ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 117
Abonament PDF

Comunicarea eficientă în contextul profesional

Geanina Tămaș
Online Marketing Specialist @ Azimut



MANAGEMENT

Abordarea problemelor pentru oferirea de soluții în contextul organizațional a avansat în paralel cu dezvoltarea tehnologiilor și a schimbărilor care au loc în permanență la locul de muncă. Odată cu aceste schimbări și comunicarea s-a adaptat la noi metode și strategii pentru a o face cât mai eficientă, rapidă și clară.

Transmiterea informațiilor trebuie să se realizeze pe căi cât mai ușor accesibile, să cuprindă toate detaliile necesare și să fie economică din punct de vedere al timpului pentru a avea rezultatele dorite.

Comunicarea în contextul profesional face referire la comunicarea realizată la locul de muncă despre muncă, spre exemplu: anumite taskuri, delegarea sarcinilor de lucru sau noutăți legate de companie.

Ce face o comunicare să fie eficientă?

Să știi despre ce să comunici și prin ce căi

Comunicarea poate lua diferite forme: face-to-face, prin email, pe rețele de socializare sau ședințe cu toată echipa. Pentru fiecare companie există o modalitate optimă de comunicare în funcție de informațiile care sunt transmise.

În desfășurarea ședințelor de feedback, abordarea ideală este aceea de one-on-one între angajat și manager, fie fizic sau online. O discuție deschisă între cei doi ajută la înțelegerea nevoilor angajatului și cum managerul ar putea ajuta, iar pentru manager, ar fi mai clar ce ar trebui să schimbe pentru a crea un mediu optim de muncă.

În ceea ce privește ședințele de planning, ideale sunt ședințele cu toată echipa. În acest fel se creează o imagine de ansamblu, completată de idei și feedback din mai multe direcții și perspective. E preferabil ca aceste tipuri de ședințe să se desfășoare fizic, facilitându-se crearea unor legături mai strânse între angajați ca și obținerea unui feedback mai concludent cu privire la ceea ce urmează a se implementa.

Pentru informațiile care trebuie transmise rapid și să ajungă la angajați în timp real, rețele de socializare reprezintă opțiunea optimă.

Oferă informații clare

Comunicarea devine eficientă atunci când fiecare primește informațiile de care are nevoie într-un mod explicit și care nu lasă loc de interpretări. O comunicare optimă din punct de vedere al acurateței oferă claritate asupra taskurilor și nu confuzie.

Transmiterea de informații nișate pentru diferite grupuri de angajați poate fi utilă când aceștia au cunoștințe și backgrounduri diferite. Recursul la noțiuni tehnice este justificat atunci când destinatarii fac parte dintre angajații din domeniu, dar se impune utilizarea unor termeni mai uzuali în cazul celor nefamiliarizați cu respectiva specializare.

Alinierea direcțiilor

Uneori pare că managerii trag într-o direcție, iar angajații într-o cu totul altă parte. Pentru a putea ajunge la un compromis și la soluționarea nevoilor, trebuie acceptată opiniile și dorințele diferite. Esențial este, de asemenea, să se identifice motivația acțiunilor angajaților.

În primul rând, pentru a putea înțelege dorința angajaților sau a colegilor, este de preferat să apelăm la ascultarea activă. Aceasta presupune atenția și interesul pentru a înțelege exact ceea ce vrea să spună interlocutorul, identificându-i nevoile. Ascultarea activă nu are niciodată ca miză grija pentru a răspunde cu replica potrivită.

Filtrele personale ne împiedică să analizăm anumite situații obiectiv, distorsionând informațiile primite. O ascultare atentă a ceea ce are cealaltă persoană de spus va crește șansele de a înțelege exact mesajul transmis și de a oferi soluții în conformitate cu problema.

Dezvoltă-ți abilități de colaborare

Colaborarea este temelia muncii eficiente în echipă. O comunicare autentică generează o colaborare eficientă, cele două influențându-se reciproc. De aceea, ele trebuie dezvoltate constant pentru progres continuu.

O comunicare deschisă și onestă este esențială pentru dezvoltarea cooperării eficiente în echipă. Rezolvarea problemelor în momentul în care acestea apar este un prim pas în dezvoltarea încrederii în cadrul echipei și mai apoi a colaborării. Spunerea problemelor pe nume, deschis și direct ajută la crearea unui bonding în echipă. Aceasta va face ca membrii echipei să se simtă mai încurajați și mai deschiși în a evidenția disfuncționalitățile sau nevoile întâmpinate.

Așadar, la locul de muncă, o bună comunicare nu înseamnă doar atenuarea conflictelor. O bună comunicare este, de asemenea, un factor important în relațiile cu clienții, profitabilitatea, eficiența echipei și implicarea angajaților. O colaborare deschisă, o ascultare activă, claritate în utilizarea căilor de comunicare folosite și transmiterea de informații clar și concis ajută la eficientizarea comunicării în contextul profesional și astfel, la performanță.

Bibliografie

  1. https://hubworks.com/blog/ten-communication-skills-every-young-professional-needs-to-know.html

  2. https://leadershipchoice.com/power-good-communication-workplace/

  3. https://www.toolbox.com/hr/engagement-retention/guest-article/effective-communication-in-the-workplace-how-and-why/

  4. https://asana.com/resources/effective-communication-workplace

  5. https://www.updateed.com/importanta_conversatiilor_de_clarificare_in_conflicte_si_dezacorduri-4968/#info

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects