Într-o echipă în care fiecare membru se simte implicat în munca pe care o face, cultura organizațională este mai stabilă și mai bine definită, se dezvoltă relațiile dintre colegi sau angajat-client și crește profitul. Niște angajați dedicați muncii lor sunt niște angajați fericiți care îți oferă siguranța că nu vor părăsi compania când li se oferă ocazia.
Angajații implicați sunt mai energici și dornici să ducă la îndeplinire ce au de făcut, mai eficienți și, în general, sunt dispuși să facă mai mult decât li se cere. Implicarea în jobul avut are efecte pozitive și asupra sănătății mintale a angajaților, acest lucru afectând, tot în mod pozitiv, relațiile de la locul de muncă.
Care sunt avantajele angajaților implicați?
Fiecare corporație încearcă să își maximizeze profitul cu resursele de care dispune. Printre aceste resurse se numără și capitalul uman care, simțindu-se implicat în munca pe care o depune, nu doar că își va duce la îndeplinire taskurile, dar va ajunge la performanță.
Tehnologii mai bune, digitalizarea sau strategiile adoptate sunt factori esențiali care influențează rezultatele obținute la nivel corporativ, însă munca este făcută în principal de oameni, iar aceștia trebuie să creadă în ea pentru a ajunge la performanță.
Entuziasmul scăzut și dezinteresul pot determina angajații să renunțe rapid și des. Și doar pentru că angajații nu sunt în căutarea unui nou loc de muncă, nu înseamnă că nu vor accepta o ofertă mai bună când li se oferă.
Dacă le pasă de munca lor, de colegi, de echipă și de companie, atunci riscul să plece este mult mai scăzut și se vor dedica să rămână.
Angajații implicați tind să muncească mai mult și să ducă lucrurile la bun sfârșit, pentru că le place ceea ce fac și cred în valoarea pe care o au pentru companie.
Dacă simți o legătură cu ceea ce faci, este mult mai probabil să o faci bine și să fii implicat în propria muncă.
Majoritatea afacerilor se bazează pe clienții pe care îi are și pe cei pe care îi atrage. Angajații, crezând în munca lor, se raportează diferit la aceasta și la companie când intră în contact cu potențiali clienți. Angajații vor face tot posibilul să le inspire încredere clienților și să îi convingă de produsul oferit de către compania pentru care lucrează.
Cum se creează și se păstrează engagementul angajaților?
Un factor esențial care determină implicarea este comunicarea, atât formală cât și informală. O echipă de angajați care comunică între ei vor lega conexiuni. Datorită comunicării, oamenii vor fi sinceri și se vor simți liberi să își exprime opinia în legătură cu eventuale schimbări.
Probabil că ai o idee despre tipul de angajament pe care vrei să-l vezi de la oamenii tăi. Oferă-le recompense pentru activitățile făcute pentru a-i ține implicați în munca lor. Ai grijă să fie limitele potrivite deoarece genul acesta de bonusuri sunt ca sarea: poți mereu să adaugi câte puțin, dar nu o poți lua înapoi.
Prin luarea la cunoștință a nivelului de atașament al angajaților, managerii vor ști cum să intervină pentru a-l crește. Vor ști care sunt problemele și vor veni cu soluțiile necesare. Oamenii au tendința de a se face auziți și le place ca părerea lor să fie ascultată, pentru ca ulterior să se vină cu rezolvări la probleme lor. Astfel, se vor simți mai implicați într-o organizație care pune valoare pe ei și pe nevoile lor.
Implicarea angajaților se referă la îmbunătățirea mediului de lucru și a culturii pentru a-i încuraja să fie mai dedicați obiectivelor și valorilor companiei. Angajamentul duce la o productivitate mai mare, la satisfacție la locul de muncă, la mai multe vânzări și la venituri mai mari. Atunci când angajații sunt implicați activ la job, ei se simt mai fericiți și mai pregătiți să lupte pentru a atinge obiectivele companiei.
de Ovidiu Mățan