ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 141
Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 128
Abonament PDF

Deblochează-ți potențialul cu OKR-uri

Szilárd Kacsó
CEO & Trainer @ Azimut Happy Employees @ updateED



MANAGEMENT


Ai simțit vreodată că îți turezi motoarele, că muncești din greu, dar nu vezi rezultatele pe care le dorești? Dacă da, să știi că nu ești singur. Multe organizații au dificultăți cu stabilirea și urmărirea obiectivelor lor. Aici intervine sistemul OKR (Obiective și Rezultate Cheie). OKR-urile au făcut valuri în lumea afacerilor pentru simplitatea și eficiența lor în a ajuta companiile să își atingă obiectivele. În acest articol, vom descoperi lumea OKR-urilor și îți voi arăta cum să folosești acest sistem pentru a realiza lucruri mărețe.

Înțelegerea OKR-urilor

Ce sunt mai exact OKR-urile? Simplu spus, un OKR este o metodă de stabilire a obiectivelor care presupune stabilirea unor obiective clare și măsurabile, apoi urmărirea rezultatelor cheie care vor indica dacă ai atins sau nu aceste obiective.

Diferența dintre obiective și rezultate cheie este esențială pentru a înțelege sistemul OKR. Obiectivele sunt ceea ce dorești să obții, în timp ce rezultatele cheie sunt parametrii pe care îi vei folosi pentru a urmări progresul înregistrat în atingerea acestor obiective. De exemplu, un obiectiv ar putea fi "Îmbunătățirea satisfacției clienților", în timp ce un rezultat cheie ar putea fi "Creșterea scorului de satisfacție a clienților de la 75% la 85%".

Un OKR eficient trebuie să fie specific, măsurabil, realizabil, relevant și limitat în timp (SMART). Acest lucru înseamnă că toți cei din companie sunt aliniați și lucrează pentru același obiectiv. Prin stabilirea de OKR-uri SMART la nivel de echipă sau departament, veți putea defini clar cum arată succesul și să urmăriți progresul către acest succes.

Procesul de stabilire a OKR-urilor

Acum că ai înțeles ce sunt OKR-urile și de ce sunt importante, putem trece la procesul de stabilire a unor OKR-uri eficiente.

Primul pas în stabilirea OKR-urilor este să implici cât mai multe părți interesate (stakeholders) în proces. Acest lucru asigură faptul că toată lumea este pe aceeași pagină și lucrează pentru același obiectiv. Discută cu cât mai multe părți interesate, pentru a obține mai multe perspective, pentru a le înțelege provocările și nevoile. Acest proces te va ajuta, de asemenea, să crești angajamentul și interesul oamenilor pentru acest proces.

În continuare, este timpul să îți stabilești obiectivele. Descrie ceea ce vei face. Asigură-te că aceste obiective sunt calitative (descriptive), care inspiră, posibil de atins într-un interval de timp limitat (lună, trimestru, an) și că aduc o valoare reală pentru tine sau pentru afacerea ta.

După ce ți-ai stabilit obiectivele, este timpul să identifici rezultatele cheie care vor indica dacă ai atins sau nu aceste obiective. Rezultatele cheie ar trebui să fie direct legate de obiectivele tale și ar trebui să fie măsurabile, astfel încât să poți urmări progresul înregistrat în vederea atingerii obiectivelor. Asigură-te că aceste rezultate nu sunt o listă de sarcini sau activități, ci mai degrabă măsurători care se vor schimba atunci când faci lucruri în direcția atingerii obiectivelor tale.

După ce ai rezultate clare, te poți decide asupra inițiativelor care te vor ajuta să atingi aceste rezultate cheie. Acum este momentul să te gândești la ce vei face pentru a progresa cu reușitele tale.

Exemplu de OKR

Obiectiv pentru T2 2023: Clienții vor adora echipa noastră de suport.

  1. Rezultat cheie: Scorul de satisfacție a clienților de 97%.

  2. Rezultat cheie: Timp mediu de prim răspuns de 1 oră.

  3. Rezultat cheie: Timp mediu de soluționare de 12 ore.

    • Inițiativă: Intervievez 10 candidați pentru echipa de suport.

    • Inițiativă: Public o secțiune de întrebări frecvente pe site-ul nostru, cu minim 10 întrebări frecvente și răspunsuri.

    • Lansez live chat în aplicația noastră Android.

Urmărirea și revizuirea OKR-urilor

Urmărirea progresului este o parte decisivă a procesului OKR.

Revizuirea și ajustarea regulată te va ajuta să te asiguri că rămâi pe drumul cel bun și că faci modificările necesare pentru a-ți atinge obiectivele. Liderii joacă un rol important în stimularea responsabilității și în asigurarea faptului că toată lumea lucrează pentru același obiectiv. Îți recomand să faci un check-in pe OKR cel puțin o dată la fiecare două săptămâni.

În timpul perioadei de revizuire și ajustare, este important să sărbătorești succesele și să înveți din eșecuri. Făcându-ți timp să reflectezi la progresul tău, vei putea face modificările necesare pentru a-ți menține compania sau echipa în direcția bună. Nu-ți fie teamă să schimbi obiectivele sau rezultatele cheie din mers, dacă nu au sens, sau dacă descoperi că alte arii ar trebui să fie în atenția ta pentru următoarea perioadă (lună sau trimestru).

OKR-urile în practică

OKR-urile au fost folosite de unele dintre cele mai de succes companii din lume, cum ar fi Google și Intel, pentru a obține rezultate uimitoare. Aceste companii au dovedit că stabilirea de obiective clare și măsurabile și urmărirea rezultatelor cheie este o modalitate puternică de a stimula creșterea și succesul.

De exemplu, Google a fost una dintre primele companii care a adoptat sistemul OKR și îl folosește din 1999. Compania stabilește obiective clare, măsurabile pentru fiecare trimestru și urmărește progresul către aceste obiective. Un exemplu de OKR de succes la Google a fost crearea Google Maps. Echipa responsabilă pentru Google Maps a stabilit OKR pentru a realiza o hartă a lumii cuprinzătoare, ușor de utilizat, care ar putea fi accesată de oriunde. Prin verificări regulate și urmărirea progreselor, echipa a reușit să rămână concentrată și să își atingă obiectivul, ceea ce a dus la crearea unuia dintre cele mai de succes produse Google. Sistemul OKR a sprijinit creșterea Google de la 40 de angajați la peste 190 000 (la sfârșitul anului 2022).

Concluzie

OKR-urile sunt un sistem puternic de management al performanței care poate ajuta organizațiile și persoanele să atingă obiective clare și măsurabile. Indiferent dacă ești o corporație mare precum Google, o echipă de vânzări sau o persoană care dorește să atingă obiective personale, OKR-urile oferă un cadru flexibil și orientat spre rezultate pentru stabilirea obiectivelor și urmărirea progreselor. Cheia succesului cu OKR-uri este de a stabili obiective specifice, cu termen limită, de a urmări în mod regulat progresul și de a te responsabiliza. Procedând astfel, poți rămâne concentrat, îți poți atinge obiectivele și poți implementa o ameliorare continuă. Fie că dorești să îmbunătățești rezultatele companiei, performanța echipei tale sau abilitățile personale, OKR-urile te pot ajuta să ajungi la acest obiectiv.

Resurse:

  1. https://www.updateed.com/okr_proces_de_stabilire_a_obiectivelor_organizationale-4813/

  2. https://www.updateed.com/okrs_metoda_de_stabilire_a_obiectivelor_organizationale-4820/

  3. https://okrexamples.co/company-okr-examples

  4. https://rework.withgoogle.com/guides/set-goals-with-okrs/steps/introduction/

LANSAREA NUMĂRULUI 141

Analiza de business (BA)

miercuri, 27 martie, ora 18:00

sediul Accesa

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 140 - Generative AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO