ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 141
Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 127
Abonament PDF

Intersecția Dintre Graphic Design și UX: Echilibrul Între Estetic și Util

Cristian Virciu
Head of UX/UI Design @ Wolfpack Digital



DIVERSE


Experiența utilizatorului (UX) a devenit din ce în ce mai importantă în ultimii ani, deoarece tot mai mulți oameni folosesc produse digitale pentru a accesa informații, a comunica sau a efectua tranzacții, în scop medical, sau pur și simplu pentru taskuri de zi cu zi. Din aceste considerente, o experiență bună de UX poate face diferența între un produs care este folosit frecvent și unul care este ignorat.

Oamenii au tendința să se simtă frustrați de produsele care sunt dificil de utilizat sau care nu funcționează cum trebuie, ceea ce poate duce la pierderea clienților și a veniturilor. Din acest motiv, companiile acordă din ce în ce mai multă atenție experienței utilizatorilor în procesul de design al produselor lor. Prin urmare, cel puțin un UX designer este prezent în majoritatea companiilor de software development pentru a testa și a îmbunătăți experiența oferită utilizatorilor, astfel încât produsele create să fie cât mai ușor de utilizat și mai eficiente.

Artisan Talent

Unde intervine graphic designul?

Intersecția dintre graphic design și UX poate fi un subiect complex, deoarece aceste două discipline sunt adesea percepute ca fiind diferite și independente una de cealaltă. Cu toate acestea, ele pot fi complementare și au un impact puternic una asupra celeilalte.

În domeniul graphic design, estetica este esențială. Designul vizual poate atrage atenția publicului, poate comunica mesaje și poate crea o experiență de brand puternică. Acest lucru poate include elemente precum tipografie, imagini, culori și layout. De exemplu, un designer grafic ar putea lucra la proiectarea unui afiș publicitar sau a unui site web pentru a atrage atenția utilizatorilor și a transmite un mesaj specific. În schimb, UX se concentrează asupra modului în care oamenii interacționează cu un produs, cum se simt când îl folosesc și cum îl găsesc util pentru a rezolva o problemă cu care se confruntă, fie ea mică sau mare. Practic, UX se concentrează pe funcționalitate, accesibilitate și eficiență în a rezolva atât problemele utilizatorilor cât și ale organizației.

Designul vizual poate influența modul în care utilizatorii percep și interacționează cu un produs sau site web. De exemplu, un design vizual atractiv poate face ca un site web să pară mai profesional și mai plăcut de utilizat din punct de vedere estetic, în timp ce un design vizual necorespunzător poate face ca site-ul să pară neorganizat sau dificil de înțeles.

În plus, designul vizual poate ajuta la crearea unei experiențe de brand puternice. Elementele vizuale, cum ar fi culorile, fonturile și imaginile pot contribui la construirea unei identități de brand și pot face ca oamenii să se simtă conectați la acesta.

Pentru a găsi echilibrul perfect între estetic și util, designerii grafici trebuie să lucreze în strânsă colaborare cu specialiștii în UX pentru a se asigura că designul este atractiv dar și ușor de folosit. Acest lucru poate fi realizat prin utilizarea unor instrumente de design și a unor tehnici de cercetare care permit designerilor să înțeleagă nevoile și comportamentele utilizatorilor, astfel încât produsul final să rezolve acele pain-points stabilite în etapele incipiente ale cercetării.

Un exemplu popular despre modul în care UX și Graphic Design se îmbină eficient este Spotify Wrapped. Folosirea eficientă a informațiilor și usage data pentru a livra o experiență personalizată, plăcută și, în același timp, utilă, centrată pe ceea ce utilizatorul își dorește să vadă sau, în cazul nostru, să asculte. Prin Spotify Wrapped, fiecare utilizator are o experiență construită specific pentru fiecare individ. Datele sunt comunicate sub forma de storytelling, spre exemplu: "În 2022, ai ascultat cel mai mult următorii artiști."

Interacțiunea în sine este multi senzorială, în timp ce, prin navigarea experienței asculți muzica ta preferata. Simplu și plăcut!

Spotify Wrapped 2022

În cele din urmă, găsirea balanței dintre estetic și util poate face diferența între un site sau o aplicație care sunt ignorate și unele care devin favorite pentru utilizatori, fidelizându-i astfel încât devin promotori ai serviciului sau produsului prin recomandarea către cunoscuți. Prin colaborarea strânsă între specialiștii în graphic design și UX, este posibil să se creeze experiențe de calitate pentru utilizatori, care sunt nu doar plăcute din punct de vedere estetic, cât și ușor de folosit.

LANSAREA NUMĂRULUI 142

Robotics & AI

joi, 25 aprilie, ora 18:00

sediul Accenture

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

Conferință

NUMĂRUL 141 - Business Anlysis (BA)

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO