ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 96
Abonament PDF

LMS (Learning Management Systems) - o evoluție necesară

Vlad But
Managing partner @ AZIMUT Happy Employees & updateED



MANAGEMENT


În anul 2000 a început revoluția tehnologică a device-urilor mobile, iar în acel moment Generația Y (a celor născuți între anii 1977-1994) a adoptat aceste tehnologii integrându-le în viața lor cu multă ușurință. Explicația științifică este însă una mai simplă: creierul nostru este organul care consumă cea mai mare cantitate de energie (aproximativ 20%, inima consumă doar 5-7%) din totalul de energie disponibilă în corpul uman.

Creierul va căuta mereu modalități cât mai ușoare și cu un consum cât mai redus de energie pentru a funcționa. Acest lucru a fost dovedit și de un studiu în care au fost implicați peste 2000 de participanți, cărora li s-a monitorizat activitatea cerebrală inclusiv prin EEG (electroencefalogramă) și s-a descoperit că din anul 2000 și până în prezent puterea noastră de concentrare (aka - attention span) a scăzut în medie de la 12 secunde la doar 8 secunde, iar ca lucrurile să fie și mai amuzante, vestitul peștișor auriu (aka - The Goldfish) are o putere de concentrare de 9 secunde. Faptul că sursele noastre de informare s-au diversificat, multiplicat și totul este extrem de accesibil ne-a făcut să fim mai comozi în modul de a învăța și de a asimila noi informații, atât din punct de vedere a cantității acesteia cât și a timpului acordat acestui proces. Majoritatea celor care doresc să se dezvolte nu sunt dispuși să urmărească video-uri mai lungi de 4 minute, conform unui studiu realizat de firma Deloitte. Tot în acel studiu se mai menționează faptul că în medie suntem întrerupți din ceea ce facem cam la fiecare 5 minute și ceea ce este și mai ironic este că sursa acestor întreruperi o reprezintă chiar aplicațiile și instrumentele de colaborare și muncă pe care le folosim. Iar în final, s-a observat că în medie angajații sunt dispuși să aloce doar 24 de minute pentru activități de training și dezvoltare dintr-o săptămână. Sunt sigur că mulți dintre voi vă gândiți că voi nu sunteți așa, dar să nu uităm că evoluția nu înseamnă neapărat dezvoltare, ci mai degrabă adaptare.

Caracteristicile sistemelor de management al învățării ?

Ținând cont de acest context, singurul mod în care putem să continuăm dezvoltarea competențelor angajaților este să folosim tot acest avans tehnologic în procesul de livrare a informațiilor necesare, iar aceasta a fost nevoia principală ce a dus la crearea sistemelor de management al proceselor de învățare ( LMS - Learning Management System). Acestea sunt, de fapt, platforme virtuale care oferă o varietate de posibilități, de la trasee ghidate de training, până la autonomie totală oferită angajatului în ceea ce privește propria-i dezvoltare profesională și personală.

Aceste sisteme reușesc să compenseze o parte din neajunsurile adaptative pe care utilizarea tehnologiei le-a creat în noi. Astfel, ele operează în principal în mediul online și aplică principii de micro-learning și blended learning pentru a livra conținut. Concret, se concentrează pe a oferi pachete de informații scurte, bine structurate, într-un format digital prietenos și informal, cu aplicabilitate practică imediată - pe scurt, te învață să faci ceva foarte specific, cu puțin timp alocat, așa cum îi place creierului nostru.

Un alt aspect important ce definește un LMS este că acesta oferă libertate de decizie și autonomie utilizatorului în a-și alege singur conținutul ce urmează să fie parcurs, ceea ce face ca experiența utilizatorului să capete o relevanță și o importanță mult mai mare față de un training clasic, tocmai pentru că alegerea de a participa a fost una personală nefiind constrânsă de context sau alți factori externi. Versatilitatea software-ului LMS folosit e foarte importantă în acest sens deoarece ar trebui să ofere posibilitatea utilizatorului să-și creeze propriile trasee de învățare, să poată să pună pe pauză conținutul urmărit și să reia când dorește, să ofere posibilitatea socializării cu alți utilizatori (80% din tot ceea ce învață un angajat la job are loc prin interacțiuni cu colegi, coechipieri sau manageri) pentru a putea schimba idei, cere opinii și explora diverse soluții.

Ca parte de integrare a unui LMS atât în workflow-ul zilnic dar și în viața angajatului, platforma trebuie să ofere acces complet de pe toate device-urile inteligente (telefoane, tablete, laptop etc.), iar funcția de Căutare/Search devine esențială ținând cont că peste 70% din angajați apelează la motoare de căutare pentru a învăța ceva necesar jobului lor.

Care este impactul unui LMS asupra organizației și angajaților ?

Facem din nou apel la știință pentru a demonstra importanța și impactul unui asemenea sistem implementat corespunzător. Conform unui studiu[^5] realizat în peste 60 de țări, fiind chestionați 885 de responsabili de L&D de la companii de top, angajații doresc ca procesele lor de dezvoltare și training să fie caracterizate de următoarele aspecte, în ordinea importanței:

  1. Livrare Personalizată/Adaptativă
  2. Învățare Colaborativă/Social
  3. Conținut tip Micro-learning

Iar sistemele LMS reușesc să livreze toate aceste aspecte într-un pachet foarte atractiv pentru utilizator și eficient pentru organizație.

Impactul asupra angajatului:

Impactul asupra organizației:

Concluzie

Fie că dorim să cumpărăm sau să dezvoltăm un LMS pentru organizația din care facem parte, e important să începem acest proces de la utilizator și de la particularitățile modului de învățare a acestuia. Să ținem, de asemenea, cont de faptul că evoluția nu înseamnă neapărat creștere, iar astfel de sisteme de management al dezvoltării angajaților reprezintă cu siguranță viitorul. Nu am susținut în vreun moment că aceste platforme ar putea înlocui interacțiunile umane fizice, dar consider că ar fi extrem de util să conștientizăm beneficiile importante pe care ele le aduc ambelor părți, atât angajatului cât și organizației și cât de bine ar putea să completeze abordările clasice de training și dezvoltare.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects