ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 96
Abonament PDF

Editorial 96

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



PROGRAMARE


Mă gândeam zilele acestea la faptul că, după atâtea luni de lucrat de acasă, mulți dintre noi au remarcat că modalitățile de comunicare încep să își arate limitele. Totul începe cu trimiterea sau primirea linkului ori a invitației la conectare. Apoi, ecranele cu oameni în fața calculatorului, dotați cu căști, și ecranele în care aceiași oameni se retrag într-un colț mic pentru a face loc derulării slide-urilor. Și, nu de puține ori, probleme de sunet, defazări și chiar lătrat de câini sau câte un strigăt de copil. Nu este de mirare că multe din evenimentele online au, de obicei, doar 10-15 participanți. În condițiile în care participanții pot să părăsească evenimentul cu un simplu click ne putem întreba dacă s-ar putea face mai mult în acest sens. Un prim pas către un cadru mai captivant este un background mai animat și mai multă interacțiune. Toate acestea pot fi realizate relativ simplu prin apelul la OBS (Open Broadcaster Software). Dacă nu l-ați folosit încă, vă invit să o faceți, pentru că este un tool care ar trebui încercat. Următorul pas ? Simplificarea comunicării, adică direct din pagina web, fără pași intermediari suplimentari. Cum mi-ar plăcea să arate toate acestea în viitor ? Cred că ar trebui să se ajungă la modele virtuale 3D similare cu avatarele Memoji de la Apple, controlate prin camera video. Pentru conferințe, poate că ar fi mai interesant să se poată simula un personaj pe scenă. Dat fiind că, deocamdată, nu este posibil, în desfășurarea conferințelor, prezentarea pe scenă, chiar și fără participanți, este o soluție mult mai bună decât speakeri care stau acasă pe holuri sau în alte spații improvizate. Revenind la tehnologie, există frameworkuri precum WebRTC pentru transmiterea și captura video. Procesarea video, recunoașterea expresiei celui din fața camerei video sunt simplu, acum, de implementat. De exemplu, prin OpenCV . Avem inclusiv device-uri IoT care ne permit prelucrarea acestora. Un exemplu verificat în acest sens este NVidia Jetson Nano. Trebuie doar să le punem să lucreze împreună.

Revenim la ediția din această lună, a cărei temă principală este Cyber Security. Din articolul Maximizarea securității cu un eveniment Bug Bounty - călătoria noastră puteți valorifica din experiența acumulată în organizarea de evenimente de vânătoare de buguri. Argumente în favoarea importanței unui sistem sigur și o serie de sfaturi de arhitectură și programare sunt expuse De la securitate perimetrală la Security by Design, Secure Coding și Vulnerability Management. Alt articol Arta de a face phishing vă invită la o educare a colegilor de birou în privința e-mailurilor nedorite, arătându-vă, de asemenea, modul cum puteți organiza astfel de campanii. Cum gestionăm paradoxul confidențialității ? Este o întrebare la care puteți găsi răspunsul în Datele personale: noua monedă de schimb pentru experiențele personalizate. Din zona Industry X vă invit să citiți despre importanța și folosirea conceptului de Digital Twin în diferite domenii, amplu descris în articolul cu titlul conceptului respectiv. Loop testing ca metodă de testare automată vă oferă o modalitate de testare a sistemelor din sfera automotive. Domeniul tehnic, mai precis gamingul, este partea a treia a articolului Realizarea unui joc Arcade în Unity. Mulți dintre noi, care am ajuns să lucrăm în această perioadă de acasă, am conștientizat că această manieră de a munci are o serie de neajunsuri. Acest aspect este abordat în detaliu în Munca poate fi acasă, însă inovația rămâne la birou. De asemenea, vă invităm să citiți un scurt interviu cu Dennis Raabe, cel care a condus Centrul de inginerie Bosch. El expune o concluzie asupra experienței celor cinci ani, perioada cât a activat în Cluj. Un alt articol, care sperăm să vă inspire și să vă ajute în realizarea de produse în companie, este Între micromanaging și implicare: rolul top managementului în dezvoltarea de produse.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects