ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 149
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 101
Abonament PDF

Soluții SAP pentru Intelligent Enterprises

Dragoș Cațoiu
SAP Business Development Manager @ NTT DATA Romania



PROGRAMARE

În prezent companiile sunt în fața celei mai mari provocări a erei digitale: digitalizarea tuturor proceselor în cadrul organizației. La aceasta se mai adaugă faptul că trebuie să adopte noi și noi tehnologii : inteligența artificială, machine learning (ML), predictive analytics sau RPA [ Robotic Process Automation]. Fără acestea, implementarea unor modele noi, digitalizate de business pare imposibilă.

Dacă înainte de pandemie, companiile ezitau în acest drum al transformării digitale, în acest moment, mai mult decât oricând digitalizarea companiilor este inevitabilă.

Dar e important de subliniat că doar mutarea sistemelor de business, în linie cu tendința marilor vendori, în cloud, nu este suficientă. Adevărata transformare digitală a companiilor este despre capacitatea acestora de a se transforma într-o organizație inteligentă (Intelligent Enterprise). Se vorbește deja de câțiva ani despre conceptul de Industry 4.0 ( a patra revoluție industrială), care, în esență, presupune toate instrumentele pe care tehnologia le pune la dispoziția companiilor pentru a culege informații din cât mai multe surse, de a le prelucra și de a le transforma în acțiuni, prin care pot să anticipe și să răspundă cerințele clienților în orice moment.

Așa numitele organizații inteligente sunt capabile în acest context să se adapteze rapid la noile condiții din piață, chiar dacă acest lucru presupune uneori chiar noi modele de business. Exemplele de reorientare la noul context pandemic sunt multiple: un producător auto de talie mondială și-a adaptat tehnologia pentru a produce ventilatoare; un spital care folosește inteligența artificială și machine learning pentru a colecta informațiile din mai mult de 100 de surse din întreaga organizație îmbunătățind în acest fel calitatea actului medical, un producător mondial de îmbrăcăminte care și-a transformat businessul pentru a produce echipamente de protecție etc.

Elementul care realizează diferența între aceste companii și competiția lor constă în abilitatea de a lua decizii bazate pe o combinație între datele colectate în timp real din activitatea lor cât și din experiențele angajaților și clienților.

În acest context, SAP, ca lider mondial al aplicațiilor de business, încă din 1972 de la înființare, sprijină transformarea companiilor în organizații inteligente, ca ultima etapă de evoluție în roadmapul transformării digitale.

Aplicațiile și tehnologia pe care SAP le pune la dispoziția clienților pentru a se transforma în organizații inteligente, sunt structurate în esență trei componente principale:

  1. Intelligent Suite;

  2. Digital Platform;

  3. Intelligent Technologies.

Intelligent Suite desemnează suita de aplicații care deservește mai toate procesele principale din cadrul unei companii: de la zona de achiziții și pană la clientul final ( experiența acestuia în raport cu serviciile/produsele oferite).

Suita de aplicații SAP se referă, de exemplu, la Digital Core( S/4 Hana, ultima versiune a ERP-ului SAP optimizat pentru baza de date in-memory HANA), SAP Ariba (soluția pentru gestionarea procesului de achiziție și furnizori), Success Factors pentru gestionarea proceselor de resurse umane, SAP CX suite ( Sales Cloud -CRM, Service Cloud , E-commerce ( Commerce Cloud, Marketing Cloud) etc.

Digital Platform include aplicații și soluții pentru DATA Management ( tot ce are legătură cu capacitatea de prelucrare și interpretare a datelor) și SAP Cloud Platform, noul enviroment de tip PaaS (Platform as a Service) pentru dezvoltarea aplicațiilor noi sau extinderea celor existente într-un mediu securizat de tip cloud pus la dispoziție de SAP.

Dar poate că cea mai importantă componentă din cele trei este zona de Intelligent Technologies care înglobează tehnologii cum ar fi AI ( Inteligenta Artificiala), ML (Machine Learning), IoT(Internet of Thing), Predictive Analitics, RPA, Big Data, Data Intelligence.

Toate aceste tehnologii ale viitorului stau la baza transformării companiilor în organizații inteligente, iar SAP a adunat toate aceste capabilități într-o suită de aplicații pe care a denumit-o generic și simbolic SAP Leonardo.

Prezentăm mai jos câteva exemple de soluții mapate pe tehnologiile inteligente incluse în SAP Leonardo cu care SAP vine în întâmpinarea companiilor pentru a le sprijini să devină "intelligent enterprises".

IoT - SAP IoT Foundation Layer reprezintă fundația care stă la baza colectării datelor din diferite surse și constă într-o serie de servicii care pot conecta aproape orice echipament direct cu Digital Core-ul SAP (S/4 HANA). Platforma este foarte flexibilă și permite clienților atât construirea propriei aplicații IoT prin care interpretează datele colectate de la senzori, cât și utilizarea aplicațiilor deja existente puse la dispoziție de SAP.

Analytics - SAP Analitics Cloud - noua soluție din portofoliul SAP combină funcționalități de BI (Business Intelligence), analize predictive și planificare într-o platformă de tip cloud care permite o multitudine de analize manageriale/decizionale la nivelul întregii organizații.

Machine Learning - în esență o sub-diviziune a AI, este prezentă în platforma SAP în mai multe zone. SAP Conversational AI și SAP ML Foundation sunt două componente distincte care folosesc ML pentru a construi și a dezvolta așa numiții "chat-bots" (roboți conversaționali) capabili să interpreteze limbajul uman, respectiv pentru a oferi posibilitatea clienților de a construi și a dezvolta diferite aplicații self-learning, fără ajutorul unor experți DATA Science.

RPA (Robotic Process Automation) - este deja cunoscut termenul de roboți software odată cu "explozia" de market a companiei UiPath, specializată pe astfel de servicii. SAP, în contextul unei platforme integrate, include această tehnologie în platforma cloud sub denumirea de SAP IRPA (Intelligent Robotic Process Automation) prin care se pot construi și dezvolta roboți software prin care se pot automatiza diferite procese de business care includ acțiuni repetitive.

Blockchain - SAP Blockchain as a Service - este parte din SCP (SAP Cloud Platform) și permite integrarea datelor de tip Blockchain cu baza de date Hana in memory.

Big DATA - datele și modul în care ele sunt culese și interpretate stau la baza transformării companiilor în organizații inteligente (intelligent enterprise). Astăzi, aceste date provin din diferite surse, fie că vorbim de sisteme interne sau sisteme externe/cloud.

SAP DATA Hub este soluția din portofoliul SAP care creează "o punte de legătură" cu multe dintre aceste surse pentru a integra și a procesa datele în scopul obținerii rezultatelor vizate.

NTT DATA în calitate de partener SAP Platinum al SAP Romania, încă din 2009, vine în sprijinul companiilor din România în această călătorie către viitor și către statutul de Intelligent Enterpises.

Prin experiența și competențele deținute, se depășește bariera partenerului tradițional SAP, specializat în implementări de SAP ERP și soluții clasice și abordează cu succes toate aceste tehnologii inteligente descrise mai sus.

LANSAREA NUMĂRULUI 150

Noile tehnologii SAP ABAP

Marți, 10 Decembrie, ora 18:00

sediul MHP - A Porsche Company

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects