ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 140
Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 127
Abonament PDF

Trenduri în AI

Cornel Ștefanache
CTO @ AscentCore



PROGRAMARE


În ultimul deceniu, inteligența artificială (AI) a trecut de la laboratoarele de cercetare la industrii, fiind utilizată într-o mare varietate de aplicații. Anul trecut, 2022, în care s- a făcut o descoperire în lumea creativității, ar putea fi declarat anul generative AI, deși acesta a fost doar începutul introducerii AI în procesul creativ. Creativitatea inteligenței artificiale a fost introdusă în două industrii care nu au nimic în comun, dar care au necesitat creativitate umană pentru a atinge un obiectiv final: dezvoltarea Software și Arta. Adoptarea Copilot în mediile de dezvoltare integrate (IDE) populare și câștigarea primului loc la concursul de arte plastice Colorado State Fair a unei opere de artă create printr-o tehnologie AI a atras atenția atât a adoptatorilor, cât și a investitorilor.

Un AI generative

Starea actuală a abordărilor generative produce rezultate impresionante, dar factorul uman are încă puțin control asupra producției. Au fost făcute unele încercări de a descoperi elementele care contribuie la rezultatele decizionale și de a oferi utilizatorului un nivel suficient de control asupra corectării rezultatelor. Cu toate acestea, mai rămân multe îmbunătățiri de făcut. În plus, controlul redus asupra rezultatelor ridică preocupări etice, cum ar fi generarea de conținut ofensator sau utilizarea a milioane de imagini fără consimțământul creatorului. Generative AI există de ani de zile, însă în ultimele 18 luni, modelele lingvistice care alimentează majoritatea instrumentelor din domeniu au devenit uimitor de performante la crearea de artă, scrierea și realizarea altor conținuturi asemănătoare creativității umane. Anul 2022 s-a încheiat cu apariția ChatGPT, care a provocat un val în lume cu implicații pentru aproape fiecare industrie. Viitorul pentru acest tip de tehnologie este adoptarea acesteia pentru domenii precum Suportul pentru clienți, Vânzări și Marketing, Educație, Sănătate, Recrutare, Călătorii, Divertisment și Consultanță juridică.

Un AI responsabil

Dezvoltarea inteligenței artificiale creează noi oportunități de a îmbunătăți viețile oamenilor și de a ajuta industriile să facă salturi uriașe într-un timp mai scurt. Această nouă tehnologie trebuie să câștige cât mai multă credibilitate pentru a fi adoptată în mai multe domenii. Totuși, în același timp, ridică întrebări suplimentare cu privire la corectitudinea, interpretabilitatea, confidențialitatea și securitatea sistemelor. Seturile de date părtinitoare vor genera modele părtinitoare, iar dezvoltatorii de modele generative sunt obligați să construiască filtre complexe, de obicei, alte modele AI, care pot evalua dacă rezultatul este jignitor sau nu. Această problemă reprezintă un blocaj major în adoptarea accelerată, iar soluția ar putea fi un punct focal pentru anul viitor. Efectuarea unei intervenții chirurgicale deschise pe modele pre-instruite și eliminarea factorilor subiectivi le va permite modelelor să învețe din toate și să livreze conținut imparțial. Unele repere și tehnologii au fost dezvoltate pentru a aborda Explainable AI. De obicei, se abordează subiecte precum prejudecățile de gen, rasiale și politice, iar celelalte probleme subiective scapă nedetectate de algoritmul de luare a deciziilor. Adoptarea modelelor generative precum Chat GPT în industriile interfețelor umane trebuie să asigure identificarea și eliminarea oricăror decizii părtinitoare.

Un AI sustenabil

Potrivit Our World In Data, "lumea se confruntă cu două probleme energetice": cea mai mare parte a producției noastre de energie încă generează emisii de gaze cu efect de seră, iar sute de milioane de oameni nu au acces complet la energie. AI reprezintă o parte din prima problemă, chiar o mare parte din aceasta. O lucrare publicată în 2020, numită "Energy and Policy Considerations for Modern Deep Learning Research", a constatat că formarea unui singur model de învățare profundă poate duce la emisia a 284.000 de kilograme de CO2. Modelele mai mari necesită mai multă putere pentru antrenament. Astăzi, cea mai bună soluție pentru îmbunătățirea calității rezultatelor modelului este creșterea numărului de parametri antrenabili. Această abordare nu este neapărat cea mai eficientă și, de obicei, transformă modelul într-o cutie neagră. Sunt de așteptat unele îmbunătățiri în optimizarea tehnologiei actuale pentru a reduce resursele necesare în efectuarea instruirii.

Democratizarea AI- ului

În ultimul deceniu, democratizarea AI în spațiul întreprinderilor s-a accelerat. Democratizarea inteligenței artificiale înseamnă a pune AI la dispoziție pentru toți. Cu alte cuvinte, seturi de date și instrumente open-source dezvoltate de companii precum Microsoft și Google - care solicită mai puține cunoștințe despre AI de la utilizator - sunt puse la dispoziție, astfel încât oricine poate construi un software inovator AI. Acest lucru a condus la creșterea 'citizen data scientists'. Unele îmbunătățiri au fost aduse în această direcție cu prezența HuggingFace și ModelZoo, unde oamenii pot adopta modele pre-construite/antrenate în tehnologia lor, dar la data actuală, crearea unui AI adaptat pentru o necesitate a industriei necesită un anumit nivel de expertiză în domeniu.

Per total, 2023 va fi un alt an de mare creștere pentru AI. Comercializarea de noi produse și caracteristici, progrese în materie de acces și accesibilitate și accent pe practicile responsabile vor deschide cazuri de utilizare perturbatoare pentru întreprindere și nu numai. Acestea sunt timpuri interesante pentru a fi în spațiul AI și va fi interesant de văzut cum progresează industria în următoarele 12 luni.

NUMĂRUL 138 - Maps & AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO