Luna aceasta am avut ocazia să participăm la FIX Cluj, o competiție centrată pe Startupuri, unde studenții au ocazia să își prezinte ideile de produs sau servicii. Cu această ocazie, am reușit să povestim cu echipa Manuscrito, membrii acesteia fiind premiați în cadrul uneia dintre cele mai mari competiții de acest tip. Ne bucurăm să vedem cât de multă ambiție și dorință de a aduce un aport în sistemul educațional există din partea unor tineri aflați de curând pe băncile facultății. Merită să le auzim povestea, cât și planurile viitoare din înregistrarea video sau din articolul redactat mai jos.
În ce constă aplicația voastră?
Anastasia Susciuc: Aplicația noastră este destinată copiilor cu vârste cuprinse între 5 și 9 ani, fiind o aplicație pentru tablete, iar ceea ce ne propunem să facem este să le oferim tuturor oportunitatea de a învăța deprinderi de bază precum: a învăța să scrie, să citească și să efectueze operații de matematici simple.
Din cine este formată echipa voastră?
Octavian-Alexandru Trifan: Echipa noastră este formată din cinci studenți, patru învățând la Universitatea Babeș-Bolyai și unul la Universitatea Tehnică. Toți avem backgroundul în programare, însă avem și aptitudini complementare, unii ocupându-se de programarea efectivă, alții de marketing. Ceea ce este cert e că toți suntem pasionați de educație, mulți lucrăm în industrie și suntem motivați să ne continuăm activitatea și în viitor.
Sunteți câștigători la concursul Microsoft ImagineCup cu aplicația Manuscrito. Au trecut zece ani de la o performanță similară. Cum s-a desfășurat competiția?
Tudor Tișe: Ne bucurăm foarte mult să reprezentăm România și de faptul că am reușit să câștigăm premiul pentru cea mai bună aplicație educațională din Europa, Orientul Mijlociu și Africa. A fost o competiție unde au participat peste 10.000 de echipe din toată lumea.
Care este targetul aplicației și ce strategie de monetizare folosiți?
Tudor Tișe: Noi ne adresăm copiilor cu vârste cuprinse între 5 și 9 ani, iar ca să ajungem la ei avem două strategii. Odată B2B la școlile private și publice, dar și B2C, unde vrem să mergem direct la părinți. Vom avea o versiune gratuită a aplicației pentru a ne ajuta să creștem comunitatea dar și să ne dezvoltăm aplicația, dorind să ne asigurăm că fiecare copil poate să învețe caracterele (cifre și litere). Pentru versiunile plătite vrem să avem mai multe tipuri de exerciții, cum ar fi cele pentru antrenarea dexterității mâinii, pentru cuvinte și propoziții, care ar forma pachetul complet.
Care sunt tehnologiile folosite?
Andrei Vasil: Aplicația rulează pe Flutter, o aplicație pentru tabletă comunicând cu un script Phyton care trebuie să detecteze caracterele scrise de copiii mici, apoi le returnează o acuratețe și un scor pentru litera desenată de aceștia. AI-ul care le recunoaște literele copiilor rulează în cloud, momentan pe Heroku, dar folosim și Acer de la Microsoft.
Care este publicul vostru țintă și cum ați proiectat designul?
Paul Pop: Aplicația a fost gândită pentru copii, tocmai de aceea am vrut să fie cât mai prietenoasă, cât mai ușor de folosit și totodată să aibă cât mai multe culori care să le permită să își adapteze avatarul în funcție de cum își doresc ei. Bineînțeles, există și componenta de statistică pentru părinți și profesori, dar în principal este dedicată copiilor.
Cum arată viitorul pentru Manuscrito?
Paul Pop: Pe viitor ne dorim să lansăm aplicația, să fie o variantă live atât pentru Android, cât și pentru iOS, să o lansăm în școlile partenere. Deja colaborăm cu o serie de școli din Cluj și ne dorim să le extindem numărul. Totodată, ne dorim să creăm o comunitate în jurul profesorilor unde să existe un ajutor reciproc pentru a dezvolta educația.