ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 110
Abonament PDF

Interviu cu Istvan Szaszi - director general Bosch Ungaria

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



INTERVIU

Ovidiu Mățan: Discutăm cu István Szászi, director general Robert Bosch Kft., Ungaria. La conferința de presă din data de 13 iulie 2021 la Centrul de Inginerie Bosch din Cluj, unde s-a anunțat oficial extinderea centrului cu o a doua clădire, ați vorbit despre un cluster intern de inginerie în Bosch care include Cluj, Budapesta și Sofia. Cu ce se ocupă acest cluster?

István Szászi: Se numește Middle Eastern European Engineering Cluster și suntem foarte mândri de acesta, deoarece include trei țări, ceea ce îl face al doilea cel mai mare cluster de inginerie din Europa, din afara Germaniei. Colaborăm de mai bine de doi ani pe proiecte axate pe mega-trendurile actuale în aria mobilității: conducere autonomă, mobilitate electrică și conectivitate. Inginerii noștri pot să fie mândri, deoarece construiesc viitorul industriei auto. Cu alte cuvinte, facem istorie.

Puteți să ne spuneți mai multe despre mega-trendul mobilității electrice?

István Szászi: Industria automotive se transformă. Mai mult de 90% dintre mașinile din ziua de azi au motoare de combustie. Totuși, vom avea din ce în ce mai multe mașini electrice în viitorul apropiat. Desigur, Bosch în calitate de cel mai mare furnizor automotive oferă componente electronice tuturor clienților săi pentru a induce și a propaga această transformare.

Ce produse dezvoltați în domeniul conducerii autonome?

István Szászi: Există cinci nivele de conducere autonomă și avem nevoie de mulți senzori pentru aceste nivele. Avem nevoie de camere video, radar, ultrosonice, lidar, algoritmi, funcții ș.a.m.d. Dezvoltarea camerelor video și a senzorilor radar & ultrasonice se realizează la Cluj și la Budapesta. Noi modelăm viitorul acestor produse. Indiferent de gradul de autonomie implicat, doar trei locații din Bosch din întreaga lume lucrează pe această temă. Unul dintre acestea este Germania, sediul nostru central. Al doilea este California. A treia locație include Cluj și Budapesta. Țările noastre nu sunt atât de mari, comparativ cu SUA, dar totuși avem o contribuție semnificativă în domeniu, una care face diferența.

La conferință ați menționat și de e-bikes (bicicletele electrice). Unde sunt acestea dezvoltate?

István Szászi: Orice poate deveni electric, nu doar mașinile. Este motivul pentru care folosim termenul mobilitate electrică sau electro-mobilitate. Bicicletele electrice sunt o poveste de succes în întreaga lume. Suntem mândri că atât componentele, cât și software-ul sunt construite în Ungaria și România. Succesul nostru se datorează faptului că lucrăm într-un ecosistem comun cu fabricile noastre.

Ce impact a avut pandemia Covid asupra modului în care lucrați și dezvoltați produse?

István Szászi: În primul rând, am învățat foarte multe. Când le-am spus angajaților să lucreze de acasă, ei au fost în continuare motivați să lucreze la un nivel avansat. După Covid, le vom permite angajaților să lucreze mai multe zile de acasă ca o alternativă sau ca oportunitate. Dorim să introducem modul hibrid de lucru cât de repede. Avem o infrastructură bună, iar angajații pot veni să lucreze la birou. Totuși, dacă cineva dorește să lucreze de acasă câteva zile, acest lucru va fi posibil. Modul de lucru flexibil îi motivează pe angajați foarte mult și atrage talentele. Dacă cineva dorește să lucreze pe teme interesante din domeniile automotive și conducere autonomă, Bosch, în general, și Cluj, în particular, sunt locurile unde ar trebui să veniți.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects