ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 100
Abonament PDF

Directii de dezvoltare la Centrul de Inginerie Bosch din Cluj - interviu cu Frank Wolf

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



INTERVIU

Ovidiu Mățan: Conduceți Centrul de Inginerie Bosch din Cluj de câteva luni. Cum s-a desfășurat tranziția spre noul rol și cum se integrează tehnologia dezvoltată la Cluj în ecosistemul Bosch global?

Frank Wolf: Am preluat rolul de director al Centrului de Inginerie Bosch din Cluj anul acesta în luna iulie, iar de atunci sunt responsabil de această organizație extraordinară, peste 800 de angajați și 200 de tineri care urmează programe de internship. Tranziția de la rolul anterior din Germania - unde am fost director global de dezvoltare de produse - în noua poziție de la Cluj a fost o nu doar o provocare, ci și o mare plăcere. Cea mai mare provocare pe care am întâmpinat-o de-a lungul acestui proces a fost, desigur, pandemia de Coronavirus, care a făcut ca relocarea mea să fie destul de anevoioasă, cu multe întâmplări neprevăzute, iar cel mai dificil aspect a fost, cu certitudine, imposibilitatea de a nu-mi cunoaște noii colegi față în față. Deși nici la momentul actual nu am reușit să întâlnesc toți membrii echipei în persoană, comunicăm constant prin mesaje video sau emailuri, iar această formă de comunicare ne ține conectați.

Frank Wolf - Directorul Centrului de Inginerie Bosch Cluj

Cu toate acestea, în ciuda provocărilor curente legate de distanțarea socială și telemuncă, în mărturisesc că am întâlnit aici, ultimele luni, oameni speciali - oameni care mă inspiră - și este o reală plăcere să lucrez împreună cu ei. Mai mult, pe parcursul acestei perioade, m-am familiarizat cu proiectele strategice aflate în desfășurare, iar planurile viitoare de dezvoltare au început să se cristalizeze deja. Am convingerea că experiența profesională pe care am acumulat-o în mai bine de 20 de ani în domeniu, precum și experiența dobândită în poziții de conducere mă vor ajuta să conturez o strategie nouă, eficientă, care să asigure continuitatea poveștii de succes a Centrului de Inginerie Bosch din Cluj.

Nu a fost o surpriză pentru mine să descopăr că toate proiectele și tehnologiile dezvoltate la Cluj sunt perfect aliniate strategiei globale Bosch în domeniile mobilității sau IoT. Dezvoltăm aici produse și servicii de mobilitate automatizată, electrică și conectată, mizând pe un viitor sigur și sustenabil. Mai precis, lucrăm la noi sisteme de asistență pentru șoferi, asistență bazată pe video, radar sau senzori ultrasonici; lucrăm la soluții software și hardware pentru servodirecția electrică și pentru sistemele de propulsie tradiționale, electrice sau hibride. În plus, pe viitor, dorim să desfășurăm proiecte legate de pilele de combustie și vom lucra și la sporirea gradului nostru de implicare în proiecte Multi Market.

Conducerea autonomă este o zonă de dezvoltare de mare interes pentru Centrul de Inginerie Bosch din Cluj care are o contribuție semnificativă în acest domeniu. Am văzut pe parcursul timpului numeroase demo-uri: parcarea automatizată, frânarea automată, recunoașterea obiectelor de către software în timpul conducerii efective. Vorbiți-ne despre aceste soluții și spuneți-ne care va fi următoarea soluție smart pe care Bosch o va propune în acest domeniu?

Frank Wolf: Conducerea autonomă este una dintre direcțiile strategice de dezvoltare de la Bosch, în special aici la Cluj. Obiectivul principal este de a avea un viitor al mobilității lipsit de accidente, sigur și confortabil, un viitor unde conducătorul auto devine pasager, iar mașina conduce singură fără supraveghere umană. Producția de mașini complet autonome care să conducă în oraș sau într-o varietate de scenarii din trafic este încă îndepărtată, dar sistemele automatizate și autonome care suplinesc prezența șoferului în anumite situații de trafic există deja pe piață. Exemplele menționate de dumneavoastră anterior ilustrează această idee perfect.

Automated Valet Parking (AVP) este primul sistem complet automatizat care găsește un loc de parcare disponibil, iar apoi parchează mașina fără intervenție umană, economisind astfel timp pentru șofer și folosind spațiul disponibil la capacitate maximă. Celălalt exemplu, Automatic Emergency Braking (AEB), este un sistem de conducere asistată care reduce riscul coliziunilor. Totuși, în al doilea scenariu șoferul trebuie să fie activ și alert. În cazul unui pericol, sistemul avertizează șoferul, inițiază o frânare parțială sau oferă suport la frânare, permițând o reacție mai rapidă a șoferului în situații critice. Cel de-al doilea sistem folosește tehnologie bazată pe camere video pentru a recunoaște și clasifica obiectele în pietoni, alte vehicule, biciclete etc., apoi trimite o avertizare sau pune în aplicare o frânare de urgență, dacă este nevoie. Astfel de camere inteligente devin din ce în ce mai populare pentru mașinile curente. În ceea ce privește automatizarea conducerii, următorul mare pas al Bosch va fi cu siguranță fie o soluție inovativă de asistare a șoferului, fie un sistem complet automatizat, dar, pentru moment, nu vă pot oferi mai multe informații despre aceste inițiative. Ce vă pot spune, însă, este că noile soluții inteligente vor face experiența condusului mai sigură, mai plăcută, și mai eficientă.

Trecerea la mobilitatea electrică este un alt obiectiv important al Centrului de Inginerie Bosch Cluj. Vorbiți-ne despre proiectele din această zonă.

Frank Wolf: Mobilitatea electrică este cu siguranță un alt domeniu de mare importanță, iar Bosch dorește să devină lider de piață pe acest segment. Drept consecință, compania a dezvoltat deja sisteme de propulsie electrice, soluții hibride sau tehnologie de baterii complet electrice sau de tip pile de combustie. Dacă discutăm despre mobilitate electrică, aș dori să subliniez că noi, la Bosch, construim soluții nu doar pentru mașini, ci și pentru biciclete, motociclete, camioane, chiar și pentru cărucioare de copii. De asemenea, Bosch oferă și soluții conectate de încărcare electrică pentru utilizatori și companii.

Tehnologia bazată pe pila de combustie este cea mai sustenabilă și mai sănătoasă soluție în anumite scenarii de conducere. Un prim scenariu ar fi, de exemplu, chestiunea distanțelor mari - evident, dacă vom reuși să producem hidrogen în maniere alternative, fără emisii de carbon, din energie eoliană sau hidraulică. Mașinile electrice și hibride au deja un impact pozitiv asupra calității aerului din orașe. Cele mai curate soluții pot fi oferite de sistemele de propulsie ce funcționează pe bază de hidrogen produs din surse regenerabile. Bosch a făcut primii pași în acest sens dezvoltând sisteme bazate pe pile de combustie, cu accent pe camioane, iar compania a planificat producția acestora pentru 2022-2023. Ne dorim ca aceste sisteme să ajungă și în mașinile obișnuite.

Cum a afectat pandemia COVID operațiunile zilnice ale companiei?

Frank Wolf: Din fericire, pandemia nu ne-a afectat operațiunile zilnice. Tranziția spre Home Office a fost destul de facilă și am reușit să ducem la bun sfârșit toate sarcinile de lucru. Pe perioada izolării am început să implementăm o serie de măsuri de siguranță și prevenție, astfel încât colegii noștri cărora natura slujbei nu le permite lucrul de la distantă, să se întoarcă în laboratoarele și birourile noastre în siguranță. În ultimele luni am planificat să ne invităm toți angajații să revină gradual la birou, măcar câteva zile pe săptămână, pentru a favoriza astfel interacțiunile inter-umane între colegi, dar acum că a sosit al doilea val al pandemiei ne vom reajusta planurile pentru ca atât colegii și partenerii noștri, cât și cei dragi lor să rămână în siguranță.

În opinia mea, cel mai mare impact negativ al acestei pandemii asupra eficienței de business, pe termen lung, este lipsa socializării și a legăturilor umane. De aceea, am susținut întoarcerea controlată la birou - pentru a conserva interacțiunile între colegi și a menține, în același timp, relațiile sociale. Pentru că siguranța primează, reanalizăm situația de fiecare dată când condițiile se schimbă și vom opta, întotdeauna, pentru soluții cu riscuri minime. Dacă va trebui să lucrăm de acasă pe o perioadă mai îndelungată, sfatul meu pentru toți colegii din cadrul Centrului de Inginerie va fi, mereu, același: să păstreze legătura unii cu alții, să comunice cât mai mult posibil prin video sau telefon și să rămână uniți pentru ca împreună să depășim această perioadă dificilă.

Vorbiți-ne despre colaborarea cu universitățile locale și spuneți-ne de ce este acest aspect important pentru Bosch?

Frank Wolf: Investiția în educație este una din prioritățile strategice ale Centrului de Inginerie Bosch din Cluj, încă de la începuturile sale. Obiectivul nostru este, pe de o parte, îmbunătățirea calității învățământului, iar pe de altă parte, pregătirea tinerilor ingineri pentru o carieră de succes în industria automotive. Pe parcursul anilor, colegii mei au dezvoltat parteneriate solide cu universități locale prestigioase precum Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca și Universitatea "Babeș-Bolyai". Momentan, desfășurăm alături de partenerii noștri trei programe de masterat și trei cursuri universitare, doctorate și proiecte de diplomă, precum și programul Şcoala de Vară Bosch pentru Design Mecanic (Bosch Summer School Program for Mechanical Designers).

Unul dintre programele destinate studenților, cu adevărat unic, pe care îl realizăm în parteneriat cu mai multe universități din Europa, este Bosch Future Mobility Challenge - o competiție tehnică internațională inițiată de Centrul de Inginerie Bosch din Cluj în 2017. În fiecare an, echipe de studenți dezvoltă algoritmi de conducere autonomă pentru machete de mașini construite la o scară de 1/10, contribuind alături de noi la dezvoltarea viitorului mobilității. Pentru competiția din acest an s-au înregistrat cu succes 42 de echipe din cinci țări, iar finala ediției curente a fost organizată - datorită contextului actual - online, cu participarea celor mai bune 10 echipe. Tinerii finaliști m-au impresionat nu doar datorită cunoștințele lor tehnice, ci și prin entuziasmul și pasiunea lor de a construi un viitor mai bun.

Care sunt impresiile dumneavoastră despre Cluj și cât de mult vă place aici deocamdată?

Frank Wolf: Cluj-Napoca este un oraș colorat, internațional, și dinamic. Natura din jurul orașului, priveliștile impresionante sunt incredibile. În special pentru mine care sunt mare fan mountain biking. Am aici locul perfect pentru asta. Per total, oamenii și natura din jurul orașului mă inspiră și mă simt norocos să mă aflu aici.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects