Joi, 17 iunie, a avut loc a treia ediție a conferinței The Developers. Aceasta s-a desfășurat online pe platforma dezvoltată de noi inhouse StreamEvent.ro. Au fost prezenți 220 de participanți care și-au realizat procesul de checkin la eveniment. De asemenea, alături de noi au fost șase parteneri: Micro Focus, Bosch, ThoughtWorks, CognizantSoftvision, Grab și Betfair Romania Development.
Evenimentul a început cu o scurtă expunere din partea fiecărui partener. Prezentările susținute au fost interesante, cu accent pe domeniul tehnic și pe promovarea comunităților. Fiecare dintre acestea au reflectat maturitatea și unitatea ecosistemului de IT românesc:
Microservices and Enterprise Software - Alexandru Ganea - R&D Manager @ Micro Focus
Understanding your applications' behavior - Cristina Guțiu - Senior Delivery Manager @ Betfair Romania Development
AIoT - Andrei Crăciun - Andrei Crăciun Senior Software Architect @ Bosch , Cătălin Golban - Head of Department @ Bosch
What? How? When? Modern responsibilities split in Software Engineering - Bogdan Doaga - Lead Product Manager @ ThoughtWorks
The Power of Communities - Ana Maria Bandas - Web Community Manager @ Cognizant Softvision
În rândurile de mai jos, expunem într-o manieră sintetică, subiectele abordate de invitații noștri: Richard Rodger, Sam Newman, Mark Richards, Erik Dörnenburg.
Richard ne-a prezentat experiența sa legată de startupul Voxgig și cum s-a schimbat acesta din cauza pandemiei atât din perspectiva codului, dar și a businessului. Site-uri precum retool.com, bubble.io sau airtable.com oferă posibilitatea de a realiza aplicații fără a fi nevoie de programatori. Dacă în schimb un programator le va folosi va fi un ajutor real pentru realizarea unui MVP. E importat de subliniat că, pentru orice mai mult de atât, sistemele își arată limitarea. Inspirația de la acestea în crearea unui tool pentru programatori este să definești programatic un model, care să reprezinte logica de business aplicației. Realizarea frameworkului s-a realizat prin folosirea microserviciilor. Una din problemele pe care le-au întâmpinat se referă la modul de a rula pe o mașină de development toate microserviciile ? Soluția a constat în rularea ca o aplicație monolit locală, pentru a cărei realizare este nevoie de un Message Abstraction Layer. Toolul care realizează partea de magie este Configure Unify Execute => Cuelang.org
Problema multor sisteme se referă la modelul datelor. Pentru managementul acestora, Richard propune un model universal.
Sam este autorul cunoscutei cărți Building Microservices și unul dintre speakerii renumiți pe tema microserviciilor. Prezentarea sa s-a concentrat asupra modului în care se poate limita API-ul expus de către fiecare microserviciu, astfel încât să fie ascunsă funcționalitatea internă. În condițiile în care serviciile depind unele de altele, este important să fie menținută compatibilitatea API-ului cu versiunile anterioare. Cum se poate realiza acest lucru dacă alte 100 de servicii externe depind de interfața expusă și se dorește trecerea la o nouă versiune? Cele două versiuni vor fi menținute pentru o perioadă dată, de exemplu șase luni, după care, cea veche va fi oprită. O soluție pentru clienții care nu au realizat migrarea este să încetinească viteza de execuție a vechiului API.
Mark a fost prezent alături de noi din Boston. Prezentarea sa ne-a purtat prin toate stilurile a arhitectură și a explicat pe larg când este cel mai bine să le folosim în particular pe fiecare.
Întrebarea principală, la care a oferit un răspuns, este cât de aproape este arhitectura software propusă de domeniul problemei ? Soluția a constat în explicarea cu multe detalii a arhitecturilor: Layered, Modular monolith, Microkernel, Microservicii, Service based, Service Oriented, Event-driven, Space-based.
Erik ne-a prezentat o introducere a limbajului Rust. A fost evidențiată performanța acestuia față de alte limbaje dar și managementul memoriei. Ariile de aplicare variază de la IoT la aplicații desktop și cloud. Am descoperit astfel că bine cunoscutul browser web Firefox are o parte din cod rescrisă în Rust. Prezentarea a constat în descrierea detaliată a exemplelor de cod scris în Rust. Aplicația în sine reprezentat un mic joc de simulare a unor agenți din lumea reală.
Toate prezentările au fost disponibile începând din 18 iunie online pe streamevent.ro. Acestea sunt disponibile exclusiv celor care s-au înregistrat la eveniment.
Ne-am bucurat de un feedback foarte bun din partea participanților la conferință. Avantajele conferinței online au fost importante: speakeri din Europa și SUA, participarea confortabilă de acasă, ușurință în trimiterea întrebărilor.
Mulțumim și vă așteptăm la ediția de anul viitor și, de asemenea, la IT Days, despre a cărui desfășurare vom reveni, în curând, cu primele anunțuri.