ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 109
Abonament PDF

Lucrările de licență de la Informatică Economică (FSEGA)

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



EVENIMENTE

Today Software Magazine a luat parte la începutul lunii Iulie, răspunzând invitației profesorului Dan Sitar, la o sesiune de prezentări de lucrări de licență de la Facultatea de Informatică Economică, din cadrul FSEGA. Acest eveniment a fost organizat în parteneriat cu Betfair Development Romania. Am avut ocazia să asistăm la expunerea unor lucrări interesante, care au reflectat o bună înțelegere a ariei tehnice și a nevoii de produse noi, din piața actuală.

Edosys - aplicație 3D pentru prezentarea sistemului endocrin, de Cristina Coșa și Melisa Goron

A fost o aplicație scrisă în Unity3D care a fost dezvoltată față de versiunea din anul anterior. Aceasta prezintă în scop educațional glandele endocrine din corpul uman. Există animații ce arată mecanismul de funcționare dar și posibilitatea de zoom, rotire sau afișare a unor informații specifice. Este o aplicație utilă de personalizare a procesului de învățare și se adresează profesorilor de biologie din gimnaziu pentru a fi folosită la clasă. S-au realizat demo-uri la școli din Cluj, Sibiu și Bistrița. Din perspectiva tehnologiei folosite putem enumera: Unity3D, Blender pentru modelare și Firebase pentru autentificare.

Chess School - Ana-Alexandra Sandu

Este o aplicație similară ca look & feel cu Edosys, scrisă tot în Unity3D. Scopul, de data aceasta, este să ajute copii să învețe să joace șah. Există module de istorie, competiții și teorie a șahului. Tehnologiile folosite au fost: Unity3d, Blender și WampServer.

Sistem de automatizare a locuințelor folosind energia solară ca sursă alternativă de electricitate - Andrei-Alexandru Oltean

O aplicație IoT complexă, dezvoltată în timp și care își propune să automatizeze controlul luminilor, a prizelor, a sistemului de alarmă și a temperaturii și umidității. Costurile de hardware ale întregului sistem sunt scăzute în comparație cu alte sisteme existente pe piață. Soluția include un server web și o aplicație pentru telefoanele Android. Control se poate realiza atât din interfața web, prin aplicația mobilă dar și prin conectarea directă a telefonului prin bluetooth la un getway.

O abordare diferită asupra rețelelor de socializare - Cojocaru Dragoș-Andrei

Proiectul a constat în realizarea unei rețele de socializare care își propune să nu mai includă partea de reclame. De asemenea, limitează numărul de prieteni la 150, conform teoriei lui Ron Dunbar referitoare la limitele psihologice ale sferei prieteniei (https://www.bbc.com/future/article/20191001-dunbars-number-why-we-can-only-maintain-150-relationships) . Tehnic au fost folosite tehnologii clasice precum mySql. Puteți accesa online proiectul pe abde.ro.

Designology - Ruxandra-Eleonora Leonte

Reprezintă un site de învățare ce conține cursuri de UX. Etapa de proiectare a acestuia a inclus toate etapele de realizare ale unei aplicații comerciale: user flow, sitemap, wireframe, prototip. Un feature interesant a fost reprezentat de partea de securitate a identității fiecărui utilizator. Pentru a nu se expune numele real, fiecare user primește un nume generat precum: peștișorul tolerant bej.

Gym+ Fitness for Health Resolution - Eduard-Manuel Pricop

O aplicație care vine în ajutorul celor care vor să aibă o viață sănătoasă oferind soluții și training pentru antrenamentele fizice și gestiunea nutriției. În aplicație sunt disponibile o serie de referințe la prezentări pe această temă de pe YouTube.

Aplicație pentru prognoza prețurilor acțiunilor utilizând modele ARIMA - Olivia Maria Momeu

Aceasta a fost singura aplicație ce are legătură directă cu domeniul economic. Mi-ar fi făcut plăcere să văd mai multe astfel de soluții care au de a face direct cu materiile învățate la Informatică economică. Aplicația este în esență un notebook Jupyter (https://jupyter.org/) în care algoritmul de AI a fost antrenat cu datele de pe bursă obținute public de la Yahoo Finance. Predicțiile arătate au fost destul de bune, iar algoritmii au fost aplicați personalizat pentru fiecare companie în parte.

Aplicație Android propusă drept soluție în problematica risipei de hrană de pe piața gastronomică- Ioana Denes

O soluție care combină o parte de gamification, fidelizare și avantaje la cumpărarea de noi produse în vederea combaterii risipei de mâncare. Rezultatul este un preț mai avantajos și un impact pozitiv asupra mediului înconjurător.

Câștigătorii

Cele mai bune lucrări au fost premiate de către Betfair. Astfel am avut plăcerea să fiu parte din juriu alături de reprezentanții acestora.

Locul 1

Designology - Ruxandra-Eleonora Leonte - coordonator Dan-Andrei Sitar-Tăut;

Locul 2

Sistem de automatizare a locuințelor folosind energia solară ca sursă alternativă de electricitate - Andrei-Alexandru Oltean - coordonator Dan-Andrei Sitar-Tăut;

Locul 3 (I)

Aplicație Android propusă drept soluție în problematica risipei de hrană de pe piața gastronomică - Ioana Denes - coordonator Sergiu Jecan;

Locul 3 (II)

Gym+ Fitness for Health Resolution - Eduard-Manuel Pricop.

Mențiuni

Observații finale

Ne bucurăm de maturitatea multora dintre aceste lucrări. Cred că strategia de prezentare online a fost un lucru pozitiv, atât pentru studenți dar și pentru membrii juriului. Ar fi interesant poate să se transmită live anul viitor în mod public. Felicitări tuturor absolvenților și cadrelor didactice pentru realizarea acestor lucrări! Ar fi extraordinar dacă acestea s-ar putea materializa sub forma unor startupuri.

Mă bucur să le putem oferi tuturor celor care au prezentat un bilet de participare la IT Days 2021, 10-11 noiembrie.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects