ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 110
Abonament PDF

Startup-uri și microservicii - interviu cu Richard Rodger

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



INTERVIU

Ovidiu Mățan: A schimbat pandemia direcția startupului vostru, Voxgig?

Richard Rodger: Da! Complet! Afacerea noastră originală era o platformă de evenimente pentru companiile de tehnologii, pentru a le ajuta să se ocupe de speakerii și exponatele lor. Expozițiile chiar au nevoie de evenimente fizice pentru a funcționa corespunzător: trebuie să poți să îi inviți la prânz pe cei care prezintă perspective de vânzare, pe care îi întâlnești la un eveniment etc. Știu că există experimente acum pentru a face asta online, dar problema este că toată activitatea de expunere anterioară este la pământ și va dura ani să fie construită din nou (după cum vedem noi lucrurile).

Așa că am hotărât să luăm platforma, care este foarte, foarte flexibilă, deoarece a fost proiectată să ofere multe mini-aplicații speakerilor, expozanților, organizatorilor, participanților etc., și să o convertim într-o platformă no-code. Asta înseamnă că oferim acum o platformă convenabilă SaaS drept noul nostru produs. Aceasta este diferită de constructorii UI drag-and-drop care conțin cele mai multe oferte fără cod. De asemenea, produsul nostru lipsit de cod este de fapt "pentru developeri" - de ce să nu putem și noi, dezvoltatorii, să beneficiem?! Mai puțin cod este întotdeauna un cod mai bun!

Care este cea mai bună abordare în definirea modelului într-un sistem de microservicii?

Richard Rodger: Să începi cu mesajele. Să le definești în mod formal. Apoi vei putea avea modelul mental de atribuire a gestionării și generării de mesaje unor servicii individuale, după cum este nevoie. Poți separa serviciile, le poți uni, scala, după cum au nevoie de schimbare aplicațiile tale. Să încerci să proiectezi serviciile în avans este dificil, iar dacă nu îți păstrezi mesajele drept preocupare principală în proiectare, te poți trezi blocat cu mini-monoliți.

Care este strategia microserviciilor voastre pentru a conecta logica principală de business cu alte puncte finale precum UI?

Richard Rodger: Totul ține de mesaje, până la capăt. Partea frontală generează, de asemenea, mesaje, care sunt transportate la serviciile din prima linie. Asta îți oferă un model de flux de date unitar. Recent am adăugat și GraphQL astfel încât să putem impulsiona și acel ecosistem. Utilizam în trecut vechii adaptori REST, dar am lăsat în urmă aceea abordare fiindcă nu ne oferea niciun fel de beneficii adiționale (pe când GraphQL o face).

Care va fi următorul obiectiv important pentru Voxgig?

Richard Rodger: Platforma noastră no-code va fi în cea mai mare parte open source. Pregătim deja baza de cod pentru asta și vom avea o serie de lansări în următoarele șase luni, începând cu componentele de bază.

Care a fost impresia și sentimentul tău când ai participat ca speaker la ediția din acest an a conferinței "The Developers"?

Richard Rodger: A devenit mai ușor să țin discursuri online. Poate că e vorba de practică. La începutul pandemiei mi se părea dificilă lipsa de reacție imediată din partea publicului. Dar acum este noua normalitate.

Marele avantaj al online-ului este că poți participa fără costul transportului. Obișnuiam să refuz multe invitații din cauza implicațiilor ce țineau de timp și călătorie. Acum pot spune da majorității invitațiilor. În cazul conferinței "The Developers" online - aceasta s-a desfășurat frumos și fără probleme tehnice, fapt pe care îl apreciez întotdeauna la organizatori.

Când ar trebui să așteptăm următoarea ta carte?

Richard Rodger: Nu am planuri pentru vreo carte momentan. Dar poate că, în câțiva ani, după pandemie...o voi scrie.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects