ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 147
Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 99
Abonament PDF

Povestea viziere.ro așa cum nu a mai fost spusă până acum

Cristiana Bogățeanu
Trainer & Consultant @ Colors in Projects



DIVERSE

Nu știu alții cum sunt, dar eu mereu am atras cumva proiectele care fac diferența prin impact iar viziere.ro a fost, cu siguranță, unul dintre ele. Îmi aduc aminte bine de momentul în care numărul de persoane infectate cu SARS-CoV-2 era deja în creștere și se discuta despre închiderea școlilor și a spațiilor de lucru. Simțeam deja panica din jurul meu și țin minte că mă uitam pe canalele de social media unde "se citea" starea de tensiune și neliniște - cumva similară cu ceea ce se întâmplă chiar și acum.

Dintre toate mesajele, mi-a atras atenția unul singur, cel al lui Mihai Toma, un om minunat care la un moment dat a fost clientul meu într-un alt business pe care îl coordonam.

Povestea într-o postare pe Facebook, cum s-a uitat pe site-urile de specialitate să vadă cum sunt pregătiţi medicii din alte ţări, apoi cum și-a îndreptat atenția la ceea ce se întâmplă la noi în spitale.

Așa că a proiectat o vizieră și a adăugat poza pe Facebook alături de un formular.

Și iată că într-un context în care mai degrabă ne blamam unii pe alții, a apărut cineva care vrea să ajute cum poate, cu ce are la dispoziție.

Mi-a plăcut foarte mult ideea și nu am stat pe gânduri, i-am scris imediat și i-am spus că vreau să contribui, vreau și eu să ajut. M-am gândit că este o idee ce poate avea un impact mare, însă departe de noi gândul că în primele 48 de ore vor fi solicitate peste 200.000 bucăți viziere. Cererile veneau din toate colțurile țării și chiar de peste granițe. A fost incredibil și clar nu ne așteptam la asta!

Ne-am dedicat proiectului

Au urmat apoi zeci de mii de mesaje pe Facebook, pe mail și mii de telefoane.

În prima săptămână deja eram toți aproape de burnout. Dormeam 3-4 ore pe zi și ajunsesem să lucrăm între 16 și 20 de ore zilnic pentru a face față cererilor. Eram doar o echipă de 10 voluntari care, prin fonduri proprii, am început producția de viziere pentru cei din prima linie implicați în lupta cu COVID-19. Obiectivul nostru inițial - producerea și trimiterea a 10.000 de viziere către cadrele medicale din prima linie în lupta cu COVID-19, între timp am ajuns la 330.000 de viziere.

La momentul respectiv chiar ne-am întrebat dacă rămânem la targetul inițial de 10.000 de viziere sau mergem mai departe. Indicatorii de astăzi arată de fapt decizia noastră.
Colegul meu, inițiatorul ideii, ne-a întrebat pe fiecare dintre noi cât de motivați suntem să mergem mai departe și cât timp vom rămâne în proiect. Răspunsul meu a fost clar: până la închiderea proiectului și așa s-a întâmplat.

Am căutat oameni cu același set de valori

O săptămână mai târziu, ne-am dat seama că trebuie să ne organizăm rapid și că ar trebui să funcționăm mai degrabă ca o organizație centrală care să contureze "o rețetă" ușor de multiplicat.

Și am reușit! Pentru asta, am căutat oameni cu aceleași valori ca și noi: muncă de echipă, comunicare, cooperare, mobilizare, empatie, implicare, voluntariat și dorința de a face diferența.
Practic, am reușit să realizăm un ecosistem bazat pe încredere și voluntariat care, ulterior, a devenit una dintre cele mai de impact mișcări naționale.

Solidaritatea de care oamenii au dat dovadă în acele zile a fost impresionantă. Mulți dintre noi aveam în prima linie prieteni sau rude și clar acest lucru ne-a motivat să strângem fonduri și să continuăm proiectul oricât de greu ar fi fost.

Au fost săptămâni când am lucrat voluntar 24 din 24, în ture și chiar în weekend pentru a ajunge la toți cei prin prima linie care ne-au scris: medici, asistenți, brancardieri, personal DJU, jandarmi, poliție, profesori sau asistenți sociali.
Sunt de părere că un pas important în proiectele pornite "ad-hoc" și în care motivația depășește pragul material este acela de a identifica oamenii care văd beneficiile unui astfel de proiect și care înțeleg că meritele sunt ale echipei, de a-i contacta pe acei oameni motivați din interior care, pur și simplu, vor să ajute și să contribuie la un scop comun fără a avea așteptări.

Oameni pentru oameni

Am vorbit la telefon cu mii de oameni pentru a solicita sprijin în implementarea proiectului pentru că pe măsură ce luam legătura telefonic cu cei din prima linie, am conștientizat că prin acest proiect noi oferim mai mult decât o simplă vizieră, noi oferim încredere.
Iar asta ne-a mobilizat. Am arătat că ne pasă, că înțelegem și că suntem alături de semenii noștri care sunt expuși luptând pentru comunitate.

Personal, cu o parte din medici m-am conectat foarte puternic întrucât eu lucrând mai mult de acasă, cei cu care discutam telefonic îmi auzeau pe fundal copiii și de multe ori îmi povesteau că ei se află în autoizolare sau în hoteluri de carantină și că nu și-au mai văzut copiii ori părinții de 3-4 săptămâni.
Asta ne-a motivat și mai mult să mergem mai departe. Îmi era greu să nu empatizez cu mesajele lor pentru că proiectul viziere.ro a fost o comunitate de oameni pentru oameni.

Toate cele spuse mai sus poate că nu se văd dar dacă toată lumea ar conștientiza suferința celor din prima linie și mai ales teama cu care aceștia merg zilnic pentru a își practica meseria, poate că am respecta regulile actuale. Acest virus nu a ocolit nici cadrele medicale. Sute de medici, asistenți și ambulanțieri s-au îmbolnăvit, iar o parte dintre ei și-au pierdut viața.
Mulți dintre ei s-au mutat separat de familia lor tocmai pentru a nu îi pune în pericol pe cei dragi.

Și eu, mai cred ceva. Am lucrat 10 ani pe zona de educație chiar și în zone defavorizate.

Cred cu tărie în puterea exemplului. Cred că puterea exemplului este ceea ce ne poate ajuta să devenim mai buni cu cei din jurul nostru, dincolo de teoriile din cărți.

Iar, cumva prin calitatea de părinte am înțeles încă de la început că am o datorie: să devin un model de urmat pentru copii mei pentru că iubirea față de semeni se arată, dovedește și se simte.

Am construit relații bazate pe sinceritate și încredere.

Ne-am făcut prieteni

Comunicarea eficientă este unul dintre factorii care a stat la baza succesului acestui proiect. Ne-am conștientizat provocările, ne-am ajutat și ne-am susținut reciproc.
Sigur că au fost și momente tensionate între membrii echipei de proiect - vorbim de 2600 de voluntari și peste 150 de organizații, însă niciunul dintre noi nu a uitat de ce s-a alăturat acestui demers.

Mi-am făcut mulți, mulți prieteni atât în România cât și în Republica Moldova - dovadă că acest proiect a înlăturat granițele cu totul.

Pe cei mai mulți nu i-am întâlnit niciodată dar cu prima ocazie am să îi îmbrățișez cu toată forța mea în semn de mulțumire pentru contribuția lor.

Din această mișcare au făcut parte: makeri, directori de companii, co-fondatori de start-up-uri, oameni de comunicare, manageri de proiect, judecători, curieri, fundraiseri, studenți, elevi de liceu, operatori CNC, centre de printare 3D, cluburi de robotică etc.
Prin proiectul viziere.ro am dovedit că de fapt că nu există granițe atunci când ai motivație și lupți pentru o cauză comună.

Au fost multe momente de cumpănă

Cea mai mare provocare în astfel de proiecte cu impact social este zona de fundraising.

În cauzele sociale, avem un boom de donații la început, pentru ca apoi acesta să scadă. În schimb, cererea sau nevoia continuă să crească pentru că lumea aude de proiect și capătă încredere. Așa s-a întâmplat și în cazul viziere.ro.
Erau nopți în care efectiv nu puteam să dorm și mă gândeam cum putem finanța acest proiect pentru a merge mai departe și căutam soluții. Cu mult efort și împreună cu echipa le-am și găsit.

În final

Pentru noi acest proiect a fost unul de suflet și ne-am implicat enorm pentru a ajunge la toți cei care sunt în prima linie și nu numai. Cu siguranță, ne dorim să rămânem un proiect de referință.

Solidaritatea și-a spus cuvântul și a completat acolo unde era nevoie, prin eforturile și dedicarea unei echipe de peste 150 de organizații și 2600 de voluntari care au ales să se implice activ pentru cei din prima linie.

În ideea de a ajuta, am pornit de curând un proiect propriu de mentorat în Business și Project Management prin care îmi propun să ajung la cei care au idee de proiect și au nevoie de un kick start.

Cred că acolo este momentan locul meu pentru că sunt foarte mulți tineri și antreprenori cu potențial, care au nevoie de susținere și educație antreprenorială - acesta fiind și motivul pentru care până acum am refuzat sa părăsesc România.

În cele cinci luni de proiect, prin Viziere.ro și numai împreună cu cei peste 150 parteneri din proiect, am reușit să:

#distribuim 337.240 viziere către medici, asistente sau personal din prima linie;

#ajutăm peste 1763 unități medicale, CMI-uri, școli, licee, organizații și instituții;

#implicăm 2612 voluntari;

#producem 340.228 viziere;

#coordonăm 23 centre regionale din toată țara;

#trimitem 12.500 de colete conținând viziere gratuite, în toată țara;

#strângem peste 1.000.000 Euro din donații și sponsorizări, la nivel național;

#extindem inițiativa peste granițe - 1 centru internațional.

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects

Cristiana Bogățeanu a mai scris