ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 122
Abonament PDF

Cum să treci la interviul de product manager!

Terezia Neagu
Product Manager



MANAGEMENT


Căutarea unui loc de muncă poate fi un proces îndelungat și epuizant, dar care în cele din urmă poate deveni plin de satisfacții dacă știm cum să abordăm aceste interviuri pentru a obține "jobul perfect". Mai exact, managerul de produs reprezintă o poziție foarte populară datorită cererii sale ridicate în afaceri, dar și a salariului - un manager de produs poate fi foarte bine plătit datorită abilităților și a profilului unic pe care trebuie să le aibă, cum ar fi know-how tehnic, creativitate și leadership.

Există diverse aspecte pe care trebuie să le luăm în considerare atunci când participăm la aceste interviuri: întrebările să fie adresate fie de intervievator, fie de noi înșine, sarcinile pe care le primim trebuie să le și îndeplinim în timpul interviului, modul în care gestionăm feedbackul negativ și cum acționăm atunci când acceptăm sau refuzăm oferta primită din partea companiei.

Sfaturi în timpul unui interviu

#1 Alege un produs

Una dintre cele mai frecvente întrebări din timpul unui interviu pentru PM este să alegem și să descriem un produs preferat, de ce ne place acel produs și ce caracteristici ne bucură cel mai mult la acesta. De exemplu, putem alege o aplicație pentru cumpărături online (Shop and Go), deoarece ne oferă o experiență mai rapidă de a cumpăra alimente săptămânale, primindu-le la ușă și economisind timp. Câteva dintre caracteristicile extraordinare pe care le are această aplicație sunt navigarea lină între reclamele diferitelor categorii de produse, posibilitatea de a planifica o listă de cumpărături și de a plasa o comandă, procesul rapid și ușor de a plăti comenzile folosind diverse metode de plată și un serviciu de livrare performant, chiar la ușa noastră, cu reduceri viitoare.

#2 Motivația

Câteva dintre discuții se referă, de asemenea, nu numai la ceea ce facem din punct de vedere tehnic ca PM în postul actual, ci și de ce alegem să activăm drept PM din punct de vedere al carierei și să continuăm să facem acest lucru. Asigurați-vă că vă gândiți la motivele pentru care vă pasionează rolul de PM și formați-vă o poziție clară și coerentă pe baza căreia să puteți fi ghidați mai departe.

#3 Rezolvarea problemelor și găsirea soluțiilor

Cele mai importante întrebări la care va trebui să răspundem în toate interviurile sunt de tipul unei descrieri privind o situație dificilă, urmate de ce am făcut pentru a rezolva problema respectivă. Pentru un Product Manager aceste situații pot fi: ratarea unui termen limită de livrare pentru un produs, gestionarea părților interesate dificile și obținerea acceptului acestora, colaborarea cu echipele de tehnologie și echilibrarea nevoilor între produs/tehnic, prioritizarea produselor și multe altele. Sunt două lucruri pe care le fac de obicei candidații: descriu situația și rezultatul, uitând uneori să evidențieze modalitățile/procesul prin care au reușit să rezolve acea problemă/situație. Trebuie să avem în vedere acțiunile de îmbunătățire continuă și să avem întotdeauna următorii pași pregătiți, pentru a ne asigura că situația nu se va întâmpla în viitor sau va avea o frecvență mai mică de apariție. De exemplu, cum ne ocupăm de un stakeholder dificil și cum obținem această achiziție pentru produsul nostru, mai ales dacă luăm în considerare stakeholderi cheie care au un interes/impact foarte mare asupra produsului nostru. Există mai multe acțiuni pe care le putem întreprinde aici, cum ar fi: să avem sesiuni recurente de 1 la 1 pentru a ne alinia conform așteptărilor de fiecare dată, să dezvoltăm și o notă personală în relația profesională, să definim modalități de comunicare care funcționează pentru ambele părți, să ascultăm, să acționăm ferm și să nu uităm de empatie și umor/distracție în discuții - ajută la locul de muncă.

Product Manager Task

Pe lângă întrebările și discuțiile obișnuite din timpul interviului, uneori ni se cere să îndeplinim o sarcină (uneori trebuind să fie finalizată în timpul interviului sau offline) care urmărește, în principiu pentru o poziție de manager de produs, următoarele domenii:

# Tendințele pieței și ale produselor

Chiar dacă nu ni se va cere să le specificăm, este întotdeauna ca o cireașă de pe tort să reușim să prezentăm tendințele, care circulă în anii curenți, privind tendințele pieței/afacerilor și produselor. Acest lucru ar putea ajuta în luarea unor decizii mai bune cu privire la identificarea și prioritizarea oportunităților.

# Identificarea oportunităților

O componentă cheie a rolului de Product Manager va fi identificarea și dimensionarea oportunităților pentru un produs. Pentru a ne evalua capacitățile în această arie, ni se va cere să identificăm, de exemplu, problemele cu care se confruntă clienții legate de un produs existent, lacunele produselor și oportunitățile de top ale unui produs în sine. Utile în acest sens sunt investigațiile auto-exploratoare în jurul produsului și analiza competitivă.

Un exemplu - cât de ușor este pentru clienții noștri să folosească un anumit produs. Această nevoie/problemă este susținută de oportunități care pot fi îmbunătățite, cum ar fi: capacitatea de navigare/căutare a soluției, tutoriale atât text/video care explică utilizatorilor finali cum ar putea folosi produsul și care este performanța bunului în sine.

# Prioritizarea

În principal, trebuie să stabilim o prioritate față de o listă specifică de elemente și să argumentăm această abordare. Ceea ce se dorește aici, este să se articuleze esența prioritizării, care este de a oferi cea mai mare valoare în cel mai scurt timp.

# Stakeholder Management

PM trebuie să identifice stakeholderii cheie și să obțină aprobarea acestora pentru a sprijini deciziile. Cum reușim acest lucru? Punem pe hârtie toți stakeholderii cheie cu care un produs se află de obicei în legătură, cum ar fi: marketing, comercial, date și analiză, design (UI/UX), inginerie, produs și alte IMM-uri din afacere. Pentru a obține acceptarea lor, există o vorbă: "Vorbește cu cineva despre ei înșiși și te vor asculta ore în șir". Această afirmație presupune să le oferim stakeholderilor informații cât mai devreme posibil pentru a-i face să se simtă implicați încă de la început, oferindu-le o viziune clară asupra a ceea ce dorim să realizăm cu produsul. De asemenea, este important să avem toate temele/analizele/datele făcute înainte - cifrele cu siguranță ajută la prezentarea unei idei. Apoi asigurați-vă că produsul/ideea acoperă interesele/beneficiile părților interesate. Nu în ultimul rând, flexibilitatea asociată cu comunicarea deschisă, păstrând în același timp sesiuni de feedback constant pentru adaptările viitoare, ca și gestionarea așteptărilor, atenuarea conflictului și definirea pașilor următori cu privire la ceea ce este promis a fi livrat sunt, din nou, elemente cheie.

# Go to Market

Un bun manager de produs știe ce oportunități merită să fie propuse, acordând o atenție deosebită modului în care : 1. ar convinge stakeholderii pentru sprijin, 2. ar vinde produsul clienților săi (mesaje, marketing), 3. ar urmări clienții să se implice și 4. ar monitoriza succesul.

Ca exemplu, vom lua personalizarea și vom parcurge fiecare dintre acțiunile Go to Market. În primul rând, definim motivele pentru care am selectat personalizarea cu scopul de a obține susținerea stakeholderilor și motivele pentru care am vinde produsul clienților noștri:

În al doilea rând, selectați un mesaj simplu și atrăgător pentru a interacționa cu clienții prin canale offline/online pentru personalizare și pe care l-am putea folosi, spre exemplu: "Lăsați totul în seama noastră și bucurați-vă de experiențe personalizate pentru beneficiile voastre, încă de la primul click!"

În cele din urmă, definiți modalități de urmărire a succesului produsului, lucru care se poate realiza prin analizarea numărului de clienți care interacționează cu componenta de personalizare a produsului dvs., a numărului de achiziții activate prin personalizare, a numărului de clienți care beneficiază de diferite promoții bazate pe personalizare.

! Notă special pentru PM Task: Nu trebuie să petrecem mai mult timp decât este necesar pentru îndeplinirea unei sarcini, deoarece există șanse să nu ajungem la etapele următoare ale interviurilor din diverse motive și trebuie să ne păstrăm energia pentru celelalte sarcini pe care le-am putea primi. De ce? Deoarece chiar și evaluarea sarcinilor pentru un PM poate fi făcută într-un mod subiectiv, iar acest lucru lasă loc interpretărilor de fiecare dată. Cu siguranță nu ne ajută și nu ne merită timpul personal pentru a exagera cu o sarcină. Concentrați-vă mai bine pe oferirea unor răspunsuri cheie intervievatorilor la întrebările esențiale care au un factor ridicat de prioritate, stakeholder management, identificarea oportunităților, Go to Market și alte arii care definesc un rol de PM.

Cum gestionăm feedbackul negativ într-un interviu?

Să presupunem că am finalizat toate etapele/pașii procesului de interviu și așteptăm feedbackul. După ceva timp, primim acel feedback, dar este negativ. Cum gestionăm feedbackul negativ? În primul rând, le oferim un răspuns pentru a le mulțumi pentru timpul și efortul pe care ni l-au acordat în timpul interviului și le reamintim că rămânem disponibili pentru oportunități viitoare, dacă vor exista. Un mic sfat ar fi să cerem feedback despre felul în care ne-am comportat în timpul interviului, deoarece acest lucru ne-ar putea ajuta la autoevaluarea noastră și la modul în care putem aduce îmbunătățiri desfășurării următorului interviu. Din când în când, trimiteți o întrebare la HR dacă vreo poziție devine disponibilă, s-ar putea să fiți surprinși de data aceasta!

Dacă am experimentat o serie de interviuri nereușite fără o ofertă de muncă, secretul este să rămânem concentrați, să acordăm timp acestui proces pentru că schimbarea locului de muncă este un eveniment care ne schimbă viața și care merită toată atenția și răbdarea noastră. Câteva acțiuni pe care le putem întreprinde pentru a merge mai departe după o respingere ar fi: să nu acționăm defensiv sau impulsiv, să punem întrebări clarificatoare dacă avem și să ne asigurăm că comunicăm asta intervievatorului, să rămânem deschiși/flexibili față de oportunitățile viitoare și să extindem rețeaua de socializare prin menținerea legăturii cu persoanelor pe care le-am întâlnit în timpul interviului.

Cum acționăm când ni se oferă un job?

Primul pas, după ce primim o ofertă de muncă, este să ne facem timp pentru a analiza toate detaliile din jurul ofertei chiar dacă vrem să spunem "da" sau "nu", în momentul în care suntem abordați. Luați-vă cel puțin două, trei zile pentru a vă gândi la ofertă, dar asigurați-vă că nu prelungiți perioada la 1-2 săptămâni. De ce este important să vă acordați timp pentru a lua în considerare o ofertă de muncă? Solicitarea timpului pentru a analiza o ofertă de muncă ne oferă posibilitatea de a cântări cu atenție pozițiile pro și contra. Trebuie să revenim în timp util la angajator cu un răspuns și dacă avem nevoie de mai mult timp după ce am convenit inițial asupra unei date, ne asigurăm că întrebăm și cădem de acord cu ei asupra noului termen limită. Faceți o listă completă de întrebări și trimiteți-le pentru clarificări pentru a fi conștienți de toate perspectivele. O decizie informată este întotdeauna mai bună decât una la care nu dăm dovadă de o gândire atentă. Până la urmă, avem răspunsurile, așadar este timpul să decidem și să comunicăm acea decizie angajatorului nostru. Nu ar trebui să ezităm să punem întrebări de la început până la sfârșitul procesului de interviu. Putem cere câteva clarificări generale, cum ar fi: o fișă completă a postului, cine va fi managerul de linie, beneficii/zile de concediu anual, orele de lucru pe care trebuie să le facem, procesul de evaluare și planul de auto-dezvoltare. În plus, îi putem aduce managerului de produs întrebări specifice, cum ar fi: detalii despre produsul pe care îl vom lucra, tipurile de stakeholderi cu care vom interacționa, dacă sunt necesare abilități pentru a face evaluări bugetare/financiare, cum sunt organizate/ distribuite echipele tehnice/de produs, dacă produsul va beneficia de clienți interni sau externi, cum arată o zi în rolul de PM, care sunt sarcinile/așteptările pentru perioada următoare de la rolul de PM, tehnici de măsurare a succesului produsului, instrumentele și cadrele pe care PM le va folosi, dacă există WoW set sau este un mediu mai flexibil și multe altele.

Cum refuzăm o ofertă?

Am parcurs toate etapele/pașii interviului și am primit o ofertă de la companie, dar nu este tocmai ceea ce ne dorim, așa că avem de-a face cu o situație în care trebuie să refuzăm. Cum refuzăm politicos o ofertă? Înainte de a oferi orice feedback, trebuie să ne asigurăm că vrem cu adevărat să refuzăm și să continuăm să căutăm alte locuri de muncă sau să acceptăm o altă ofertă. Ne arătăm apreciere și recunoștință și explicăm decizia noastră - ar putea exista loc de negociere, așa că rămâneți deschis pentru orice schimb de interese cu angajatorul.

Există situația când, după acceptarea inițială a unei oferte, s-ar putea să revenim pentru a o refuza, așadar dacă acesta este cazul, trebuie să ne asigurăm că informăm angajatorul cât mai curând posibil.

În cele din urmă, ne arătăm interesul de a păstra legătura pentru oportunitățile viitoare, rămânând transparenți și clari cu privire la obiectivele noastre de carieră.

Sunt mai multe scenarii care se pot întâmpla în funcție de rezultatul interviului și de propria noastră alegere, pe baza tipului de feedback: pozitiv sau negativ.

Concluzii

Ar trebui să participăm în continuare la interviuri pentru a afla în mod continuu mai multe despre așteptările și tendințele actuale ale pieței pentru postul pe care aplicăm și pentru a folosi opțiunile pe care le avem față de experiența noastră actuală. De fapt, o dată pe an se recomandă să participăm la cel puțin un interviu pentru a evalua atât salariul solicitat postului ca o modalitate de autoevaluare și pentru a vedea cum ne-am potrivi în cerințele actuale ale pieței. În special pentru un rol de PM, ar trebui să ținem fereastra deschisă, deoarece există o mulțime de oportunități pe noul program hibrid/la distanță datorită naturii poziției, care poate fi realizată cu ușurință de acasă, cu echipele de distribuție. În cele din urmă, cel mai bun exercițiu este de a participa la interviurile reale și de a evalua fiecare experiență la nivel personal și de a aștepta până când ajungem la acea ofertă care corespunde aproape tuturor cerințelor noastre din lista de dorințe a jobului.

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects