ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 119
Abonament PDF

Prima ediție globală a Bosch Future Mobility Challenge în Cluj-Napoca

Rareș Lemnariu
Technical Lead @ Centrul de Inginerie Bosch Cluj



EVENIMENTE


În perioada 10- 15 mai, a avut loc în orașul nostru a 5-a ediție a Bosch Future Mobility Challenge, o competiție tehnică internațională lansată de Centrul de Inginerie Bosch în 2018. Dacă edițiile precedente au atras echipe de studenți din toată Europa, în acest an, datorită partenerilor noștri, reprezentații celei mai mari asociații tehnice profesionale în domeniul soluțiilor de mobilitate inteligentă, IEEE - ITSS (Intelligent Transportation Systems Society), am reușit să atragem echipe de pe întregul glob!

Participanții acestei competiții sunt studenți interesați de dezvoltarea algoritmilor de conducere autonomă pentru mașini la o scară de 1:10. După șase luni de muncă intensă, soluțiile inteligente dezvoltate de echipele de studenți au reușit să nu devieze de la culoarul de mers, să navigheze cu succes în intersecții, să reacționeze corect la semnele de circulație (prioritate, parcare, STOP, treceri de pietoni, sens giratoriu, sens unic, drum fără acces, intrare și ieșire de pe autostradă), să reacționeze la "obstacolele" de pe drumuri (cum ar fi alte mașini de pe drum, pietoni, drumuri în construcție), să efectueze manevre precum condusul în pantă în sens ascendent și descendent, opritul la culoarea roșie a semaforului, condusul pe autostradă, sau navigarea dinamică a unei hărți.

Cum munca la distanță a devenit o normalitate, oferim o mână de ajutor studenților, anume un simulator, o replică a mediului de competiție. Mai mult, în cadrul acestei ediții, am venit în întâmpinarea studenților cu șapte cursuri tehnice ținute de colegii noștri, pe următoarele teme: management de proiect, procesarea imaginilor, procesarea semnalului, calcule computaționale paralele, metode de control al vehiculului, tranziția între stări (state-flow) și dezvoltarea de prototipuri.

Pentru competiția din 2022, au fost acceptate 54 de echipe din Europa, America de Nord și India. După rundele de calificare, au rămas în competiție 23 de echipe din Estonia, Grecia, India, Italia, Polonia, Portugalia, România, Serbia și SUA, aceste echipe fiind invitate să participe în semi-finale la Cluj-Napoca.

Între 11-13 mai 2022, la Centrul de Ingineri Bosch, echipele calificate și-au testat algoritmii într-un cadru de 200m2 care emulau un oraș inteligent. Semi-finalele au avut loc pe 14 mai, iar cele mai bune opt echipe au fost selectate pentru finalele din 15 mai.

Pentru Bosch și pentru partenerii noștri, această competiție are o semnificație aparte, nu doar la nivel tehnic și nu doar pentru domeniul automotive. Se poate remarca abordarea trans-disciplinară inclusiv în componența juriului din acest an, format din: Bettina Roeddiger - Director of Human Resource Management Corporate Headquarters; Dennis Raabe, Senior Vice President for Product Area Driver Experience for Advanced Driver Assistance Systems @ Bosch Germany; Dr. Meng Lu - Strategic Innovation Manager, Peek Traffic B.V. (Dynniq Group) din Olanda și membru al comitetului executiv al IEEE -ITSS (Intelligent Transportation Systems Society) și Tobias Matter, Head of the Bosch Engineering Center Cluj.

Echipele finaliste s-au întrecut pentru premii în valoare totală de 11.000 Euro. Pe primul loc, cu un premiu de 4.500 Euro, s-a clasat echipa DEI-UNIPD din Padova, Italia. Pe al doilea loc, cu un premiu de 3.000 Euro și cu distincția Marketing Award, s-a clasat echipa Vroom din Tessalonik, Grecia. Pe al treilea loc, cu un premiu de 1.500 Euro, s-a clasat echipa Dobroltenii din București, România. Un premiu de 1.000 Euro pentru prima participare la competiție a fost acordat echipelor BeepLearning din Porto, Portugal și Politron din Torino, Italia. Nu în ultimul rând, premiul publicului a mers la echipa Akatsuki din India. Chiar dacă această competiție pare la prima vedere una care cere un nivel ridicat de procesare de imagine, observăm că aceasta include mult mai mult, iar studenții care ajung pe podium vin, în mare parte, de la specializări interdisciplinare, cum ar fi electronica aplicată inginerie software.

Fiind o interfață în relația cu studenții, este fascinant să vedem cum acest concurs îi ajută pe concurenți să se maturizeze pe tot parcursul concursului. Progresul este evident din punct de vedere tehnic. Învață cum să pună întrebări dificile și cum să identifice soluții pentru acestea. Descoperă (din întâmplare sau nu) chiar și problemele de care ne lovim noi pe piața automotive. Emoțional, învață cum să abordeze problemele, înțeleg că lucrurile se mai strică și că nu merge totul conform planului. Învață să se adapteze și să profite de ceea ce au. Majoritatea studenților se confruntă , în premieră, cu un proiect atât de mare și complex. Este un real ajutor pentru concurenți. Își dau seama ce carieră doresc să urmeze, fie aceasta automotive sau nu.

Echipamentul primit de către studenți din partea noastră este unul minimal dar capabil să îi ajute la livrarea unei soluții ingenioase și robuste. Aceștia primesc în materie de senzori un encoder (pentru identificarea vitezei motorului), o cameră video și un senzor de fuziune inteligent, care poate returna accelerații, rotații și fluxul magnetic. În ceea ce privește unitățile de control primesc o plăcuță Nucleo (stm32) pentru controlul motoarelor și un raspbery, unde pot implementa logica sistemului. Kitul de bază poate fi însă modificat, iar multe abordări utilizează chiar acest kit, în timp ce altele se concentrează fie pe o limitare ulterioară de resurse (utilizarea unui RPi0), fie pe adăugarea sau înlocuirea plăcuțelor cu unele mai puternice, cum ar fi plăcile de la Nvidia, Xavier sau Jetso Nano. Printre senzorii adăugați se numără anumite camere stereo și senzori de distanță (lidar sau ultrasonici).

Printre soluțiile hardware care ies în evidență în concurs se numără camerele mobile, pentru inspecția drumurilor în intersecții, parcări sau unghiuri moarte și paralelizarea proceselor pe diferite plăcuțe, cum ar fi o combinație între procesarea de semnale, unitatea centrală de control și unitatea de control a motoarelor. Din punct de vedere software soluțiile sunt foarte versatile: Pentru navigarea în intersecții avem baze puse pe semnale video, pe mișcarea motorului, GPS sau rotația mașinii. Pentru detecția elementelor prezente pe camera video avem diverse metodologii de machine learning, deep learning sau chiar procesare clasică de imagine; În ceea ce privește navigarea între diferite stări, avem soluții care merg de la "if-else", la diagrame de stare sau la diagrame de stare bazate pe priorități!

Dorim să ducem competiția și mai departe, prin parteneriate noi, prin provocări și oportunități ce așteaptă să fie descoperite. Înscrierile la ediția următoare încep din 1octombrie!

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects