Procesul de microlearning este o modalitate concisă și captivantă de învățare online care se bazează pe unități mici de învățare și activități scurte, de maximum 15 minute, pentru ca participanții să învețe în ritmul lor. Este potrivit atunci când persoana, care învață, are nevoie de ajutor pentru a realiza ceva specific sau pentru a se raporta la un fragment de conținut. Microlearning este scurt și la obiect, bazat pe un subiect sau o problemă, ușor de căutat prin adresarea unei întrebări sau introducând cuvinte-cheie.
Conceptul de învățare distanțată a fost cel mai bine explicat de către munca de cercetare a lui Hermann Ebbinghaus, un psiholog german care a descoperit că administrări progresive de noi cunoștințe au o deteriorare rapidă a memoriei în creier. Teoria sa despre învățarea distanțată sugerează că "învățarea este mai bună când aceeași cantitate de informație este distribuită de-a lungul unor perioade de timp, comparativ cu momentul când ea se întâmplă la mai mică distanță sau toată în același timp." Ebbinghaus a descoperit că practica repetată i-ar ajuta pe oameni să rețină mai multe cunoștințe cu fiecare repetiție.
Acum, să privim această teorie dintr-o perspectivă neurologică. Cu cât repetăm și folosim informația mai des, cu atât mai probabil este să ajungă în memoria de lungă durată. De aceea microlearning funcționează atât de bine, în mod special pentru ritmul în care se schimbă azi cererile de învățare.
Centrat pe cursant: autonomie mai mare;
Livrat în momentul potrivit: de ce ai nevoie, atunci când ai nevoie de el;
Accesibil: livrare pe mai multe dispozitive (laptop, PC, telefon, tabletă);
Formate multiple: care se potrivesc diferitelor stiluri de învățare;
Eficiente din punct de vedere al timpului: intervale de timp mai scurte investite;
Accesibilitate: costă mai puțin decât formatele tradiționale de training;
Rapiditate: este necesar un ciclu de dezvoltare mai scurt;
Ușor de actualizat: pentru a menține relevanța;
Flexibilitate: elemente de sine stătătoare sau cursuri întregi;
Scalabilitate: pot fi scalate cu ușurință online;
Microlearningul poate fi cel mai bine utilizat atunci când:
Angajații / utilizatorii au nevoie de instruire care să îi ajute să țină pasul cu munca și învățarea;
Angajații / utilizatorii au nevoie de un răspuns gata și de o soluție rapidă la o problemă urgentă;
Informațiile se schimbă rapid și trebuie actualizate simultan;
Organizațiile doresc să profite de tehnologii mai noi care susțin forme avansate de învățare;
Microlearning are, de asemenea, limitele sale. Ar fi de preferat să evităm utilizarea acestuia atunci când dorim să furnizăm cunoștințe largi și fundamentale despre orice subiect. În aceste cazuri, am putea începe cu formate de macro learning pentru a pregăti cursanții cu elementele de bază, oferind ulterior învățare specifică prin formate de microlearning.
Continuă învățarea! Aruncă o privire la platforma noastră de microlearning: www.updateED.com
de Ovidiu Mățan
de Mircea Ifrim
de Ovidiu Mățan
de Alina Mihuț