ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 106
Abonament PDF

O zi obișnuită ca Business Consultant

Monica Catana Petraru
Senior Business Consultant @ msg systems Romania



DIVERSE


A fi consultant de business (business consultant) seamănă foarte mult cu munca unui arhitect. Spre deosebire de arhitect, în loc de a crea planuri, un consultant de business formulează cerințele (requirements) care trebuie respectate pentru a articula clar nevoile de business ale clienților și pentru a alinia procesul de dezvoltare cu procesele clienților. Cerințele sunt apoi folosite de echipă pentru a crea sau a schimba un produs.

Iată cum arată pentru mine o zi obișnuită.

Personal, este o plăcere să lucrez cu o echipă de dezvoltare atât de dinamică și de dedicată precum cea din Cluj. Suntem o echipă transversală cu funcții distribuite care lucrează pentru atingerea unor obiective comune în fiecare sprint: să livrăm rezultate conform cu angajamentele luate și să creștem valoarea de business pentru clienții noștri. Pentru a avea un mediu de lucru propice pentru succes, este foarte importantă atenția la anumite detalii precum: compromisurile, respectul pentru colegi, ascultarea nevoilor colegilor. Uneori este nevoie să ne asumăm rolul de lider, alteori trebuie să ne asumăm un rol specific în echipă, în funcție de situație.

Ziua mea este dinamică și variată. Ziua începe cu o ședință zilnică unde verificăm statusul activităților care sunt în lucru, progresul și cele mai importante obiective ale zilei respective.

În această etapă, îmi sunt prezentate problemele apărute sau mi se oferă informația de care am nevoie pentru a duce proiectul mai departe. După această etapă, am întâlniri cu factorii decizionali ai clienților unde adresez întrebările care să mă ajute să înțeleg cerințele propriu-zise. Astfel, primesc răspunsuri pe care colegii programatori le vor folosi în etapele următoare.

După ce am clarificat cerințele clienților, le încorporez în user stories sau procese de business, iar toate aceste lucruri sunt folosite de echipa de dezvoltare pentru a crea și a implementa o soluție pentru client.

Provocările de la început de drum / Provocări ce vor urma

Când m-am alăturat echipei, a trebuit să spun explicit colegilor mei când nu înțelegeam ceva ("Nu sunt programator, deci explicați-mi cum ați explica omului de rând."). Totuși, este important că atât consultanții, cât și programatorii «vorbesc aceeași limbă», fie că e vorba de înțelegerea domeniului de definiție sau a anvergurii unui proiect, de traducerea cerințelor în specificații funcționale (de exemplu, cine sunt utilizatorii finali, care sunt beneficiile imediate pentru clientul care folosește produsele, cu ce scop facem un lucru) sau de o înțelegere mai profundă a viziunii de ansamblu și a complexității sale.

Așadar, pentru a fi un consultant de business eficient, trebuie să puteți face tranziția de la un context de business la unul tehnic. Abilitățile de comunicare sunt esențiale pentru acest rol, deoarece trebuie să puteți transmite mesajele-cheie adecvat, în funcție de audiența pe care o aveți. În același timp, trebuie să inspirați încredere și să fiți clari în legătură cu detaliile și informația de care aveți nevoie din partea factorilor decizionali.

Trebuie să aveți abilități de rezolvare a problemelor și de a gândi soluțiile cât mai cuprinzător posibil. Îmi place să lucrez cu echipa de dezvoltare și am învățat foarte multe lucruri de când sunt aici: de la gândirea centrată pe business la detaliile tehnice.

Impactul rolului în cadrul proiectelor curente

În cadrul proiectelor noastre, toți membrii echipei de proiect muncesc împreună într-un mediu ce inspiră încredere, un mediu unde se poate colabora. Ne bazăm unii pe alții. Nu a fost ușor să ajungem la acest grad de încredere, atâta timp cât toți ne-am exprimat deschis opiniile. După ce am demonstrat că sunt un membru de încredere al echipei, am învățat destul de repede detaliile tehnice care altfel m-ar fi intimidat. Acest lucru a adus un aport major la lansarea cu succes a proiectelor și a reprezentat un atu și pentru mine - deoarece am învățat să acopăr falia dintre business și tehnologie, falie care, de multe ori, ne împiedică să livrăm cele mai bune produse.

Am apreciat oportunitatea de a lucra cu clienți mari. La rândul lor, clienții noștri înțeleg și apreciază valoarea de business adusă de munca într-un mediu DevOps. Împreună cu echipele și clienții noștri, am reușit să implementăm o abordare DevOps de tip Agile pe care o respectăm în activitățile noastre zilnice (precum dezvoltarea, testarea, lansarea și monitorizarea produselor noastre cu rapiditate, în deplin control și respectând standardele de calitate). Ne axăm pe nevoile clientelei noastre și pe modul în care le putem materializa la timp și în limitele bugetului. Dacă putem face acest lucru cu o abordare de tip DevOps, clienții vor reveni cu noi cerințe, ceea ce înseamnă că povestea noastră de succes va continua.

În final, aș dori să subliniez că a învăța cum îți poți susține colegii și clienții nu este un sprint, ci un maraton ce durează toată viața. Sunt fericită că pot participa la acest maraton în fiecare zi în cadrul proiectelor curente și a tuturor provocărilor ce vor veni de acum înainte.

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects