ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 147
Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 99
Abonament PDF

Competențe de leadership în era tehnologiei

Szilárd Kacsó
CEO & Trainer @ Azimut Happy Employees @ updateED



MANAGEMENT


Progresele tehnologice influențează toate domeniile vieții noastre. Ne schimbă comportamentul zilnic, rutina, inventează produse noi, locuri de muncă și industrii. Pandemia a declanșat o transformare digitală accelerată, comasând ani de schimbare sau progres în doar câteva luni. A dat lucrurile peste cap și a forțat o mulțime de companii și echipe să se schimbe într-un pas accelerat. Unul dintre avantajele crizei COVID-19 a fost acela de a le arăta companiilor cum să gestioneze mai bine și să obțină o viteză, o calitate și un control al costurilor mai mari.

De exemplu, munca la distanță a devenit deja o normă în multe companii care lucrează în sectoarele creative sau de servicii. Acest tip de interacțiune (sau lipsa acesteia) necesită multe schimbări în cadrul proceselor de resurse umane, dar și în modul în care ne conducem echipele și organizațiile. Acest lucru devine mai complicat atunci când adăugăm alte tehnologii disruptive, cum ar fi AI, și are impact asupra luării deciziilor și a leadershipului. Ne tentează să considerăm inteligența artificială ca pe o amenințare la adresa leadershipului uman, uitând că, la urma urmei, însuși scopul AI este de a spori, îmbunătăți inteligența umană.

Indiferent de opiniile noastre privitoare la natura impactului AI, ar trebui să ne preocupe maniera de abordare a dezvoltării leadershipului, întrebându-ne care sunt competențele și abilitățile cheie necesare liderilor din această eră a tehnologiei. Iată câteva dintre ele:

Leadership transformațional. În mod tradițional, managementul se referă la schimbări sigure și incrementale. Constrânse de criză, este clar că într-un mediu în continuă schimbare, domenii precum digitalizarea angajamentului clienților și lansarea de noi produse și servicii necesită o abordare de leadership transformațional.

Modestie. Într-o epocă de schimbări rapide, cunoașterea a ceea ce nu știi este la fel de valoroasă ca și cunoașterea a ceea ce faci. Din păcate, liderii sunt adesea feriți de asimilarea noilor evoluții prin volumul și varietatea de informații noi care sunt captate zilnic. Liderii trebuie să aibă încredere în ceilalți că știu mai mult decât ei.

Luarea deciziilor bazate pe date. Liderii din era tehnologică trebuie să fie bine informați în legătură cu tehnologia, să știe să o folosească și să fie la curent cu progresele în domeniul analizei de date. Instrumentele de analiză pot prelua date aparent disparate și le pot transforma rapid în informații care pot informa liderii și pot îmbunătăți abilitățile lor de a lua decizii.

Adaptabilitate. La nivel organizațional, adaptabilitatea înseamnă a fi gata să inovăm și să răspundem la oportunități și amenințări pe măsură ce apar. La nivel individual, înseamnă a fi deschis la idei noi, schimbarea unei opinii chiar și atunci când aceasta dăunează sau amenință ego-ul și a putea comunica în mod eficient acea opinie revizuită părților interesate relevante, inclusiv colegilor, echipelor și clienților.

Viziune. Viziunea a jucat întotdeauna un rol important în conducerea eficientă. Dar într-o epocă caracterizată prin tehnologie rapidă și întreruperea modelului de afaceri, o viziune clară este și mai importantă, deoarece există mai puțină claritate în rândul angajaților cu privire la unde ar trebui să meargă, ce ar trebui să facă și de ce. Liderii cu o viziune clară au răspunsuri convingătoare și semnificative la aceste întrebări și sunt mai buni în comunicarea lor într-un mod eficient. Mai mult, viziunea permite unui lider să implementeze transformările organizaționale necesare, fără a renunța la interesele pe termen scurt.

Implicare. În cele din urmă, pentru a avea succes în era tehnologiei, un lider trebuie să rămână constant implicat în mediul înconjurător, astfel încât să poată percepe și să se adapteze semnalelor, mai degrabă decât zgomotului - care fie vor amenința (disruptivi), fie vor susține (potențiali parteneri) viziunea lor. Liderii agili trebuie să rămână implicați, dar e nevoie, de asemenea, să găsească modalități de a-și menține echipele angajate, mai ales atunci când călătoria devine dificilă și calea provocatoare.

Sunt competențele de leadership în era tehnologiei radical diferite? Nu, dar există unele diferențe. Abilitățile hard ale liderilor vor continua să fie eclipsate de mașini și software, în timp ce abilitățile lor soft vor deveni din ce în ce mai importante. Și dacă acest lucru nu ar fi fost suficient, noile noastre moduri de a lucra și interacționa digital vor necesita o anumită creativitate și competență suplimentară pentru a construi relații și a menține angajamentul. Fie că suntem pregătiți sau nu, aceste competențe diferențiază deja câștigătorii de învinși. Ești pregătit pentru provocare?

Referințe:

  1. To lead in the postcrisis tomorrow, put leadership and capabilities in place today; McKinsey, 2020

  2. Leadership Series. Digital-era leadership; EY

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects