ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 116
Abonament PDF

Lansează-ți ideea de produs cu Lean Canvas – Cat Café

Terezia Neagu
Senior Product Executive @ Betfair Romania Development



MANAGEMENT


Lucrând într-o lume a produselor, toți aspirăm ca într-o bună zi să ne lansăm propriul produs. Poate că avem deja acea idee genială de produs, dar nu știm de unde să începem. Uneori, provocarea este de a alege și de a aplica o tehnică specifică pentru a ne atinge acest obiectiv. Totuși, înainte de a începe procesul de lansare a unui produs nou, trebuie să înțelegem că acesta poate fi un eșec sau un succes. Indiferent de rezultat, să considerăm că "am câștigat" prin simplul fapt că am încercat să aducem un produs nou pe piață. Există o serie de paradigme pe care le putem folosi pentru a gestiona un produs, iar Lean Canvas este una din cele mai ușoare metode care ne oferă și datele potrivite pe care să le putem analiza.

Ce este o lansare de produs?

Lansarea de produs (Product Launch) se referă la planul de business și la efortul necesar pentru a pune un produs pe piață. Trebuie să fim inteligenți și să ne asigurăm că acoperim toți pașii necesari pentru a asigura o "navigare lină" în aventura noastră.

Ce este Lean Canvas?

Este un document de business de o pagină unde puteți organiza/planifica ideea voastră de produs folosind blocuri logice ce vă vor ajuta să asociați niște zone/puncte cheie pentru a obține o înțelegere mai clară, mai ușoară a ceea ce doriți să obțineți.

De ce ar trebui să folosim Lean Canvas?

În primul rând, Lean Canvas vă ajută să reduceți riscurile și zonele gri asociate produsului în faza de ideație. Riscurile luate în acest caz se referă la a ști dacă produsul va reuși sau va eșua pe baza unor incertitudini, noi neavând control asupra viitorului. A vă afla deasupra acestor riscuri și incertitudini vă va face mai creativi, vă va ajuta să depășiți limitele autoimpuse, vă va da încredere și claritate în ceea ce faceți - vom avea mai multă încredere să ne creștem produsul.

Mergând mai departe, Lean Canvas vă ajută să vă cunoașteți clienții, cine sunt și cum le puteți veni în întâmpinare. Acest lucru presupune a petrece mai mult timp înțelegându-vă clienții (rutina, comportamentele, nevoile) ceea ce vă va ajuta să segmentați piața mai bine - care este publicul țintă și care sunt canalele pe care le folosim pentru a ne promova produsul.

Aspectul financiar este crucial când lansăm un produs, iar Lean Canvas vizează și acest aspect, analizând costurile potențiale și identificând diverse surse de venit pentru ca la final de zi să avem un ROI pe plus (Return of Investment).

Câștigurile financiare pot fi criteriul pe baza căruia măsurăm succesul. Totuși, Lean Canvas ne provoacă să identificăm toate metricile cheie care ne vor indica dacă avem sau nu succes.

În ultimul rând, folosirea acestei paradigme ne ajută să ne gândim care sunt aspectele care ne fac produsul unic comparativ cu alte produse, calități cu care putem ieși în față când ne vindem produsul.

Cum ar trebui să folosim Lean Canvas?

Pentru a duce la bun sfârșit planul "Lili Cat Café" trebuie să ne familiarizăm cu câteva zone ale Lean Canvas.

1 Identificați ce îl motivează pe client

Ariile majore din etapa de Identificare se referă la familiarizarea cu problemele clienților, la aprofundarea identității clienților și la înțelegerea modului unic în care îi poate ajuta ideea noastră.

Pentru "Lili Cat Café" problemele clienților țin de a găsi locuri unde se pot relaxa și distra, unde să servească ceai sau cafea în timp ce petrec timp alături de pisici. Unii clienți ar putea căuta un cat café ca terapie pentru singurătatea cauzată de anxietate. Prin urmare, clienții noștri sunt iubitori de animale dispuși să adopte una sau mai multe animale de companie, turiști sau vizitatori ce caută un loc excepțional unde să petreacă timp în călătorii, unde să discute cu parteneri interesați de protecția animalelor sau unde să fie în compania celor ce doresc să se relaxeze. Caracterul unic al "Lili Cat Café" rezidă în faptul că este un loc unde clienții pot comanda o băutură (ceai, cafea), interacționa cu pisici și adopta un animal de companie dacă își doresc. Ce face acest loc unic sunt posibilitățile de a participa la diverse evenimente gratuit dacă se comandă cel puțin o băutură.

"Lili Cat Café" răspunde atât nevoilor de distracție/relaxare, cât și nevoii de a avea un impact semnificativ, relevant asupra problemelor sociale.

2 Definiți ce soluții dorește clientul și care sunt canalele folosite de client

Ariile majore din cadrul etapei de Soluții se referă la găsirea de soluții la problemele sau nevoile clienților, înțelegându-se cum se poate ajunge la acești clienți pe diverse canale. Soluția poate avea o serie de opțiuni. Formulând ipoteze și validându-le, putem transforma aceste opțiuni în certitudini. În ceea ce privește canalele de comunicare, acestea sunt cel mai scurt "drum" prin care ajungem la clienți. După ce am aflat cum ajungem la clienții noștri, le putem prezenta beneficiile și capabilitățile produselor noastre.

Pentru cazul nostru, soluția ține de spațiul însuși, de gestionarea spațiului unde clienții pot veni să se bucure de ceea ce este disponibil. Soluția include oportunitatea de a comanda o cafea/un ceai dintr-un meniu divers de băuturi, de a interacționa și a se juca cu pisicile. Putem folosi mediul online pentru a ajunge la clienți: platforme social media, e-mailuri, reclame Facebook & Google, chestionare feedback, noutăți trimise pe e-mail, promoții online, website-ul"Lili Cat Café". Printre mediile offline menționăm: recomandările, evenimente offline, discuții cu managerii de cafenea/veterinari, cataloage, ghid local de turism.

3. Analizați care este gradul de răspundere asumat

Ariile implicate în etapa de Răspundere se referă la sursele de venit pe care le poate aduce produsul și la costurile implicate în implementarea produsului. O notă importantă este stabilirea valorii minime pe care o putem cere clienților să o plătească pentru a ne îndeplini obiectivele. În cadrul acestei etape putem afla care este prețul real pe care clienții sunt dispuși să îl plătească. Privitor la natura costurilor, putem avea costuri de cercetare, tehnologie, marketing, promoții și multe altele.

"Lili Cat Café " presupune cheltuieli de tip retail, software, inventar, reclame și marketing, website și altele. Afacerile de tip cat café fac bani în două moduri: taxează clienții pe oră sau pe timpul petrecut cu pisicile și taxează clienții pe consumație. Scopul nostru, după ce am pus în balans veniturile - costurile, este de a fi pe plus și a avea profit.

4 Măsurați și ieșiți în evidență

Ariile din etapa de Măsurare se referă la modul în care vom evalua succesul produsului după lansare prin prisma a ceea ce alte afaceri nu au.

Este esențial să măsurăm succesul, deoarece dacă lansăm ceva de succes, vrem să determinăm metricile cheie care să ne permită continuitate. Metricile cheie sunt adaptate viziunii produsului și strategiei, acestea diferind de la afacere la afacere. Din alt punct de vedere, pasul cel mai provocator din Lean Canvas este elementul care face produsul nostru să iasă în evidență prin acel criteriu cheie ce nu poate fi cumpărat de la alții.

Vom măsura dacă "Lili Cat Café" este un produs de succes analizând metricile cheie, de exemplu: numărul clienților ce vin zilnic/săptămânal/lunar și comandă ceva, numărul clienților pe care i-am fidelizat, numărul de clienți noi, veniturile obținute din diverse tipuri de servicii. Putem analiza succesul și raportat la partea socială, la numărul de adopții.

În cazul nostru, elementul de unicitate este posibilitatea de a oferi pisici spre adopție prin parteneriat cu adăposturi de animale, ceea ce ne permite să combinăm amuzamentul cu bunăstarea animalelor.

Plan personalizat de lansare a unui produs

După ce am analizat planul "Lili Cat Café" sub lupa Lean Canvas și am conectat zonele principale de interes, putem trece la ultimul pas - personalizarea planului în vederea lansării, folosind ceea ce am învățat.

De ce < să deschidem/să nu deschidem un cat café ? Aceasta este întrebarea>

Înainte de a deschide un cat café trebuie să înțelegem de ce ar trebui să oferim acest produs pe piață. Trebuie să înțelegem de ce.

Argumentele puternice și valide sunt stâlpii oricărui produs. Trebuie să satisfacem o nevoie, nu să creăm una nouă.

Principalul motiv pentru a deschide un cat café este de a susține eforturile comunității noastre, deservind atât adopțiile rapide, cât și despovărarea adăposturilor locale. Prin urmare, ar trebui să ne întrebăm dacă comunitatea are nevoie de un cat café. Putem afla răspunsul vizitând adăposturile și determinând dacă inițiativa noastră aduce valoare muncii lor. Trebuie să ne facem partea de "cercetare" și să aflăm dacă chiar avem nevoie de produs, dacă va aduce valoare, dacă va rezolva problemele.

Creați un plan de business - Faceți planuri pentru Cat Café!

După ce ne-am clarificat motivațiile, putem face un plan de business ce va acoperi sursele de venit (banii), costurile afacerii, tipul de clienții, meniul (băuturile, mâncarea), tipul serviciilor, evenimentele, programul.

Regulile și restricțiile locale - Nu vă abateți de la reguli

Este obligatorie o bună cunoaștere a regulilor și a restricțiilor locale. S-ar putea să existe reguli specifice pentru o cafenea ce adăpostește pisici. Nerespectarea regulilor expune afacerea unor riscuri, amenzi, putând duce la suspendarea activității.

Locație, locație - Locația

Locația este importantă, deoarece vrem să fim aproape de "inima" clientului nostru. Vom identifica un loc ușor accesibil, cu spațiu corespunzător pentru pisici și un ecosistem care să faciliteze interacțiunea. Acesta trebuie să aibă toate autorizațiile Serviciului Protecția Animalelor.

Parteneriatele - Asociați-vă cu o organizație locală ce salvează pisici

Parteneriatele cu organizații locale ce se ocupă de salvarea pisicilor, cu pet shopuri, cu clinici veterinare sunt esențiale pentru afacere.

Meniuri, servicii, reguli - Fiți organizați când vine vorba de beneficiile clienților

Acordăm atenție detaliilor: meniu, servicii, familiarizarea clienților cu ceea ce putem oferi, astfel încât să beneficieze de o experiență plăcută.

Online presence - Creați un website Cat Café

Nu neglijați prezența online prin intermediul unui website prin care puteți atrage mai mulți parteneri și clienți.

Concluzie

Nu există un mod "sigur" de a lansa un produs, dar putem folosi indicații pentru a ne ghida activitatea și a descoperi formula care funcționează cel mai bine pentru noi, iar apoi putem să promovăm experiența noastră ca exemplu de bune practici.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects