Deși ne aflăm la început în privința startup-urilor românești și încă nu ne putem mândri cu o cultură de masă a mediului de IT autohton, susținătorii acestora încep să își facă din ce în ce mult mult simțită prezența. Prin acțiunile și facilitățile oferite au un scop comun și anume suportul business-urilor locale și succes-ul acestora. Articolul de față se vrea a fi o listă de puncte de contact pentru oricine are sau dorește să lanseze un startup.
O practică nouă pe piața locală este reprezentată de închirierea unui birou pentru un anumit număr de ore sau zile. La finalul zilei acel spațiu este eliberat astfel încât ziua următoare altcineva poate să îl folosească. Avantajul acestei abordări este diversitatea, posibilitatea de a realiza rapid legătura cu diferite alte business-uri și de a putea lua rapid pulsul local. Datorită naturii acestora de a nu avea un spațiu permanent dedicat, numărul de evenimente organizate este mare, iar prin legăturile sau organizațiile afiliate vizibilitatea business-urile este mărită.
Serviciile oferite
Afilierea la o organizație internaţională
Criteriile de acceptare:
Datele de contact
Un spațiu plăcut în centrul Clujului oferind senzația de acasă. Există suport de internet (WiFi), fructe, apă și cafea. Dacă vremea este bună se poate lucra pebalcon și ești înconjurat de oameni muncitori deschiși să te ajute în cazul în care aveți probleme. Cluj CoWork te face productiv într-un mod relaxant. Pentru startup-uri se oferă programe de mentorat, design și suport în dezvoltarea aplicațiilor.
Investiții: Au fost făcute investiții financiare, de timp și servicii pentru startup-uri.
Cum sunt atrași investitorii? Folosim networking-ul propriu pentru aceasta
Costurile lunare pentru a lucra în cadrul co-work-ului?
140 EUR/lună iar în prima lună se oferă un discount de 20 EUR. Pentru startup-uri suntem întotdeauna deschiși la discuții.
Care sunt criteriile pentru a fi acceptat?
Aceleași pentru toată lumea ...dacă ești serios, motivat, muncitor și open minded atunci ești acceptat.
Care sunt activitățiile din cadrul Cowork-ului?
În fiecare săptămână se desfășoară evenimente interesante cum este GeekMeet. În afară de aceste evenimente de relaxare și socializare cum ar fi Sangria-nights, Cocktail courses, sushi making & eating și barbecue"s.
Datele de contact:
Pe lângă posibilitatea de a-ți desfășura activitatea profesională de la unul dintre cele 4 nivele (+gradina) dotate cu birouri și mese colaborative, la ClujHub îți oferim și servicii conexe care aduc valoare business-ului tău:
Numărul de echipe înscrise:În momentul de față mai mult de 10 companii fac parte din comunitatea noastră estimând ca până la sfârșitul anului 2013 vom ajunge la 35 companii și mai mult de 50 de membri.
Modul de atragere a investitorilor: Dintre companiile pe care le găzduim una dintre ele a obținut o finanțare în cadrul unui program de accelerare de aproximativ 30 000 euro.
Perioada de incubare:Investitorii cu care comunicăm fac parte atât din comunitatea locală și ne întâlnim periodic cu ei dar avem și investitori din comunitatea internaţională.
Afilierea la o organizație internaţională: Nu avem o afiliere la o organizație internaţională, dar colaborăm cu multe entități similare.
Modul de tarifare: Pentru a-ți desfășura activitatea din cadrul ClujHUB, pe aria de cowork, tarifele pentru membri încep de la 30 euro și pot ajunge la 140 euro pentru nivelul full acces.
Criteriile de acceptare: Criteriile de acceptare sunt destul de subiective mergând pe potrivirea lor cu ceilalți membri ai comunităţii dar plecăm în profilarea noastră de la:
Activitățile din cadrul incubatorului: sunt multe evenimente care poate trebuie tratate separat pentru că din iunie vor fi mai numeroase.
Datele de contact:
Implicarea comunității în suportul dezvoltării proiectelor este un lucru inedit. Suportul vine direct de la utilizatorii ce doresc să devină clienții respectivei afaceri înainte ca aceasta să existe de fapt. Propunerea din acest număr, multifinanțare.ro reprezintă o abordare interesantă.
Oferă servicii de crowdfounding prin publicarea proiectelor pe platforma proprie. Fiecare proiect ce obține 50% din suma cerută de la crowd va primi încă 50% din partea investitorului.
Proiectele acceptate trebuie sa aibă o componentă inovativă. Acestea au asigurată consultanță juridică, financiară fiscală și investițională. Vom publica mai multe despre această inițiativă într-unul din numerele viitoare ale revistei.
Date de contact:
Dacă în soluțiile de până acum, suportul oferit era ca un serviciu adițional, iar motorul business-ului era reprezentat de închirierea spațiului sau reținerea unui procent din suma obţinută, aceleratoarele/incubatoarele reprezintă o categorie unde succesulacestora este legat 100% de startup-uri. Problema principală în acest caz este acceptarea în cadrul acestora, iar odată acceptat beneficiați de sprijin dedicat pentru transformarea startup-ului într-un business real.
Este primul incubator destinat exclusiv startup-urilor IT din România ce facilitează crearea conexiunilor între antreprenorii români și investitori din Silicon Valley. Oferă echipelor acceptate în programul de incubare spațiu de birouri la cheie cu toate utilitățile necesare și acces la săli de conferințe și de prezentări.
Mentorship-ul tehnic este asigurat de persoane cu o bogată experiență tehnică din echipa Gemini Solutions, persoane ce au lucrat pentru companii de diferite dimensiuni de la startup-uri până la multinaționale în aproape toate domeniile existente, de la back-end la front-end, de la cloud computing la aplicații destinate pentru mobile.
Consultanţă financiară și cea legală oferite au ca scop ușurarea muncii depuse în aceste direcții pentru a permite antreprenorilor să se concentreze la ceea ce contează cu adevărat într-un start-up și anume implementarea ideii.
Dar poate cea mai interesantă facilitate este reprezentată de conexiunile cu fonduri de investiții din Silicon Valley. Aceste conexiuni se fac în cadrul unui eveniment anual denumit Demo Day unde echipele vor prezenta atât ideea lor cât și progresul efectuat în cadrul programului de incubare. Acest tip de finanțare este foarte important pentru creșterea ulterioară a echipei deoarece pe lângă banii primiți echipa beneficiază și de conexiunile dar și de îndrumarea investitorului, altfel spus: Smart money.
Datele de contact:
NextPhase este interesată de proiecte inovative care au potenţial comercial. Prin implicarea sa, NextPhase completează resursele necesare proiectului pentru a asigura progresul corespunzător al acestuia. Astfel, în proiectele pe care le considerăm de interes, noi putem să participăm printr-o combinaţie de servicii, cum ar fi: organizarea şi managementul procesului de cercetare-dezvoltare, elaborarea şi managementul strategiei de proprietate intelectuală, furnizarea de infrastructură,finanţare, managementul business-ului, elaborarea şi dezvoltarea strategiei de creştere, acces la surse suplimentare de investiţie, programe de formare (training) pentru echipele de inventatori/antreprenori. Cu o adaptare corespunzătoare a termenului, am putea afirma că NextPhase este un incubator de tehnologie de tip "one stop shop" unde ideile cu potenţial comercial găsesc ceea ce au nevoie pentru a deveni afaceri de succes.
Numărul de echipe înscrise -La 31 Dec 2012, aveam 2 proiecte în derulare și 3 proiecte în pregătire. Următorul proiect va fi în domeniul de software, mai precis modelare şi simulare şi va fi demarat în luna Iunie. Celelalte două proiecte, cel mai probabil, vor porni spre sfârşitul celui de-al treilea trimestru al acestui an.
Modul de atragere a investitorilor - Până la un anumit nivel, NextPhase este investitorul. Acest nivel depinde în principal de proiect, de necesarul de resurse în fazele planificate şi evoluţia proiectului până în acel moment. Mai departe, strategia de atragere a investitorilor depinde foarte mult, din nou, de domeniul proiectului, de indicatorii şi riscurile acestuia. Oricum, până la urmă, iniţierea unei colaborări sănătoase cu un investitor nu se poate baza decât pe o propunere de afaceri corectă şi transparentă.
Perioada de incubare - Din motive legate atât de partea tehnică, cât şi de partea comercială, noi ţintim o perioadă de incubare de circa 12 - 18 luni de zile. Bineînţeles, pot exista şi excepţii, dar acestea trebuie să fie bine fundamentate.
Afilierea la o organizație internaţională - NextPhase este subsidiară a Flogistics AG Elvetia şi dispune de o reţea proprie de consultanţi şi potenţiali investitori. NextPhase nu face parte din nici o reţea notorie de incubatoare de tehnologie. Se pare că acest lucru poate fi un avantaj din punct de vedere a vitezei deciziilor şi a adaptabilităţii la specificul proiectelor.
Suportul oferit după ce echipele părăsesc HUB-ul:
Prin natura implicării, NextPhase continuă şi îşi adaptează suportul oferit şi după perioada de incubare, practic până la momentul de ieşire ("exit") din afacere. Suportul şi strategia de ieşire depind de gradul de succes al proiectului şi evoluţia capacităţii de funcţionare autonomă a acestuia.
Modul de tarifare pentru co-work - În general, noi ne implicăm doar în proiectele în care credem şi uzual, această implicare se face în schimbul unei participaţii la beneficiile care vor rezulta. Este destul de greu să participi la succesul unui proiect în fază de incubare prin a tarifa în avans consultanţă care este, în general, unul dintre serviciile cele mai scumpe. Astfel, de obicei, noi nu tarifăm implicarea noastră, ci ne asumăm misiunea şi riscurile proiectului, ulterior beneficiind de o parte din succesul financiar al acestuia.
Criteriile de acceptare - Principali indicatori care-i folosim în evaluarea proiectelor sunt: caracterul inovativ/diferențiator al conceptului care stă la baza proiectului, potenţialul comercial al ideii şi, foarte important, echipa de inventatori/antreprenori. Ca şi filozofie de acţiune, credem că este nevoie de o idee bună, deo implementare corespunzătoare, dar şi de pasiunea şi anduranţa de a face faţă obstacolelor care, invariabil, sunt prezente de-a lungul proiectului.
Activitățile din cadrul incubatorului: - Pe lângă activitatea principală de dezvoltare de proiecte, NextPhase organizează seminarii de prezentare, evenimente de networking, programe de formare pentru echipele de inventatori/antreprenori în dorinţa de a contribui la dezvoltarea comunităţii antreprenoriale clujene.
Datele de contact: