ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 149
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 92
Abonament PDF

IT-ul în educația copiilor, interviu cu Noel King

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



INTERVIU


Ovidiu Mățan: Sunteți co-fondatorul conferinței Coolest Projects, cea mai mare conferință de scris cod pentru copii. Ce v-a motivat să începeți acest eveniment?

Noel King: Motivația principală a venit din provocările din educație despre care vorbesc experții, anume lipsa experienței practice pentru copii. Prin urmare, ei au probleme la universitate, de unde și procentul mare de abandon. Ideea e să reușim să creăm un mediu gratuit și prietenos unde copiii din toată lumea să poată participa. Totuși, partea de predare este doar un aspect al problemei. Deoarece predăm la nivel global, trebuie să realizăm un ecosistem pentru acest lucru. Am vrut ca acești copiii să învețe local, să creeze ceva nou, ca apoi să ne inspire la nivel global.

Noel King - cofondatorul conferinței Coolest Projects și CTO @ BoatyardX

Câți participanți ați avut în primul an?

Noel King: Am avut aproximativ 19 proiecte și 100 de participanți în Dublin. Apoi, am crescut foarte repede, iar peste 4 ani am avut 600 de proiecte și 12000 de participanți. Acum avem conferințe în Dublin, SUA, Marea Britanie, cu ajutorul fundației Raspberry Pi.

Care a fost cel mai interesant proiect pe care l-ați văzut anul trecut?

Noel King: Unul dintre cele mai plăcute aspecte când predai copiilor este faptul că ei doresc să rezolve probleme sociale. Copiii vor să ajute persoanele în vârstă sau cu demență. Unul din cele mai interesante proiecte a fost de la o fetiță din Turcia-Istanbul care a creat un ghid electronic pentru persoanele cu deficiențe de vedere. La 12 ani a creat un sistem cam de 1/2m, cu toate electronicele încorporate, cu senzori și canale de comunicare cu persoana cu deficiențe de vedere. Sistemul a funcționat cap-coadă. Să vezi un copil care nu doar a învățat să programeze, ci și să construiască o soluție, este ceva de admirat ce îi poate inspira pe ceilalți.

Copiii din Dublin sau Irlanda învață programare la școală sau de unii singuri?

Noel King: Programarea a fost introdusă acum 12 luni în învățământul de masă. În afara sistemului de masă (precum în contexte CoderDojo), provocarea este de a face procesul de învățare amuzant prin realizarea de jocuri. Cred că economiile care includ programarea atât în învățământul de masă, cât și în școli de tip CoderDojo vor fi cele care vor excela. Economiile care se vor baza doar pe educația de masă nu vor avea creativitatea necesară pentru acest tip de muncă. La 12 sau 13 ani, educația de masa poate fi intimidantă, dar, dacă predarea presupune creativitate și puțină distracție, procesul de învățare devine mai plăcut.

Care este cea mai bună vârstă pentru a începe programare?

Noel King: Am predat chiar și copiilor ce nu aveau mai mult de 6 - 7 ani, dar programarea poate fi destul de complexă la acea vârstă. Cred că vârsta de 10 ani este mai potrivită pentru a începe. Copiii pot citi, scrie și tasta la această vârstă, iar matematica lor este la un nivel mai avansat.

Cum îi determinați pe copii să iubească programarea?

Noel King: Copiii iubesc programarea. Cea mai ușoară cale de a-i face să o iubească și mai mult este să îi ascultăm pe copii mai mult și să vedem ce își doresc. Copiii spun mereu că vor să învețe să creeze jocuri. Deci, creăm jocuri și le arătăm ce sunt variabilele, obiectele, buclele, metodele. Când vezi cum funcționează recursivitatea pe viu, de exemplu, ți-o amintești mai bine. Ştiu că există o comunitate CoderDojo în România, iar eu o voi încuraja la Cluj.

Sunteți un asociat al companieie BoatyardX. Ce faceți în Cluj?

Noel King: BoatyardX aduce companii și soluții la Cluj. Echipa de ingineri de aici lucrează pe multe proiecte, de la produse inovative la Machine Learning. Personalitatea românilor e extraordinară, precum a irlandezilor, deci ne înțelegem foarte bine.

Ce ne puteți spune despre proiectele desfășurate la BoatyardX?

Noel King: Avem trei proiecte și produse majore la care lucrăm la Cluj. Una este o aplicație de freelancing în cloud. Avem o altă soluție pentru industria călătoriilor. A treia componentă este producerea de software customizat pentru unii dintre cei mai mari clienți din lume.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects