ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 151
Numărul 150 Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 116
Abonament PDF

Game of life - simularea

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



PROGRAMARE

Game of life este un algoritm realizat de către matematicianul John Horton Conway în 1970 și poate reprezenta primul pas în arta generativă. Regulile folosite sunt simple și așa cum veți vedea în continuare, rezultatele vor fi o evoluție continuă pornind de la o stare aleatorie:

  1. Orice celulă cu mai puțin de doi vecini moare din cauza lipsei de populații.

  2. Orice celulă cu doi sau trei vecini trăiește.

  3. Orice celulă cu mai mult de trei vecini moare din cauza suprapopulației.

  4. Orice celulă moartă care are trei vecini învie / reproducerea populației.

Înainte de a intra în detaliile algoritmului, haideți să vedem cum a fost acesta folosit de artiști pentru a crea lucrări digitale.

Ce este arta generativă ? Este o modalitate de a crea opere de artă folosind algoritmi logici sau bazați pe AI. Rezultatul chiar dacă este creat de către un calculator reprezintă opera celui care a realizat implementarea acelui algoritm.

Galeria CateVass a realizat o expoziție virtuală în aprilie 2021 având tema principală The Game of Life.

Începem cu opera lui Manolo Gamboa Naon, unul dintre cei mai talentați artiști moderni din Argentina. Lucrarea sa ne aduce aminte de personajele din Space Invaders.

Kjetil Golid este un artist din Norvegia care realizează artă generativă. În opera sa folosește linii care se deplasează în diferite direcții în locul pătratelor care arată dacă o celulă trăiește sau este moartă.

Implementarea algoritmului

Soluția noastră va reprezenta un algoritm scris de un programator, iar cea finală este interesantă așa cum se poate remarca în screenshot. Pentru a face lucrurile mai provocatoare, am folosit pentru fiecare celulă o vârstă. Acestea pot trăi maxim 310 ani, culoarea lor evoluând de la verde spre roșu / negru.

Implementarea este realizată în Processing. Acesta folosește pentru rulare SDK-ul Java, reprezintând o versiune simplificată a acestuia. Limbajul a fost creat în special pentru artiști cu scopul de a genera ușor artă electronică.

Câteva detalii despre implementare:

Observație: am ales să creăm celule noi în condițiile în care avem trei vecini și chiar dacă anterior nu a existat o celulă moartă. În felul acesta aplicația este mai dinamică.

La o primă rulare, veți putea vedea și modul în care celulele îmbătrânesc prin schimbarea culorilor.

int XCount=300;
int YCount=110;
int a[][]=new int[XCount][YCount];
int gen=0;

void setup() {
  size (1980, 1080);
  initRandom();
}

void initRandom() {
  println("INIT RANDOM");
  for (int i=0; i-1 && j>-1 && i0){
   //less than 2 neighborhoud 
   //or more the 3. 
   if (sum <2 || sum >3) {
      b[i][j]=0;
    } else {
 if (a[i][j]>(300+random(10)))
 {
    b[i][j]=0;
    println("DEAD OLD:"+gen);
 } else {
         b[i][j]=a[i][j]+1;
       }
       }
      } else if (a[i][j]<=0){
        if (sum ==3){
          b[i][j]=1;
          println ("BORN!!! "+gen);
        } else {
          b[i][j]=0;
        }
      }     
    }
  }
  a=b;
}

void drawTable() {
  for (int i=0; i0) {
        fill(100+i+a[i][j]*2, 256-a[i][j], 0);
        square(10+i*10, 10+j*10, 10);
      } if (a[i][j]==0){
        fill(250-i);
        square(10+i*10, 10+j*10, 10);
      }
    }
  }
}

void draw() {
  println("new Year!!! "+gen);
  background(255, 255, 255);
  drawTable();
  check();
  gen++;
}

Concluzie

Arta generativă este fascinantă. Proiectele astfel generate sunt inedite, având toate calitățile pentru a putea fi comercializate pe platformele de NFT. Dacă ați realizat ceva interesant, puteți să ne trimiteți un link pe adresa redacției.

Vă doresc spor la lucru!

NUMĂRUL 150 - Technologiile SAP ABAP

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects