ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 139
Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 92
Abonament PDF

O echipă performantă are nevoie de viziune

Valeria Chiriac
Scrum Master



MANAGEMENT


Sintagma cultură organizațională este din ce în ce mai vehiculată în sfera ocupațiilor noastre. De ce? Pentru că dă formă organizației pe care vrei să o construiești sau în care lucrezi. Cultură organizațională sau altfel spus " cum facem lucrurile să meargă în organizația noastră" influențează în mod negativ sau pozitiv comportamentele angajaților. De cele mai multe ori, angajații sau cei care își doresc să facă parte din organizații precum Google sau Apple, sunt loiali lor. Dacă vorbim din perspectiva culturii organizaționale - oamenii care împărtășesc aceleași valori, idei, tradiții pe care firma vrea să le promoveze, ei devin devotați acesteia. Nimeni nu semnează un contract de respectare a valorilor firmei, ci indirect și informal acestea sunt urmate sau nu. Cum afirmam mai sus, cultura organizațională promovată în firmă, este direct proporțională cu acel comportament negativ sau pozitiv. Dacă liderul firmei și liderul departamentului, al echipei ajung să promoveze cu succes valorile, viziunea echipei - aceștia creionează cu succes un viitor prosper atât echipei cât și firmei. Pe de o parte, echipa simte că aparține unui grup, unei entități care are un impact în societate, iar pe de altă parte, firma își atinge obiectivele stabilite.

Vorbeam în titlul despre echipe, performanță și viziune. Acestea sunt corelate cu termenul de cultură organizațională. Dacă tu în calitate de lider, îți vezi echipa mai mult decât un grup de oameni care îți furnizează la final de lună un proiect sau produs, vei dori să ai și o viziune pentru echipă.

Ce înseamnă viziune? Raportat la echipă, viziunea e transpusă în scopurile pe care vrei ca aceasta să le atingă. Definiți împreună cum vreți ca echipa să fie văzută de către clienți, parteneri sau de corporația ca întreg. (Atenție, nu vorbesc despre o separare a echipelor din cadrul companiei, ci mai mult despre o granulare a viziunii firmei.) Apoi, vorbiți cu echipa despre regulile, valorile pe care le veți respectă în cadrul echipei, pentru o "conviețuire" prosperă. La ce mai ajută stabilirea viziunii în echipă? Membrii acesteia vor putea lua decizii rapid și încrederea va crește considerabil. Altfel spus, prima cărămidă pentru ca echipa ta să devină performantă.

În strânsă legătură este necesitatea construirii unei identități al echipei, manifestată prin numele acesteia, clientul pentru care lucrează, industria din care face parte produsul și orice alt detaliu care poate fi atașat la identitate. La ce ne folosește această identitate? Va crește cu siguranță, loialitatea membrilor din echipă și aceștia vor fi deschiși să se susțină reciproc. Mai mult decât atât, când această identitate este bine impregnată în ADN-ul echipei, fii sigur/ă că poți porni la drum cu încredere cu acea echipă. Sunt puține șanse să se destrame la prima/ a doua provocare de proiect. Despre aceasta ne vorbește și Simon Sinek în cartea să " Descoperă propriul De ce?". Acesta explică importantă articulării De ce-ului echipei, din același motiv pentru care și organizația are un De Ce - " pentru că oferă oamenilor sentimentul de identitate și apartenență. Mai mult decât atât, îi ajută să înțeleagă impactul pe care îl are contribuția grupului față de viziunea largă a organizației."

Consider utilă, trecerea în revistă a celorlalte cinci caracteristici de bază pentru ca echipa să fie una performantă. Veți vedea, la final, că majoritatea dintre aceste caracteristici sunt legate de ideea din viziunea echipei/elementelor impregnate din cultură organizațională. Așadar:

Fiecare dintre noi suntem conduși de nevoia de a ne fi clar ce vrem să facem, încotro ne îndreptăm și cum putem să obținem acele obiective. De aceea, fiecare dintre noi, într-un fel sau altul la început de an își stabilește rezoluții, obiective și își planifică activități. Nevoia de a face lucruri cu semnificație și impact este motorul motivației noastre. Dacă la bază suntem așa, de ce am neglija să facem vizibilă și clară viziunea echipei?

NUMĂRUL 138 - Maps & AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • Connatix
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • Yardi
  • Colors in projects

INTERVIURI VIDEO