nagy
ServiceNow Business Analyst @ Accesa



MANAGEMENT


Cu toții am remarcat că automatizarea a devenit un subiect de mare interes, întâlnit în aproape toate aspectele vieții noastre profesionale. Dacă ascultăm cu atenție majoritatea discuțiilor de la birou, acestea înglobează de multe ori dorința de a avea atribuții executate cât mai eficient, implicând în subiect, inevitabil, automatizarea. Dar în ce constă aceasta?

Automatizarea este o modalitate de a optimiza un proces existent în așa măsură încât să funcționeze fără nevoia intervenției umane de tip manual. Cu alte cuvinte, scopul său principal este să ne facă viața mai ușoară în așa fel încât noi să ne putem concentra pe alte sarcini de lucru. Un exemplu ar fi automatizarea unei atribuții simple și recurente, pentru a scuti un angajat de munca repetitivă.

Pe piață, există nenumărate modalități de a ne sprijini în automatizare, dar - în acest articol - vom discuta despre ServiceNow: o platformă de automatizare a fluxurilor de lucru bazată pe cloud, care ajută la definirea, gestionarea, eficientizarea și structurarea serviciilor IT pentru companii. Platforma nu numai că poate automatiza procese simple și complexe, dar are și o modalitate eficientă de implementare.

Deși nu vom putea acoperi tot ceea ce ServiceNow este capabil să facă într-un singur articol, vă vom prezenta un caz de automatizare de succes.

Cum am reușit să realizăm o implementare eficientă cu ServiceNow

Cerințele de business ale clientului nostru au fost de a obține o gestionare a bunurilor fizice (Asset) conform reglementărilor, care să poată fi ușor de creat, actualizat și menținut cu o precizie ridicată.

Echipa de dezvoltare a creat o aplicație în instanța ServiceNow a clientului în scopul inventarierii, acoperind procesul din două perspective:

Pentru o mai bună gestionare a acestor active, au fost create modele și categorii de modele, care au finalizat procesul de ierarhizare. Ierarhia rezultată a fost concepută pentru a fi extrem de precisă, incluzând chiar și cele mai mici detalii precum consumabilele.

Pentru a facilita crearea și actualizarea activelor, a fost utilizată o versiune personalizată de Mobile Agent, o aplicație mobilă dezvoltată de ServiceNow pentru agenții de servicii sau tehnicienii care folosesc platforma ServiceNow, permițând acestor utilizatori să gestioneze incidente, cereri de servicii și alte sarcini legate de managementul serviciilor direct de pe dispozitivele lor mobile. Astfel, agenții pot răspunde rapid la solicitările clienților, desfășurându-și activitățile administrative în timp real, indiferent de locația lor.

ServiceNow Mobile Agent aduce o creștere a versatilității, facilitând accesul rapid la baza de date a activelor, ceea ce ne permite să modificăm informațiile în timp real. Această funcționalitate aduce productivitatea la un nivel superior, fiind atât practică, cât și ușor de folosit de către utilizatori.

Printre altele, are capacitatea de a accesa camere, servicii de localizare, optimizând costurile, dar, mai ales, timpul petrecut de angajați pentru a finaliza inventarierea asseturilor.

În cazul nostru, Mobile Agent folosește funcționalitatea de scanare a unui cod de bare, asignat fiecărui asset. Pur și simplu, bunurile pot fi scanate în spațiile fizice, iar codul de bare se potrivește cu informația din ServiceNow, astfel încât datele sunt uniformizate și actualizate în mod corect.

Definirea detaliilor tehnice

Aplicația personalizată are o listă structurată de clădiri și active, fiecare cameră a unei clădiri având alocate mai multe active. În acest fel, persoana responsabilă cu inventarul va avea o listă completă a tuturor elementelor pe care trebuie să le urmărească.

ServiceNow are la bază o infrastructură construită pe tabele definite. Pe scurt, aceste tabele stochează toate datele dintr-o instanță ServiceNow.

De asemenea, înregistrarea individuală a datelor despre un obiect fizic se numește Asset, iar tabelele care le conțin sunt Asset Classes.

Pentru a avea lista completă, echipa de dezvoltatori a personalizat mai multe tabele pentru a gestiona informațiile necesare.

Figura 1. Ierarhia claselor Asset și opțiunile dependente

După cum este prezentat în Figura 1, fundația ierarhiei este clasa Interior. Pornind de la bază, au fost adăugate trei clase copil, care reprezintă tipuri generale de bunuri: Furniture, Room Extras și Kitchen. Dintre acestea, Furniture are trei clase copil proprii, restrângând și mai mult tipurile de bunuri disponibile: Desk, Seat și Locker.

Pentru a ține evidența procesului de inventariere, fiecare sesiune este păstrată într-un tabel numit Inventory. Atunci când o sesiune este creată în sistem, este disponibil un buton pentru a completa automat lista de camere și active care trebuie verificate.

În sesiunea de inventariere, procesul poate fi demarat numai când o încăpere are și un asistent desemnat. Acest lucru schimbă starea sesiunii din "Open" în "Work In Progress", încăperile fiind echivalentul digital al spațiilor fizice în care pot fi găsite activele.

Starea de inventariere completă poate fi obținută atunci când toate bunurile din cadrul încăperilor au fost scanate și marcate ca fiind finalizate. În situația în care asistentul desemnat încearcă să seteze manual starea inventarului în Complete înainte de finalizarea scanării, apare un mesaj de eroare, care precizează că mai sunt camere care trebuie verificate.

Fiecare încăpere are un asistent desemnat care trebuie să scaneze bunurile aparținând acelei încăperi, pentru a finaliza cu succes sarcina fiind necesar ca asistentul să dețină un rol ITIL în ServiceNow. Rolul ITIL - în acest caz - este menit să ofere utilizatorului accesul necesar, din punctul de vedere al unui executant.

Asigurându-se că aplicația Mobile Agent este instalată pe smartphone-ul său, asistentul se conectează și începe procesul de verificare prin scanarea activelor. Prin scanarea codurilor de bare, fiecare activ poate avea unul dintre următoarele statusuri:

În cadrul aplicației mobile, procesul este finalizat cu succes odată ce toate încăperile au fost verificate prin aplicația Mobile Agent.

Rezumatul soluției

Până acum, scopul automatizării a fost acela de a îmbunătăți eficiența și de a simplifica experiența utilizatorului în cadrul proceselor dintr-o companie, ceea ce a dus la o mai bună gestionare a timpului.

Implementarea acestui nou mod de gestionare a activelor a reprezentat cu siguranță o îmbunătățire a modului de lucru, însemnând că un inventar de 200 de active poate fi finalizat în 2-3 ore, spre deosebire de procedeul anterior, care consta în persoane angajate special pentru a urmări și a înregistra manual activele în inventar.

Așa cum am prezentat în cazul de mai sus, se poate observa că prin ServiceNow am reușit să asigurăm satisfacția clientului prin eficientizarea intensă cu ajutorul platformei și a procesului de automatizare.

Soluția reușește să asigure o mai bună gestionare a datelor, oferind urmărirea tuturor modificărilor de inventar în timp real, într-un set de tabele unificate.

Având posibilitatea de a crea numeroase aplicații personalizate, nu există o limită prevăzută până unde am putea merge în automatizarea proceselor complexe.

LANSAREA NUMĂRULUI 142

Robotics & AI

joi, 25 aprilie, ora 18:00

sediul Accenture

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Conferință

NUMĂRUL 141 - Business Anlysis (BA)

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO