ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 140
Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 100
Abonament PDF

Care este valoarea inteligenței artificiale în sfera resurselor umane?

Andra Chicoș
Consultant @ Azimut Happy Employees



DIVERSE

Frecvența cu care auzim despre AI în sfera resurselor umane este direct proporțională cu impactul pe care aceasta urmează să îl aibă. Să creăm condiții pentru colaborarea dintre artificial și uman devine ceva normal. Mai jos descoperiți câteva motive pentru care se întâmplă acest lucru.

Conform profesorilor universitari Kaplan și Haenlein, "Inteligența artificială reprezintă capacitatea unui sistem de a interpreta corect datele externe, de a învăța din astfel de date și de a folosi ceea ce a învățat pentru a-și atinge obiective și sarcini specifice printr-o adaptare flexibilă." Principiul pe care se bazează inteligența artificială presupune reproducerea modului în care oamenii percep și interacționează cu ce se află în jurul lor, și depășirea acestei percepții. Practic, prin automatizarea unor procese sau activități care, de altfel, necesitau intervenția oamenilor, tehnologia AI îmbunătățește considerabil productivitatea și performanța din companii, eliminând riscul unor erori de ordin uman.

Conform Oracle, într-un studiu efectuat în 2019 se arată că 50% din angajații la nivel global folosesc într-o formă sau alta inteligența artificială la locul de muncă, comparat cu 32% față de anul trecut. Având în vedere cifrele prezentate, este important să înțelegem care sunt beneficiile pe care inteligența artificială le poate aduce angajaților, și implicit companiilor, dar mai ales care este valoarea automatizării proceselor din domeniul resurselor umane.

În acest domeniu, în care sunt incluse arii precum recrutarea și selecția candidaților, gestionarea talentelor și a angajaților, partea de compensații și beneficii, dar și de dezvoltare a angajaților, procesele de automatizare cu ajutorul AI pot fi implementate cu succes. Spre exemplu, principalele provocări întâmpinate în recrutarea candidaților sunt reprezentate de accentul pus pe reacțiile la piață, și nu pe proactivitate, alocarea unui timp îndelungat acestui proces sau pe subiectivitatea recruiterilor. Toate acestea nu doar că pot fi îmbunătățite cu ajutorul AI, dar inteligența artificială poate aduce un aport considerabil în aceste procese. Mai exact, AI poate căuta cu succes cei mai buni candidați, poate recomanda joburile companiei către potențiali candidați sau poate chiar să prezică performanța candidaților noi veniți. Mai mult decât atât, se poate dovedi un real ajutor în asistarea recruiterilor prin programarea automată a interviurilor sau prin furnizarea de detalii despre candidați, poate crea oferte personalizate pentru candidații selectați, dar poate simplifica și tot procesul de inducție și onboarding. De asemenea, AI poate calcula care sunt șansele ca un candidat sau un angajat ce urmează a fi promovat vor accepta o ofertă, bazându-se pe potrivirea dintre specificul jobului și parcursul profesional al respectivului angajat.

În ceea ce privește planul de dezvoltare al angajaților, metodele tradiționale de planificare ale parcursului profesional al angajaților este de domeniul trecutului. Inteligența artificială poate fi folosită pentru a face recomandări personalizate angajaților despre programe de dezvoltare personală sau profesională pe care aceștia le pot accesa, despre posturile vacante din companie pentru a promova intern sau pentru stabilirea unui parcurs profesional cât mai apropiat de așteptările și dorințele acestora. De asemenea, AI poate identifica și prezice dacă există riscul ca un angajat să părăsească compania la un moment dat, iar dacă va face acest lucru, din ce motiv.

Probabil cel mai mare aport al AI în acest domeniu este adus pe partea de învățare și dezvoltare a angajaților, deoarece ajută la oferirea unui conținut personalizat de învățare pentru fiecare angajat, fie că vorbim de programe de training axate pe dezvoltarea abilităților hard sau soft. În plus, inteligența artificială ajută și la optimizarea procesului administrativ al învățării, ușurând activitatea specialiștilor din departamentul de învățare și dezvoltare al companiilor, iar astfel, toți angajații implicați își pot crește productivitatea și performanța de la locul de muncă.

Poate unora dintre noi ne este greu să acceptăm că în viitor rolurile noastre din companiile în care lucrăm vor fi înlocuite de către mașinării, însă până atunci putem profita de ceea ce ne oferă tehnologia, de simplitatea pe care o putem adăuga vieții noastre și de reducerea timpului pe care îl alocăm pentru diferite activități, mai ales la locul de muncă, acolo unde ne petrecem cea mai bună parte din timp.

Bibliografie:

Ghidul ORACLE AI in Human Resources - The time is now

NUMĂRUL 138 - Maps & AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO