ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 121
Abonament PDF

Noutăți Java SE 18

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



PROGRAMARE

Ne place să publicăm odată pe an un articol despre noutățile care apar în limbajul Java. În articolul de față vom prezenta trei schimbări introduse în Java SE 18, varianta de dezvoltare. A nu se confunda cu Java 17 care reprezintă versiunea de producție LTS (long term support).

UTF-8

A fost adoptat ca standard pentru lucrul cu șirurile de caractere. Până acum encodarea folosită depindea de sistemul de operare. În general, ca o bună practică, era indicat ca acesta să fie specificat înainte de folosire.

import java.nio.charset.*;
...
System.out.println(“default charset:“ 
  +Charset.defaultCharset());

Web Server

A fost inclus un server web în distribuția SDK-ului. Astfel, Java se aliniază cu majoritatea celorlalte frameworkuri cum ar fi node.js pentru JavaScript sau Laravel pentru PHP. Serverul web poate fi lansat din folderul /bin al distribuției Java 18.

> ./jwebserver
…
URL http://127.0.0.1:8000/

Folosirea sa este simplă. Lansat fără parametri va deservi directorul curent, dar acest lucru poate fi schimbat folosind parametrul -d. De asemenea, portul folosit se poate modifica prin -p

./jwebserver
**-d** /Library/Java/JavaVirtualMachines/jdk-18.0.2.jdk/Contents/Home/bin/public/
**-p** 9999

În exemplul de mai sus am lansat pe MacOs web serverul, a cărui cerință este să se specifice calea completă a folderului.

@snippet tag

Înlocuiește folosirea tagurilor @code și <pre >{ @code..} </pre >

{@snippet lang=”properties” :
   house.number=42
   house.street=Main St.
   house.town=AnyTown, USA
}

Vector API

Este introdus un nou API pentru operațiile cu vectori. Acestea sunt acum compilate la runtime într-un set optim de instrucțiuni pentru arhitectura procesorului folosit. Integrarea acestora necesită o adaptare a codului existent:

Codul standard:

void scalarComputation(float[] a, float[] b, float[] c) {
 for (int i = 0; i < a.length; i++) {
   c[i] = (a[i] * a[i] + b[i] * b[i]) 
      * -1.0f;
   }
}

Rescrierea acestuia folosind Vector API:

static final VectorSpecies SPECIES = FloatVector.SPECIES_PREFERRED;

void vectorComputation(float[] a, float[] b, float[] c) {
    int i = 0;
    int upperBound = SPECIES.loopBound(a.length);
    for (; i < upperBound; i += SPECIES.length()) {
        // FloatVector va, vb, vc;
       var va = FloatVector.fromArray(SPECIES, a, i);
       var vb = FloatVector.fromArray(SPECIES, b, i);
       var vc = va.mul(va)
                   .add(vb.mul(vb))
                   .neg();
       vc.intoArray(c, i);
    }
    for (; i < a.length; i++) {
        c[i] = (a[i] * a[i] + b[i] * b[i]) * -1.0f;
    }
}

Dacă vreți să citiți mai multe detalii despre Vector API vă recomand acest articol.

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects