ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 131
Abonament PDF

Ce nu poți vedea cu ochiul liber? În culisele interfeței de utilizare și ale designului grafic - Partea 1

Nimród-Szilamér Szigeti
Senior UX/UI and Graphic designer @ Accenture



DIVERSE

Te-ai întrebat vreodată cum ar fi să fii designer, să creezi ceva nou în fiecare zi? Fie că ești dezvoltator, florăreasă, bucătar, educatoare la grădiniță, răspunsul este același pentru toată lumea. Este frumos, de nedescris și este stresant și iritant. Una peste alta, această profesie are dezavantajele și punctele sale forte.

Să începem cu faptul că există mai multe tipuri de design: design grafic, design UI, design UX, design în mișcare, design interior, design 3D și putem continua. Sunt foarte diferite între ele, dar există un lucru care este comun tuturor și anume regulile și legile. Așa e, designerii nu lucrează doar pe principiul "Îmi place asta și asta e bine". Evident, estetica și simțul frumosului joacă un rol important în execuția unui proiect, însă există reguli convenite care sunt valabile în toate proiectele, care formează o bază comună și leagă diferitele sub-discipline. Ca să nu mai vorbim că ele fac interfețele mai ușor de utilizat și realizează mai multe conversii (în cazul publicității sau al designului grafic), deoarece publicul țintă le poate consuma și digera mai ușor.

În rândurile de față voi valorifica experiența mea profesională de designer UI/UX sau UX/UI cu un background consistent în design grafic. Indiferent pe care dintre cele două le- ai alege, cred că sunt inseparabile. În numerele următoare ale acestei publicații, voi scrie o serie de articole despre principiile de bază ale fiecăruia, respectiv relația dintre cele două sau ce fac în timpul unui proiect.

Despre design grafic și UI în general

Aceste două domenii au scopuri foarte diferite, fiecare captivându-mă dintr-un anumit motiv. Designul grafic îți oferă șansa de a-ți flexibiliza creativitatea și de a crea orice dorești, fie că este vorba despre un logo, un poster ori un design pentru rețelele sociale. Este un tip de design care nu are prea multe constrângeri, fiind în continuă evoluție, cu tendințe, provocări, idei și abordări care apar în fiecare an. Așa că, dacă simți că vrei să te exprimi, să dai ceva oamenilor și, în același timp să creezi, să te distrezi, să rezolvi problema cuiva, acesta este domeniul pentru tine. Datorită acestui domeniu, care m-a interesat din timpul studiilor universitare, am obținut o perspectivă asupra multor alte domenii ale designului și, în curând, am putut comuta între ele.

După doi ani, am început să lucrez în UI/UX design, care, în esență, se traduce prin crearea de interfețe de utilizator și experiențe de utilizator pentru web și aplicații. Deși designul grafic îți permite să fii creativ și să creezi, trebuie să ții cont de faptul că majoritatea din timp lucrezi pentru altcineva cu gusturi, viziuni și așteptări complet diferite. Așa că se poate simți foarte ușor că noi suntem creionul și ei mâna. Cu designul UI/UX, acest sentiment a fost mult diminuat, pentru că, așa cum am afirmat anterior, în fiecare domeniu de design există anumite reguli, legi universale și adiacente care fac mult mai ușor să ne atingem obiectivele și să rezolvăm problemele. Designul UI/UX este genul de design în care aceste reguli și legi sunt alfa și omega. Firește, ca designeri, este treaba noastră să rezolvăm problemele clientului, să creăm ceva utilizabil, util și fezabil, dar nu trebuie să uităm că, în spatele funcționării umane, există reguli și psihologie. Așa că nu este de mirare că această sub-categorie de design pune procesul de proiectare la un nivel logic și nu emoțional.

Sursa: https://www.interaction-design.org/literature/article/how-to-change-your-career-from-graphic-design-to-ux-design

Relația dintre designul grafic și UI

După cum am subliniat, cele două domenii au abordări complet diferite, dar ambele se bazează pe fundamente și reguli vizuale. Aceste reguli sunt contrastul, ierarhia, echilibrul, spațiul alb, accesibilitatea, claritatea și alte lucruri conexe care vor fi explicate mai târziu. Așa cum scopul designului UI/UX este de a rezolva o problemă, designul grafic funcționează într-un mod similar, dar vrea să vândă. Designul grafic se referă la elemente vizuale de mare intensitate și la a face totul să arate perfect și convingător și, în mod similar, UI/UX nu se sfiește de asta, dar nu este prioritatea. Știați că legea esteticii este că utilizatorii cred că interfețele, aplicațiile și site-urile web mai frumoase și mai atrăgătoare sunt mai ușor de utilizat? Unul este un lup în haine de oaie, celălalt este o oaie crescută printre lupi. Scopul este diferit, instrumentele sunt foarte asemănătoare, așa cum puteți vedea în majoritatea proiectelor, deoarece designul nu înseamnă doar realizarea unui buton sau finalizarea fundalului unui poster. Este un proces în continuă schimbare și adaptiv și, indiferent de tipul de design, există o mare intersecție între ele, care are latura pozitivă de a face mult mai ușoară înțelegerea diferitelor expresii și situații. Ne oferă diversitate.

NUMĂRUL 138 - Maps & AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO