ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 96
Abonament PDF

Realizarea unui joc Arcade în Unity (III)

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



PROGRAMARE

Continuăm seria de articole despre realizarea unui joc în Unity. În articolul de față vom învăța cum să urmărim personajul principal, să afișăm scorul și să colectăm puncte.

Cinemachine

Vom folosi pentru urmărirea personajului o cameră virtuală. Instalarea acesteia se realizează din Package Manager -> Cinemachine

După instalare, va apărea un nou meniu: Cinemachine de unde vom selecta Create 2D camera

Un nou obiect: CM vcam1 va fi creat, iar camerei principale: Main Camera îi va fi adăugată componenta CinemachineBrain. La rularea aplicației, vom observa faptul că camera urmărește personajul, dar acesta apare în centrul ecranului în loc să fie la baza acestuia. Soluția la această problemă este să ne definim o zonă în care să se miște camera virtuală:

  1. CM vcam1- > CinemachineVirtualCamera-> Add Extension -> CinemachineConfiner;

  2. Adăugăm componenta Poligon Collider 2d obiectului Grid ;

  3. Drag & Drop obiectul Grid în CM vcm1 -> Bounding Shape 2D.

Am obținut astfel o zonă în care camera are voie să se miște. Pentru a rămâne fixă pe orizontală, vom edita polygon collider-ul 2d și îl vom transforma într-o linie orizontală. În funcție de poziția pe verticală a acestuia vom putea obține efectul dorit.

Obținerea punctelor

Nici un joc nu este complet dacă nu putem să culegem comori care se vor transforma în puncte. Vom crea un nou obiect empty pe care îl redenumim Coin. Identitatea vizuală o vom adăuga din pachetul Sunnyland, iar pentru aceasta mergem în Sunnyland->artwork->Sprites->Items->gem. Selectăm toate obiectele după care le adăugăm prin Drag & Drop peste obiectul Coin.

Rulăm aplicația și vom observa obiectul animat, fără însă a putea interacționa cu el. Așa cum probabil v-ați gândit, interacțiunea propriu-zisă se poate realiza prin adăugarea unui Box Collider 2D obiectului Coin. Rulăm din nou aplicația, de data aceasta va reprezenta un obiect real.

Pasul următor este să adăugăm un script pentru a le face să dispară în momentul în care le atingem. Vom modifica metoday OnCollsionEnter2D în felul următor:

public void OnCollisionEnter2D(Collision2D collision)
{
  if (collision.gameObject.name.StartsWith("Coin"))
  {
    print("found a coin");
    collision.gameObject.SetActive(false);
  }
  isJumping = false;   
}

Prefabs

Pentru un joc real vom avea nevoie însă de mai multe artefacte de cules. Unity ne oferă o modalitate ușoară să realizăm acest lucru prin intermediul componentelor Prefabs. Orice obiect care este mutat prin Drag&Drop în fereastra Proiect este transformat într-un prefab.

Vom muta moneda noastră artefact într-un nou folder numit Prefabs. După acest pas, o vom șterge din Ierarhia proiectului. Pasul următor este să adăugăm mai multe obiecte în scenă prin Drag&Drop a obiectului Coin prefab. Rulăm jocul și vom observa cum personajul nostru poate acum să culeagă toate monedele.

Afișarea scorului

Pasul final este să afișăm scorul jocului. Vom adăuga o nouă componentă Canvas. Dăm dublu click pe ea și vom observa că este mult mai mare decât scena noastră. Canvasul va fi afișat pe tot ecranul.

Adăugăm textul Score: :

  1. Right-click Canvas -> UI -> Text - TextMeshPro, instalăm software-ul necesar pentru folosire.

  2. Mutăm componenta text în partea de sus a Canvasului și o inițializăm cu textul "Score:"

  3. Adăugăm o nouă componentă TextMeshPro în continuarea Score-ul. Aceasta va fi responsabilă cu afișarea efectivă a scorului obținut și o inițializăm cu "0"

Modificăm codul pentru afișarea scorului:

using TMPro;
…
public TextMeshProUGUI scoreUI;
….
void Update()
{
  scoreUI.text = (coins).ToString();   
}

Înainte de rulare mai trebuie să asociem prin Drag&Drop obiectul text, în care afișăm scorul peste variabila membru scoreUI.

Referință Github

Proiectul prezentat în varianta completă este disponibil pe GitHub.

git clone https://github.com/ovidiumatan/unity-demo.git

Pentru rulare, trebuie să îl adăugați în Unity Hub. La prima rulare va trebui să deschideți scena File->OpenScene-> Scenes/SampleScene.unity

Concluzie

Sperăm că te-am inspirat și te invităm să ne trimiți un e-mail cu proiectele tale în Unity pe adresa de contact a revistei: contact@todaysoftmag.com

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects