Vă propunem luna aceasta câteva cărți care abordează legătura între artă și programare, dar nu numai. Vă doresc o lectură plăcută!!
Cartea este un studiu amplu al conceptului de imagine virtuală de-a lungul istoriei. Se pornește de la ceea ce a însemnat și de la cum a fost creată imaginea virtuală în trecut, în lipsa tehnologiei și se ajunge la evoluția accelerată din prezent. Se insistă asupra contribuției aduse de mediile digitale foarte avansate și de implicațiile științei.
- Adelina Donțu - Senior UX/UI Designer @ BoatyardX
Este o carte care descrie și dezbate diferite genuri din arta contemporană care folosește mediul digital ca formă de exprimare, printre care: literatura digitală, poezia kinetică, instalații interactive, mapping art etc.
Implicând o abordare și din punctul de vedere al istoriei și teoriei artei, autorul analizează exemple de artă și literatură digitală, prezentând interacțiunea dintre cod și programare cu hipertextul, scrierea colaborativă, instalațiile interactive. Recomand această carte atât celor care lucrează în domeniul științelor umaniste, cât și programatorilor și inginerilor.
- Diana Drăgan-Chirilă - Lector @ Universitatea de artă și design Cluj-Napoca
Cartea explică istoria unor algoritmi foarte importanți, evoluția și aplicabilitatea lor în viața de zi cu zi. Pentru un IT-ist, consider că este esențial să ne înțelegem originile și legătura strânsă pe care o avem cu matematica. Totodată trebuie să conștientizăm că în realitatea noastră sunt încă multe de descoperit și mulți algoritmi de gândit.
- Mihai Șerban - Senior Software Developer @ Accesa
- Andrei Budescu - Director Departament @ Universitatea de artă și design Cluj-Napoca