ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 112
Abonament PDF

Interviu cu Radu Coțofană - CTO @ Connatix

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



INTERVIU


Am stat de vorbă cu Radu despre produsele și soluțiile dezvoltate de Connatix, tehnologiile folosite și planurile de dezvoltare a echipei de programatori

Radu, conduci biroul din România al companiei Connatix. Spune-ne câteva cuvinte despre soluția completă de video management pe care o dezvoltați .

Connatix este o companie axată, în principal, pe oferirea de soluții pentru managementul și crearea de conținut media (video, story, interactive), publisherii beneficiind, în același timp, și de multiplele avantaje oferite de AdServerul propriu. 

Înainte să intru în detalii aș vrea să abordez puțin problemele întâmpinate de publisheri, subliniind că soluția noastră integrată le rezolvă. Începând cu partea de conținut media, publisherii au dificultăți foarte mari în a genera conținut de calitate, puțini având capacitățile financiare pentru a le putea produce. De asemenea, o altă situație delicată se manifestă la nivelul managementului acestor resurse (platforma pentru editori, encodarea și optimizarea video-urilor etc.) și distribuirea lor (video player, CDN etc.). În același timp, există dificultăți mari și în ceea ce privește monetizarea, din cauză că publisherul trebuie să dezvolte multe relații de colaborare cu diferiți SSP (Supply-Side Platform) iar controlul manual al acestor campanii, cu golurile aferente, se face extrem de greu.

Cele patru platforme dezvoltate de Connatix: Elements (Online Video Platform), Playspace (special media formats), AdServer & AdExchange (Direct Deals & Open Market Demand) sunt perfect integrate pentru a oferi cea mai bună experiență pentru un management complet de la content până la monetizare.

Ceea ce ne diferențiază și mai mult față de competitorii noștri este faptul că business modelul nostru principal este bazat pe RevShare. Adică, mai simplu spus, totul este gratis pentru publisher , în timp ce noi păstrăm o cotă parte din veniturile produse în urma monetizării aduse de Connatix. 

Care sunt tehnologiile principale folosite?

În zona de Backend, folosim în principal .NET Core, Python pentru Machine-Learning și puțin Go în secțiunea DevOps, iar pentru Frontend, folosim în principal Angular, Vanilla Typescript și câteva proiecte de mai mică amploare pe React. Având în vedere cantitatea foarte mare de date pe care le transmitem către clienți și pe care o stocăm în sistemele noastre, infrastructura este, de asemenea, o parte extrem de importantă. Aici folosim Kubernetes + Helm, Terraform, Gitlab CI/CD, Amazon Web Services etc.  

Cum se integrează componenta de AI în acest ecosistem ?

În Connatix avem două sisteme majore de AI și Machine Learning. 

Primul dintre ele este destinat componentei de monetizare și prin diferiți algoritmi reușim să prezicem diferiți factori care îmbunătățesc semnificativ performanțele pentru clienții noștri, ajutându-i pe aceștia să poată atinge diferitele obiective stabilite de către agenți. Acești algoritmi iau în considerare miliarde de evenimente care se petrec în fiecare zi precum success rates, viewability goals, completion rates etc. și oferă playerului nostru informații ce sunt folosite în timp real pentru o optimizare maximă a timpului petrecut de utilizatori pe paginile publisherilor.

Al 2-lea sistem este dezvoltat în urma achiziției companiei Kamidoo în 2019, fiind, în principal, utilizat pentru generarea automată de content. Acești algoritmi analizează în timp real tot conținutul media produs de către clienții noștri, dar mai impresionant, analizează conținutul tuturor paginilor pe care playerul nostru e folosit (aproximativ 30 de milioane de pagini zilnic). Toate aceste date sunt utilizate pentru a genera un knowledge graph, care, ulterior, are multiple întrebuințări: de la generarea automată de conținut video, conținut story-like și targetare contextuală a monetizării. Această ultimă întrebuințare este o noutate pe piața de advertising, devenind un instrument esențial datorită ultimelor inițiative ale Google și Apple axate pe consumer privacy. Noua realitate conduce către începutul sfârșitului pentru cookie-urile 3rd party.

Având cerințe ridicate de procesare real time , poți să ne descrii în câteva cuvinte modul cum arată un deployment de producție ?

Pe toate serviciile customer-facing din Connatix avem integrat un proces complex de CI/CD care începe de la sprint planning și se termina, desigur, cu deploymentul efectiv. Întregul proces este implementat în Gitlab și are câteva componente majore: Source Control, Build + Code Analysis + Unit Tests, Integration Tests si Deployment. În momentul în care un anumit task este dezvoltat de către developer, un Merge Request este deschis și un proces automat se ocupă de compilarea codului, analiza codului pentru calitate și securitate, rularea unit testelor și apoi integration tests. Desigur, după acești pași, intervine partea de Quality Control, apoi Deploymentul efectiv. Absolut toate aplicațiile dezvoltate de noi folosesc Helm Charts pentru release-uri, fiind aplicate diferite strategii pentru a asigura un up-time de 100%.

Cea mai folosită este, desigur, Rolling Update care are diferite configurări, precum numărul de poduri indisponibile în timpul deploymentului, numărul de poduri noi ce se pot crea peste necesitatea curentă a serviciului și timpul de așteptare până la stabilizarea aplicației (readiness configuration). În termeni simpli, se creează o versiune nouă a serviciului și se înlocuiesc treptat instanțele vechi.

Cum au fost modificate procesele de lucru pentru a se adapta la noile cerințe legate de pandemie?

Sincer să fiu, a fost mult mai ușor decât ne așteptam. Asta se datorează, în primul rând, membrilor echipei Connatix, cărora le sunt recunoscător pentru efortul depus astfel încât impactul asupra companiei să fie minim. De asemenea, procesele care existau la acel moment au ajutat foarte mult la o tranziție ușoară, nefiind nevoie de modificări majore.

Care sunt direcțiile de dezvoltare ale biroului din Cluj ?

Connatix este într-o continuă creștere, care în următoarea perioada va fi și mai accelerată datorită investiției primite din partea Court Square Capital Partners. Acest parteneriat se va axa cu prioritate pe expansiune globală, M&A's și accelerarea inovării. Planul pentru următorii ani urmează să fie definitivat în perioada imediat următoare. Este cert că vom continua eforturile atât pentru creșterea echipelor de testare automată, DevOps, Video Content, cât și acoperirea unor poziții cheie din echipele existente.

Ce poți să ne spui despre interviurile de la voi și care ar fi sfaturile pentru cei care aplică?

Nu cred că există o rețetă clară pentru a reuși în interviurile Connatix, acestea fiind, mai degrabă, niște discuții foarte deschise între intervievatori și candidați atât pe subiecte ce țin de partea tehnică cât și pe cele de natură umană. Cu toate că suntem, în principal, în căutare de mari talente, luăm în considerare foarte mult potențialul și dorința de a învăța lucruri noi din sfera tehnică dar și din aceea de produs. 

Limbajele, frameworkurile, tehnologiile, design patternurile vin și trec pe lângă noi într-un ritm mult mai alert decât acum 10-15 ani, dar pentru cei cu înclinații clare pentru acest domeniu, pasiunea este cea care ne dă energie.

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects