ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 97
Abonament PDF

Dezvoltarea angajaților cu buget de pandemie

Andreea Bușecan
Co-Founder & HR Business Partner @ Back to Basics



MANAGEMENT

Toate firmele își doresc echipe și angajați extraordinari, care să lucreze la un nivel maxim de eficiență, să reacționeze pozitiv și instant la orice nouă cerință, să ia inițiativă în fața lucrurilor care nu merg conform planului, să fie dispuși să facă un extra efort când e necesar, chiar și fără să li se ceară; să își ajute colegii proactiv și necondiționat, de dragul rezultatelor de echipă și care, nu în ultimul rând, să investească timp în dezvoltarea lor profesională. Iar lista aceasta, probabil, poate continua.

Toate aspectele menționate mai sus par idealiste și aproape imposibil de obținut. Cu atât mai mult în perioada în care trăim, în care atât firmele, cât și angajații manifestă o anxietate destul de crescută cu privire la viitor. În contextul pandemiei, firmele au făcut diferite schimbări pentru a se adapta la noile condiții: munca remote, regândirea proceselor, scăderea salariilor, concedieri, amânarea sau chiar anularea programelor de dezvoltare profesională.

Deși traversăm momente dificile, este important să nu uităm de dezvoltarea angajaților, deoarece tocmai aceștia ne pot ajuta să trecem cu bine peste momentele dificile. Tot ce trebuie să știți e că nu aveți nevoie de un buget prea mare pentru a implementa câteva inițiative de dezvoltare. Aveți nevoie, în schimb, de puțin timp și de un plan bine pus la punct. În acest sens, sperăm că informațiile din acest articol vă vor ajuta.

Pentru recomandările pe care urmează sa le expunem, ne vom baza pe "Modelul 70:20:10" (oferit de Morgan McCall și David Day), care ne spune că:

După cum vedeți, 90% din formarea angajaților stă în mâinile firmelor și a proceselor interne pe care acestea le au, și doar 10% în mâinile unor specialiști în învățare și dezvoltare.

Cu alte cuvinte, e nevoie să oferiți oamenilor posibilitatea de a pune în practică anumite abilități, în situații cât mai diverse și mai stimulante. De asemenea, ajută să le creați contextul de a le discuta/analiza/dezbate cu angajați bine calificați în acele abilități. Apoi e important să le oferiți ocazia să participe și la traininguri specializate, pentru a-și ridica și mai mult nivelul de dezvoltare.

Cum puteți pune în aplicare aceste soluții?

1.Identificați nevoile firmei și totodată nevoile de dezvoltare ale angajaților.

Pentru aceasta, puteți folosi un model cunoscut în evaluarea performanțelor și anume "Analiza diferențelor", pornind de la modelul de mai jos:

Fiecare abilitate necesară, existentă și inclusiv diferența, o puteți evalua pe o scală cu 3 niveluri: scăzut, mediu si înalt. În momentul completării, puteți să vă gândiți la abilități tehnice, de soft skills, de business, astfel încât să fie cuprinzător și relevant pentru contextul firmei voastre.

Această analiză completată și actualizată periodic, vă va oferi o imagine de ansamblu asupra firmei sau asupra unui departament, precum și o direcție în dezvoltarea angajaților și implicit a firmei.

2.Organizați sesiuni de mentorat.

Identificați persoanele care dețin abilitățile necesare la un nivel crescut și oferiți-le un rol de mentor în dezvoltarea altor colegi. Cu acordul și împreună cu aceștia, realizați un plan care să includă: numărul de colegi pe care urmează să îi ghideze, la ce nivel să îi aducă, ce să includă planul de mentorat, cât să dureze, cât timp din zi sau săptămână poate să își aloce persoana pentru mentorarea colegilor etc. Periodic, evaluați progresul și ajustați planul dacă este necesar. Oferiți libertate mentorului în gândirea și implementarea planului, dar fiți alături de el, dacă are nevoie de susținerea voastră. Oferiți un model de urmărire a obiectivelor și rezultatelor sau lăsați-i pe ei să își seteze un model propriu.

În desfășurarea unui asemenea program, există beneficii atât pentru mentor, cât și pentru persoana mentorată: ambii află noi perspective, avansează în carieră, ajung la o satisfacție personală crescută și își îmbunătățesc abilitățile de comunicare. În plus, mentorul își dezvoltă abilități de leadership, iar cel care a beneficiat de un asemenea ghidaj câștigă autonomie în ceea ce privește abilitățile nou învățate sau dezvoltate.

3.Organizați întâlniri de grup pentru învățare și schimb de cunoștințe.

Pornind de la cele mai importante abilități lipsă din cadrul firmei voastre, selectați un grup sau mai multe grupuri de persoane, care doresc să își dezvolte acele abilități. Pentru ca aceste întâlniri să aibă și un rezultat, setați împreună cu persoanele participante la întâlniri scopul sesiunilor, problemele sau neajunsurile pe care doriți să le diminuați, timpul pe care doriți să îl acorde pentru acestea, ce așteptări aveți la finalul întâlnirilor. Totodată, ar fi bine să știți barierele și provocările persoanelor în ceea ce privește acele abilități.

Setați un plan de întâlniri pentru fiecare abilitate și propuneți ca fiecare persoană să pregătească una din întâlniri. În cadrul acestora, fiecare e liber să aleagă ce consideră important și util legat de acea abilitate și poate folosi materiale precum TedTalk-uri, cărți pe care le-a citit deja și l-au ajutat, materiale de la trainingurile anterioare care, probabil, ar prinde bine să fie reluate, descrierea unor situații în care a aplicat cu succes acea abilitate etc.

Întâlnirile le puteți încheia cu acțiuni pe care fiecare dorește să le implementeze până data viitoare, iar următoarea sesiune o începeți cu o evaluare a acțiunilor implementate. Așa aflați ce funcționează, ce nu și de ce ajustări e nevoie să aplicați pentru ca aceste întâlniri să aducă valoarea dorită.

4.Oferiți feedback.

Având în vedere că 70% din dezvoltare are loc în timpul realizării sarcinilor de zi cu zi, oferirea periodică a feedbackului, atât a celui pozitiv, cât și a celui de îmbunătățire, este un element cheie. Rolul feedbackului în dezvoltarea profesională este incontestabil și putem să ne dăm seama de acesta din următoarele statistici:

Este foarte important ca feedbackul să fie frecvent (cel puțin o dată pe săptămână), specific, orientat spre comportament și nu spre persoană, asertiv, empatic și să aibă câțiva "pași de urmat" pentru a asigura creștere în direcția menționată. Pentru dezvoltarea abilității de a oferi și inclusiv de a primi feedback, puteți să organizați câteva sesiuni în genul celor descrise mai sus, cu scenarii de test, astfel încât să vă ajutați între voi să vă creșteți această abilitate, tocmai pentru a merge mai încrezători către ceilalți colegi.

5.Periodic, realizați un tur al ascultării.

În situații dificile este recomandat ca organizațiile să conștientizeze și să adreseze incertitudinea și anxietatea pe care angajații o simt. În astfel de perioade sunt necesare mai multe discuții 1:1 pentru ca angajații să primească suportul emoțional de care au nevoie.

În aceste discuții doar culegeți informații referitoare la cum se simt, ce s-a schimbat în rutina lor în această perioadă, cum îi afectează aceste schimbări etc. Cu alte cuvinte, arătați că vă pasă cu adevărat de ei ca oameni, nu doar ca angajați.

Fiți disponibili pentru angajații voștri, ghidați-i în timp ce navighează prin aceste momente incerte și pregătiți-i pentru momentul în care lucrurile vor reveni la normal.

Ascultarea nu costă nimic și vă oferă informații prețioase cu privire la deciziile pe care e nevoie să le luați mai departe, pentru a asigura productivitatea echipelor.

6.Delegați și împuterniciți angajații.

Citind recomandările de mai sus, poate v-ați gândit că nu sunt realizabile deoarece nu aveți timpul necesar pentru a le implementa și că rolul trainingurilor cu specialiști externi tocmai acesta era, să vă degreveze pe voi de sarcinile de mai sus.

Aici intervine delegarea. Recomandările de mai sus pot fi delegate total sau parțial altor angajați de încredere și cu potențial, iar astfel contribuiți la dezvoltarea lor mai accelerată și îi motivați, în timp ce voi economisiți timp.

Delegați sarcini și inițiative, în timp ce vă împuterniciți angajații să ia decizii singuri. Cele mai bune resurse pentru ca aceștia să se dezvolte sunt autoritatea decizională și responsabilitatea asupra unui proiect.

7.Maximizați valoarea ședințelor.

Poate nu aveți timp să vă dezvoltați personal angajații pentru că petreceți mult timp în ședințe strategice, ședințe cu alte departamente, clienți, investitori sau alți terți. Oricând puteți folosi întâlnirile respective pentru a vă dezvolta oamenii cheie. Invitați-i la întâlnirile voastre pentru a-și putea contura o imagine de ansamblu asupra modului de operare, tocmai pentru ca în viitor să poată prelua cât mai multe din atribuțiile voastre.

8.Sesiuni de coaching.

Pe lângă cele menționate mai sus, dacă în această perioadă bugetele vă permit să investiți și bani, nu doar timp în dezvoltarea angajaților, sugerăm programele de coaching, deoarece este metoda de învățare și dezvoltare cu cele mai bune și rapide rezultate. Recomandăm să introduceți în programe de coaching persoane despre care știți că, dacă se dezvoltă și mai mult, vor avea un impact direct asupra altor angajați și totodată asupra businessului.

După cum observați în cele expuse mai sus, există posibilitatea de a construi un program de dezvoltare personalizat pentru angajații voștri, cu zero costuri, folosind abilitățile, talentele și expertiza acelorași angajați. Avantajul e că toate soluțiile de mai sus sunt realizabile și online, folosind softuri specifice precum Zoom sau altele din această categorie.

Este important să nu opriți procesul de dezvoltare, tocmai pentru a nu deprinde obiceiuri greșite în momentele de criză: frică, evitarea riscurilor și o mentalitate de supraviețuire. Folosiți aceste experiențe pentru a încuraja oamenii să adopte o mentalitate de rezolvare a problemelor, axată pe oportunități. Acest lucru îi va ajuta pe angajați de-a lungul carierei și vieții lor, dar asigură organizațiilor o recuperare și adaptare mai rapidă la noul viitor al muncii, un viitor post-pandemic.

Dacă vi se pare mult să investiți în dezvoltarea angajaților în această perioadă, atunci gândiți-vă cât pierdeți dacă nu investiți.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects