ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 96
Abonament PDF

Între micromanaging și implicare: rolul top managementului în dezvoltarea de produse

Iulia Cioca
HR &Management @ ScienceForWork



Davide Trimarchi
Head of Product & Design @123FormBuilder



MANAGEMENT

Dezvoltarea de produse necesită multe ingrediente - creativitate pentru a găsi ideea, abilități tehnice pentru a aduce produsul la viață - dar are top managementul un loc în această rețetă? Mulți experți ar spune că acesta nu trebuie să se regăsească în această rețetă. Suntem de acord cu afirmația că micromanagingul nu ajută la nimic, însă credem cu tărie că e util ca top managementul să se implice în dezvoltarea de produse în companiile lor. Și nu suntem singuri: aplicând perspectiva managementului bazat pe dovezi, am studiat cercetarea științifică pe această temă, în paralel cu experiența în prima persoană trăită într-o companie tech românească. Acum, vă putem prezenta ce înseamnă implicarea top managementului, cu bune și cu rele: când este util, cum trebuie implementat pentru a obține beneficii și cum arată în practică.

În ce constă implicarea top managementului în dezvoltarea de produse?

În primul rând, să definim ce înseamnă top management: persoane cu autoritate oficială care iau decizii ce afectează procesul de dezvoltare a produsului. E clar că aceste persoane influențează oricum dezvoltarea de produs, prin simple decizii la nivel de companie despre strategie, misiune și obiective: toate acestea au un impact asupra modului în care echipele de dezvoltare a produsului lucrează. De exemplu, dacă inovația face parte din misiunea unei companii, mesajul e clar.

Însă top managementul se poate implica mai direct: participând la discuțiile echipei, contribuind la deciziile go/kill sau ajutând în prioritizarea ideilor. O altă opțiune intermediară pentru top management este implicarea în proiecte specifice, dar fără a influența direct deciziile. Aceasta înseamnă că top managementul se concentrează asupra punerii la dispoziție a resurselor pentru echipele de dezvoltare de produs, redirecționând bugete sau angajați din alte proiecte și departamente. Alt mod de a ajuta, tot indirect, este aducerea experților tehnici în vizite la clienți acest lucru îi apropie de piață și, de asemenea, facilitează discuțiile ulterioare cu echipele de marketing și vânzări.

Cum arată acest lucru în practică? În 123FormBuilder, o companie IT din Timișoara, suntem susținători ai implicării managerilor atunci când contribuția lor este utilă dezvoltării produsului. Într-un proiect recent, ne-am propus să găsim noi moduri de a crește atractivitatea produselor noastre. După o amplă cercetare pentru a găsi produse atrăgătoare și de actualitate, am format o echipă diversă care a inclus top manageri și le-am prezentat rezultatele. Apoi, echipa a avut sesiuni de brainstorming despre modul în care putem crește atractivitatea produsului nostru, prin adaptarea unor soluții găsite pe piață.

Avantajele implicării top managementului în dezvoltarea de produse

Deși sună ca o invitație la micromanaging, mai multe cercetări științifice arată că specialiștii în dezvoltarea de produse consideră implicarea top managementului un factor-cheie al succesului activității: ei afirmă că șansele de succes al proiectului cresc, indiferent de dimensiunea companiei.

Beneficiile percepute sunt confirmate de date: sprijinul top managementului pentru un proiect a crescut succesul produsului nou în ceea ce privește rezultatele financiare, viteza de execuție și calitatea proiectării. Experiența noastră profesională este aliniată cu concluziile cercetărilor: în 123FormBuilder, când top managementul s-a implicat în dezvoltarea produsului, echipele de proiect au fost mai focalizate pe obiective și rezultate, împărtășind mai des propria expertiză și cunoștințe cu colegii lor, ca urmare învățând mai mult. Învățarea nu s-a oprit aici: managerii care s-au implicat au ajutat la optimizarea proiectelor viitoare prin arhivarea și reutilizarea practicilor care au funcționat bine. Astfel, întreaga organizație a învățat.

Un alt beneficiu pe care l-am observat este faptul că managerii au avut o viziune strategică asupra întregii organizații, permițând echipelor să definească obiective pe termen lung. Această viziune mai largă a permis și implicarea persoanelor experte din alte funcții sau departamente, aducând expertize și idei diverse pentru a construi un produs mai bun.

Orice e prea mult strică, chiar și implicarea

O implicare prea mare din partea top managementului nu este întotdeauna bună: poate deveni o barieră, în funcție de expertiza membrilor echipei de proiect și de caracteristicile produsului dezvoltat. Dacă noul produs este foarte inovator din punct de vedere tehnologic, implicarea top managementului devine mai puțin relevantă pentru succesul său: managerii ar putea să nu aibă experiența tehnică necesară pentru a evalua situația corect și ar putea fi prea optimiști în ceea ce privește procesul de inovare. În acest caz, managerii pot ajuta cel mai bine prin sprijin la nivelul companiei, furnizând resursele necesare și evidențiind importanța proiectului, dar lăsând deciziile și implementarea pe mâna specialiștilor.

Cum să implici top managementul pentru ca produsul nou să aibă succes

Persoanele implicate în dezvoltarea de produse au câteva moduri practice de a obține sprijinul top managementului. Dacă noul produs sau funcționalitățile ce trebuie dezvoltate sunt în zona de expertiză a managerilor sau dacă tehnologia din spate nu este extrem de unică sau nouă, puteți implica top managementul în următoarele moduri:

Dacă implicarea directă descrisă mai sus nu pare potrivită pentru o companie, atunci se poate lua o abordare mai practică pentru a obține sprijin din partea top managementului:

Primul pas: cum stăm acum cu implicarea top managementului

Cel mai bun început este mereu înțelegerea locului unde ne aflăm: cât de implicat este deja top managementul în dezvoltarea de produse în compania noastră? Pentru a da un răspuns mai solid, putem explora percepțiile colegilor printr-un scurt sondaj pe care cercetătorii l-au dezvoltat special pentru echipele de dezvoltare a produselor. Sondajul trebuie să vizeze persoanele care lucrează în dezvoltarea de produse, încercând să acoperim un eșantion cât mai mare.

Instrucțiuni

Gândiți-vă la ultimul proiect terminat de dezvoltare a unui produs sau a unei funcționalități. Citiți următoarele patru afirmații și, cu acest ultim proiect în minte, indicați în ce măsură sunteți de acord cu fiecare afirmație. Răspundeți pe o scală de la 1(dezacord total) la 5 (acord total):

  1. În această companie, top managementul alocă resursele necesare pentru atingerea obiectivelor proiectului.

  2. Dezvoltarea produselor sau a funcționalităților beneficiază de oamenii potriviți la locul potrivit, aceștia având timp să se focalizeze pe proiect.

  3. Top managementul este destinat proiectelor de dezvoltare de produse.

  4. Top managementul este implicat în deciziile-cheie Go/Kill și de buget pentru proiectele de dezvoltare a produselor.

Top managementul există: vom valorifica implicarea lor?

Top managementul are autoritatea de a lua decizii-cheie ce afectează dezvoltarea de produs. În loc de a fi un obstacol, acest lucru poate fi un avantaj care accelerează și îmbunătățește produsele noi. Rezultatele cercetărilor științifice ne indică unde să începem pentru a valorifica la maximum implicarea top managementului - punând în practică aceste idei, putem da un impuls dezvoltării de produs din orice companie.

Referințe

  1. Felekoglu, B., & Moultrie, J. (2014). Top management involvement in new product development: A review and synthesis. Journal of Product Innovation Management, 31(1), 159-175.

  2. Gomes, J., De Weerd-Nederhof, P. C., Pearson, A., & Fisscher, O. A. (2001). Senior management support in the new product development process. Creativity and Innovation Management, 10(4), 234-242.

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects