ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 111
Abonament PDF

Despre noua generație de Product Owners. Interviu cu Joanna Tivig și Peter Monkhouse

Iulia Ștefănescu
Marketing Manager @ Colors in Projects



MANAGEMENT

Un interviu cu Peter Monkhouse și Joanna Tivig, autori ai lucrării Gen P: New Generation of Product Owners Who Care About Customers (2019). Peter Monkhouse este fondator al NewGenP, o companie care oferă servicii de training axată pe cursuri de management de produs. Peter este un speaker experimentat și consultant cu o experiență de peste 40 de ani în conducerea echipelor și organizațiilor. De asemenea, acesta susține și cursuri la Ryerson, Universitatea din Toronto și Universitatea din Calgary. Joanna Tivig este Co-fondator al NewGenP și profesor la Universitatea din Toronto de peste zece ani, unde predă cursuri de managementul produselor și proiectelor.

Ce te-a determinat să scrii (și să publici cu succes pe Amazon) o carte despre Product Ownership?

Suntem doi co-autori, ambii traineri seniori la Universitatea Toronto. Colaborând la realizarea unui curs, am început o discuție despre provocările majore din cadrul organizațiilor: execuția strategiilor și adaptarea dezvoltării de produs la cerințele fluctuante ale pieței. Ne-am dat seama că toate răspunsurile au în centru rolul directorului de produs (Product Owner). Considerăm că directorul de produs joacă un rol cheie în determinarea modului de abordare a businessului, dând organizației direcția de dezvoltare și influențând prioritățile strategice ale acesteia. Prin urmare, am decis să scriem despre acest lucru și ne-am argumentat punctele de vedere în volumul Gen P: New Generation of Product Owners Who Care About Customers. Este o carte menită să inspire generația nouă de profesioniști și să transforme modul lor de a lucra, punând clientul în centrul tuturor preocupărilor și a demersurilor efectuate.

Titlul cărții este: Gen P: New Generation of Product Owners Who Care About Customers (Gen P: Noua generație de directori de produs cărora le pasă de clienții lor). De ce vorbim de o nouă generație și ce s-a întâmplat cu precedenta?

Din experiența noastră, am distins două tipuri de directori de produs în organizații, reprezentativi pentru două generații distincte. În prima tipologie vedem acei directori de produs din departamentele de marketing. Se axează pe vânzări, contactul cu și fidelitatea clientului, având o viziune pe termen scurt a ciclului de viață a produsului. Acest director de produs rareori ia în calcul viziunea pe termen lung a produsului pe care nu îl gestionează pe tot parcursul ciclului său de viață, de evoluție. În a doua tipologie vedem rolul de director de produs din echipele Agile care lucrează cu Scrum sau Kanban. Acest director de produs are menirea de a fi 'vocea clientului' fără a avea o înțelegere reală a valorii pe care produsul o aduce clientului. De multe ori, nu are putere de decizie asupra acestui aspect.

Avem nevoie de o nouă generație de directori de produs care să umple golurile rolurilor anterioare, directori de produs care să ofere valoare clienților și care să aducă beneficii organizațiilor. Misiunea noastră este de a încuraja organizațiile să gândească diferit despre directorii lor de produs, să le ofere libertatea și autoritatea de a lua decizii în dezvoltarea de produs, să ajute echipele să livreze valoare mai repede.

Cu ce este diferită cartea aceasta de alte cărți care promovează și descriu modul Agile de a lucra?

Gen P aduce două lucruri noi în conversația generală. În primul rând, cartea este scrisă din perspectiva produsului și a importanței pe care organizațiile trebuie să o acorde livrării de produse de calitate clienților. În al doilea rând, cartea merge dincolo de Agile. În mod tipic, metodologia Agile este asociată cu proiecte IT. Considerăm că o dezvoltare de produs bazată pe iterații poate să fie și trebuie să fie folosită de toate produsele din orice sector industrial. În cartea noastră, oferim exemple din sectoare diverse, punând accent pe strategiile care facilitează crearea de valoare și care asigură succesul directorilor de produs și al echipelor.

În România avem mulți antreprenori tineri și start-upuri ce lucrează la produse care, poate, vor deveni viitorul Facebook sau Instagram (ca succes și număr de utilizatori). Ce le recomanzi acestor antreprenori ambițioși?

Pur și simplu apucați-vă de lucru! În primul rând, amintiți-vă că nu fiecare start-up va deveni următorul Facebook sau Amazon și că puteți avea cariere de succes sau oportunități extraordinare chiar și așa. Iată câteva sfaturi:

Joanna, ai plecat din România în Canada acum câțiva ani. Ai învățat ceva în Canada ce ne-ar fi util și ce ne-ai putea recomanda?

Găsiți-vă pasiunea, fie că sunteți director de produs, antreprenor sau orice altceva. Apoi, găsiți parteneri care să transforme pasiunea voastră în realitate. Când am plecat din România nu mă pricepeam la a-mi face prieteni sau relații. Cred că este o reminiscență a anilor de școlarizare din România unde ni se spunea să stăm cu mâinile la spate și să nu vorbim dacă nu suntem întrebați. Prin urmare, a trebuit să învăț să pun întrebări, să îmi fac prieteni și să cer ajutor când am nevoie. Este uimitor cum mulți oameni influenți și bine pregătiți oferă sfaturi și ajutor gratuit, astfel încât să reușim să depășim obstacolele și să obținem succesul. Este foarte important ca, atunci când obținem succesul, să nu uităm de unde am pornit, să fim umili și să recunoaștem meritele celor din jurul nostru, în special meritul celor care ne-au ajutat să ajungem oameni de succes. Să nu uităm de aceste persoane și să le mulțumim.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects