ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 134
Abonament PDF

Java prin exemple (I) – structurile Enum

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



PROGRAMARE


La fel ca restul limbajelor de programare, limbajul Java evoluează constant. În acest articol, primul dintr-o serie mai largă, vom aborda noile feature-uri adăugate și vom expune câteva exemple de utilizare.

Enums

În general, acestea erau folosite până acum într-o manieră standard. Adică aveam o enumerare de valori pe care le putea, după aceea, referi precum în exemplul de mai jos:

public enum Colors {
    Red, Blue, Green
}
class Paint{
  public static void main(
  String[] args) {
   System.out.println("Values=" +
   Arrays.asList(Colors.values()));

   System.out.println("Red="+
   Colors.Red.ordinal());

   System.out.println(
   "Value of Red:"+
   (Colors.valueOf("Red")==
   Colors.Red));

    }
}

## Output:
Values=[Red, Blue, Green]
Red=0
Red string check:true

Putem folosi direct valorile elementelor din enum prin values() sau poziția lor din lista de declarație: ordinal().

Bineînțeles că folosirea acestora este legată, de obicei, de posibilitatea de a selecta o anumită acțiune sau valoare în funcție de valoarea acestora, așa cum se poate vedea în exemplul următor:

public enum Colors {
    Red, Blue, Green
}
class Paint{
 public static void main(
   String[] args) {

   System.out.println(
   "Paint it blue ? "+
   paint(Colors.Blue));
}

 public static String paint(
   Colors color){

  return switch (color){
   case Red->"Use some good light";
   case Blue->"Check the window";
   default -> "See who coming";
  };
 }
}

## Output
Paint it blue ? Check the window

Așa cum probabil ați observat în codul de mai sus, se returnează direct valoarea din switch fără a mai folosi break și variabile adiționale. Pentru folosirea acestuia aveți nevoie cel puțin de Java 12.

Constructori în enum

Putem să definim constructori și chiar metode în enumuri. Deoarece acestea nu pot fi extinse, modificatorii de acces al constructorilor sunt în mod implicit private.

public enum Visitors {
 Low(100), High(1000);
 private final int count;

 Visitors(int number) {
   this.count=number;
 }

 public void showCount(){
   System.out.println("Visitors count="+
   this.count);
 }
}

class Event{
    public static void main(String[] args) {
        Visitors daily=Visitors.Low;
        daily.showCount();
        daily=Visitors.High;
        daily.showCount();
    }
}

## Output
Visitors count=100
Visitors count=1000

Deși este posibil, nu este recomandat ca valorile inițiale din constructor să fie modificate ulterior, tocmai pentru a putea păstra scopul enumerărilor. Mai mult, aceștia se vor inițializa doar o singură dată pentru aceeași valoare de intrare.

Metode abstracte

Putem defini metode abstracte care vor trebui implementate de fiecare instanță particulară în parte.

public enum Visitors {
 Low(100) {
   @Override
   public String getRecommendations() {
     return "background music";
   }
 }, High(1000) {
   @Override
   public String getRecommendations() {
     return "big concert";
   }
 };
   private int count;

   Visitors(int number) {
     this.count=number;
   }

   public void changeCount(int nr){
      this.count=nr;
    }

   public void showCount(){
      System.out.println("Visits count="+this.count);
    }

    public abstract String getRecommendations();
}

Așa cum se poate vedea în exemplul de mai sus, metoda getRecommandations() este implementată de fiecare instanță : Low (100) și High(1000)

De asemenea, enumerările pot implementa și interfețe. Folosind o interfață, exemplul de mai sus este echivalent cu:

interface Recommendations{
    String getRecommendations();
}
public enum Visitors implements Recommendations{
    Low(100) {
        @Override
        public String getRecommendations() {
            return "background music";
        }
    }, High(1000) {
        @Override
        public String getRecommendations() {
            return "big concert";
        }
    };

Concluzie

Construcțiile enum reprezintă un instrument foarte util, cu multă flexibilitate pentru reprezentarea seturilor de constante.

Bibliografie

  1. OCP Oracle Certified Professional Java SE 17 Developer Study Guide[^1]

  2. [^1]https://learning.oreilly.com/library/view/ocp-oracle-certified/9781119864585/

  3. https://medium.com/\@javatechie/the-evolution-of-switch-statement-from-java-7-to-java-17-4b5eee8d29b7

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects