Incertitudinea adusă de COVID-19 a făcut ca majoritatea persoanelor active, cu excepția celor care lucrează în anumite industrii, să petreacă tot mai mult timp acasă. Având în vedere dificultățile economice cu care se confruntă o mulțime de industrii în noul context, pare rezonabil să presupunem că ecosistemul de dezvoltare a aplicațiilor mobile ar fi, de asemenea, afectat.
Cu toate acestea, industria de dezvoltare a aplicațiilor mobile a mizat pe atuurile sale, reușind să-și consolideze inovațiile pentru a menține industria prosperă.
Deși, coronavirusul a avut un impact asupra veniturilor din App Store, creșterea rămâne puternică.
Compania App Intelligence Sensor Tower a publicat o previziune revizuită a pieței pentru 2020-2024, conform căreia cheltuielile consumatorilor la nivel mondial pentru aplicații mobile se estimează că vor ajunge la 171 miliarde dolari până în 2024, mai mult decât dublul celor 85 miliarde dolari față de 2019.
În plus, prognoza prevede că veniturile obținute din aplicațiile mobile, care nu sunt pentru jocuri, trebuie să le depășească pe cele ale jocurilor mobile pentru prima dată până în 2024.
În ceea ce privește descărcările de aplicații, se preconizează o scădere durabilă a impactului COVID-19. Până în 2024, descărcările vor ajunge la 183,7 miliarde, în creștere cu 9% față de prognoza anterioară, care a apărut înainte de COVID-19, care inițial a reprezentat cu 7 miliarde de instalări mai puțin.
Întrucât fiecare industrie se zbate cu efectele distrugătoare ale coronavirusului, este firesc să ne întrebăm dacă aceste prognoze sunt corecte sau poate prea bune pentru a fi adevărate. În timp ce economia scade și afacerile încearcă din greu să supraviețuiască și să rămână pe linia de plutire - cum poate o industrie să fie orientată spre o creșterea explozivă?
În ciuda unei scăderi în utilizarea aplicațiilor de călătorie și ospitalitate, potrivit App Annie, oamenii au petrecut cu 20% mai mult timp folosind aplicații în primul trimestru al anului 2020 față de 2019. În această perioadă, consumatorii au cheltuit și peste 23 de miliarde de dolari în App Store - cea mai mare cheltuială pe trimestru înregistrată până în prezent.
Consumatorii caută diferite modalități pentru a se descurca în situația actuală, iar în unele cazuri, aplicațiile oferă soluția perfectă.
Câștigătorii de necontestat în această perioadă COVID-19 sunt aplicațiile din industrii precum munca / comunicarea la distanță, educația, social media și cumpărăturile online. Deși utilizatorii activi zilnic ai aplicațiilor de asistență medicală din Asia de Sud-Est și India sunt în scădere, a existat o creștere de 110% a cheltuielilor cu aceste aplicații în timpul pandemiei, în timp ce utilizatorii activi zilnic și descărcările au explodat în America de Nord, Europa și Orientul Mijlociu.
Având în vedere volumul mare de oameni care lucrează de la distanță, nu este de mirare că video conferințele și aplicațiile de conferințe online se bucură de o creștere explozivă. În America de Nord, aceste aplicații au înregistrat o creștere astronomică de 627% a descărcărilor și o creștere de 121% a utilizatorilor activi zilnic, așa că putem confirma nevoia critică de aplicații de comunicare.
În timp ce unele aplicații vor rămâne pe tuşă după carantină, alte industrii pot continua tendința ascendentă mult timp după pandemie. Acestea fiind spuse, există cinci tendințe principale care influențează astăzi industria de aplicații mobile:
Chatboturile. Furnizorii de servicii au trebuit să se adapteze rapid la situația de carantină și la noile modalități de interacțiune cu clienții lor. Desigur că toate au apelat la mediul digital. Aplicațiile mobile cu servicii precum cele bancare, cumpărăturile online, livrarea de produse alimentare și asistența medicală lucrează la încorporarea de chatboturi în aplicațiile lor. Acestea le permit consumatorilor să obțină răspunsuri la întrebările lor frecvente, fără a fi nevoie să apeleze la serviciul de asistență clienți și, cu 62% dintre consumatori interesați să interacționeze cu chatbot-uri, împreună cu un potențial de a economisi 8 miliarde de dolari pentru companii, chatboturile par a fi o opţiune de cursă lungă.
Sănătatea. Ironia stă în faptul că tocmai sănătatea stimulează tendința ascendentă. Aplicații precum Push Doctor, o aplicație de consultare medicală online, a înregistrat o creștere de 70% a consultărilor, în timp ce Well, o aplicație de e-telehealth, a înregistrat o creștere de 400% a numărului de descărcări. Dar consultațiile video online nu reprezintă singurul domeniu în care aplicațiile medicale vor experimenta creștere. Există un număr mare de gadgeturi care vă pot măsura ritmul cardiac, modul în care dormiți, temperatura, greutatea etc. toate conectate la smartphone-uri. Kinsa, o companie cu un termometru inteligent, se conectează la telefonul dvs. și oferă îndrumări personalizate bazate pe vârstă, febră și simptome, în timp ce agregă datele în fundal - permițând lui Kinsa să urmărească și să prezică unde debutează bolile. Aceste tipuri de aplicații oferă industriei medicale o șansă mai bună pentru a mobiliza resursele potrivite, în locurile potrivite, la momentele oportune.
Beaconurile. Tehnologia Beacon este o tendință de dezvoltare a aplicațiilor mobile care a fost complet adoptată de muzee, hoteluri, industria medicală și multe altele. Este utilă în tehnologia de localizare și în marketingul de proximitate. Beaconurile ar putea fi, de asemenea, utilizate pentru a monitoriza oameni, cum ar fi pacienții sau medicii din spitale în timpul urgențelor și pentru a oferi o navigare precisă în interior, folosind informațiile referitoare la proximitatea beaconurilor.
AR și VR. Există multe aplicații în comerțul electronic (eCommerce), domeniul imobiliar, industria auto, asistența medicală și educație care înglobează deja această tehnologie pentru o experiență mai bună a utilizatorilor. Cu puterea vitezei de internet extrem de rapide în mâinile utilizatorului, datorită 5G, timpul de încărcare și calitatea imaginii vor îmbunătăți foarte mult experiența utilizatorului pentru aplicațiile AR.
Educația. Odată ce învățarea la distanță se dovedește a avea succes în climatul actual, va rămâne în continuare o opţiune. Pe viitor, elevii vor folosi tablete pentru a învăța asistaţi de sistemele cu inteligenţă artificială, în timp ce interacționează cu profesorul prin intermediul videoclipurilor și convorbirilor online. Testele vor fi, de asemenea, efectuate pe tablete sau computere, iar elevii vor fi probabil supravegheați de o inteligenţă artificială care observă și identifică orice încercare de a copia - economisind sume importante de bani în acest proces.
Acestea sunt câteva aspecte pe care le putem observa în prezent, însă putem avea certitudinea că perioada de criză va influența tendințe complet noi.
În timp ce climatul actual a fost imprevizibil pentru consumatori în multe feluri, încrederea în aplicațiile mobile ca mijloc de comerț, comunicare, educație, cumpărături și divertisment va continua să crească. Pandemia a consolidat necesitatea unui sistem în care fiecare operațiune care, anterior, a necesitat prezența noastră reală poate fi realizată de la distanță. De la munca de la distanță, până la deschiderea unui nou cont bancar, efectuarea de cumpărături și interacțiuni cu alte instituții, nevoia de digitalizare a crescut imens, iar în perioada post-COVID-19 vom vedea, mai mult ca niciodată, mult mai multe afaceri cu aplicații mobile.
de Ovidiu Mățan
de Diana Țelman
de Oana Urs , Nora Vințeler