ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 90
Abonament PDF

Îți cunoști oamenii din echipă?

Valeria Chiriac
Scrum Master



MANAGEMENT

În momentul angajării, cauți oameni conform unei fișe a postului - abilități tehnice, experiență în domeniu și poate-poate soft skills că doar e nevoie să colaboreze, comunice și să facă parte dintr-o echipă. Sună bine, nu-i așa? Dar ce te faci când ai adunat 5-7 oameni într-o echipă și pe lângă abilitățile lor tehnice și un pic de experiență, nu știi nimic despre ei.

Într-o companie, un proiect de succes înseamnă și o echipa formată din oameni “aleși”. Ca manager de proiect, lider sau team lead ai responsabilitatea de a-ți cunoaște oamenii mai mult decât acele cifre din CV. Ce înseamnă mai mult? Aș începe cu personalitatea fiecăruia și specificațiile acesteia. De multe ori, vom observa că un mesaj transmis de către un coleg sau un comportament este derivat din temperamentul lui și nu neapărat din realitatea ta. Altfel zis, dacă te aștepți de la o persoană să reacționeze într-un x mod în timpul unei ședințe și aceasta nu îți satisface așteptările, este categoric greșit să îl cataloghezi din prima ca fiind inapt sau că nu se încadrează în echipă. Într-o altă ordine de idei, e important să devenim conștienți de diferențele dintre noi!

În acest articol, urmează să prezint o serie de caracteristici de bază ale personalității. Așadar, avem următoarele categorii:

Să revenim la extroverți din perspectiva vieții profesionale. Sursa energiei lor este lumea exterioară, iar la serviciu au nevoie să acționeze repede, ideile lor prind formă pe măsură ce le discută. Altfel zis, își clarifică ideile și problemele într-o discuție cu colegii. Dacă se întâmplă să rămână prea mult singuri în birou, se simt descurajați și deprimați, așa că vor porni, de obicei, în căutarea cuiva cu care să stea la o poveste; numai după o astfel de pauză se pot întoarce la activități.

Pe de altă parte, introvertiții preferă să lucreze în intimitate și dau randament când lucrează pe cont propriu. Analizează lucrurile pe îndelete și rareori spun celorlalți în ce stadiu se află. Nevoia de a vorbi a extrovertiților îi miră și mai mult decât atât, îi agasează.

Stop. Acest articol nu este pentru a delimita categoria cea mai bună sau prioritară, de fapt nu există! Fiecare personalitate are ce oferi și mai mult, extroverții cu introverții pot face lucruri faine, e important să știi ce să le oferi. De exemplu, extroverții vor lucra mai bine în compania introvertiților, dacă știu să le lase un spațiu și un timp de lucru personal. Trebuie, de asemenea, să nu acapareze discuțiile, dându-le și introverților șansă să intervină. Dacă ar asculta mai mult, ar putea să afle mai mult. Introverții vor lucra mai ușor în compania extrovertiților, dacă învață să spună răspicat ceea ce au de spus.

Când lucrăm împreună cu alții, mai devreme sau mai târziu, predispoziția noastră extrovertită sau introvertită iese de obicei la iveală. Trăsăturile senzoriale sau intuitive sunt mai greu de observat. La birou, senzorialii aleg informațiile precise și măsurabile. Observă detaliile și elementele specifice, merg la surse, caută proceduri și instrucțiuni. Preferă să lucreze cu lucrurile reale, pe care le înțeleg, nu cu posibilități, și mânuiesc cu ușurință datele concrete. Pe de altă parte, intuitivii sunt preocupați de legăturile dintre lucruri și de structurile dinăuntrul acestora. Observă mai degrabă întregul decât detaliile și se concentrează mai mult asupra conexiunilor decât asupra elementelor specifice. Se lasă călăuziți de fler, vrând să aducă schimbări și sugerând noi moduri de a o face. Cum putem să le creăm un cadru eficient de muncă pentru aceste două categorii?

Senzorialii lucrează mai bine cu intuitivii, dacă sunt pregătiți nu numai să le asculte ideile, ci și să le indice în ce măsură sunt aplicabile. Pe cealaltă baricadă, intuitivii lucrează mai bine cu senzorialii, dacă sunt pregătiți să-și verifice ideile și planurile împreună cu ei .

Opiniile reflexivilor și ale afectivilor aduc un plus de echilibru în afaceri și în relațiile de serviciu. Reflexivii privesc întotdeauna lucrurile de la distanță, gândesc logic și analitic, văd dintr-o ochire ce nu merge și sunt buni critici. Pe de altă parte, afectivii au mai mult tact în relațiile cu colegii, le înțeleg problemele și reușesc de obicei să comunice cu ușurință. Fiind interesați de sentimentele oamenilor și de relațiile dintre ei, contribuie la bunăstarea psihică a personalului dintr-o instituție. Conflictul cel mai des întâlnit între aceste două temperamente este că reflexivii nu înțeleg nevoia afectivilor de a “zâmbi tot timpul” la birou, iar ultimii sunt nedumeriți de răceală și “lipsa de inima” a reflexivilor. Afectivii ar lucra mai bine în compania reflexivilor, dacă nu s-ar mai simți victimizați de orice remarcă. Iar reflexivii ar lucra mai bine cu afectivii dacă ar da mai multă atenție efectelor oricărei decizii profesionale asupra salariaților și ar avea grijă să nu rănească sentimentele acestora.

Ultima categorie - judicativii și perceptivii. Perceptivii strâng la început cât mai multe informații și adesea amână la nesfârșit începerea unui proiect. Vor să aibă un program de lucru flexibil, care să le permită să facă modificări pe măsură ce avansează. Dacă termenul de realizare e îndepărtat, nu pot oferi rezultate concrete decât în ultimul moment. Pe când judicativii vor să vadă totul rezolvat cât mai repede și de aceea se apucă imediat de lucru. Dacă nu au un motiv temeinic de amânare, își termină treaba la timp și continuă să-și facă planuri, pe care le respectă. În cazul în care judicativii colaborează cu perceptivii, ar trebui să accepte să primească informații noi pe măsură ce lucrează. Deciziile lor ar fi mai echilibrate dacă ar lua în calcul mai multe variante. Perceptivii i-ar aprecia mai mult dacă nu ar fi atât de rigizi și de inflexibili. La rândul lor, perceptivii ar colabora mai bine cu judicativii, dacă ar încerca să-și termine treaba la timp și, în general, dacă ar respecta termenele. Perceptivii ar trebui să respecte orele de întâlnire pe care și le fixează cu judicativii și să nu le mai strice acestora programul. Ar avea numai de câștigat, dacă nu s-ar mai risipi în nenumărate proiecte, ci și-ar păstra doar unul sau două.

Cu siguranță, descrierile ar putea continua, dar ce e mai important este să începem să devenim conștienți de diferențele dintre noi. Așadar, următoarea dată când interacționezi cu un introvert, să știi că nu are o problema cu tine, ci e doar modul lui de a fi. Dacă ești team lead sau vrei să-ți cunoști cât mai bine oamenii din echipă, recomand cu încredere testul de la 16personalities.com unde fiecare dintre voi va putea să își vadă calitățile, vulnerabilitățile și mai mult decât atât modalități de a colabora eficient, chiar dacă suntem diferiți. Până la urmă, dacă am fi la fel - ne-am plictisi. Nu-i așa?

Bibliografie:

  1. “Personalitate și temperament. Ghidul tipurilor psihologice” de Patricia Hedges

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects