ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 88
Abonament PDF

Creierul Designului

Delia Iulia Tamaș
Head UX and Marketing Strategist @ Coffee In Code Out



DIVERSE

În schema de mai sus realizată pentru a ușura procesul explicativ, se remarcă o analogie între cele două emisfere ale creierului uman și Ux, respectiv Ui.

UI-ul ar reprezenta emisfera stângă a creierului, partea care face totul mai frumos, fiind responsabilă cu realizarea următoarelor "produse":

În mare cam tot ce ține de latura creativ-emoțională. Definiția UI-ului se referă la rolul acestuia de a face totul frumos și original : Proiectarea interfeței pentru utilizator (UI) este procesul de realizare a interfețelor în software sau dispozitive computerizate, cu accent pe aspect sau stil. Designerii își propun să creeze modele pe care utilizatorii le vor găsi ușor de utilizat și vor fi plăcute vizual. Designul UI se referă de obicei la interfețe grafice pentru utilizatori, dar include și altele, precum cele controlate prin voce.

Cu alte cuvinte UI-ul este partea vizuală a unei aplicații. Aceasta include totul, de la ecrane și ecrane tactile, tastaturi, sunete și chiar lumini. Cu toate acestea, pentru a înțelege evoluția UI, este util să aflați un pic mai multe despre istoria sa și cum a evoluat către cele mai bune practici și o profesie.

O scurtă istorie a interfeței de utilizator

În anii '70, pentru a utiliza un computer, trebuia să folosești interfața liniei de comandă. Interfețele grafice utilizate astăzi nu erau încă în comerț. Pentru ca un computer să funcționeze, utilizatorii trebuiau să comunice prin limbajul de programare, necesitând linii de cod aparent infinite pentru a finaliza o sarcină simplă. Până în 1980, prima interfață grafică de utilizator (GUI) a fost dezvoltată de oamenii IT Xerox PARC. Cu această inovație, utilizatorii vor putea interacționa acum cu computerele lor personale prin transmiterea vizuală a comenzilor prin pictograme, butoane, meniuri și căsuțe de selectare. Prin 1984, Apple Computer a lansat computerul personal Macintosh care includea și un mouse. Macintosh a fost primul computer, de succes comercial care a folosit acest tip de interfață.

UX

Dacă UI este partea vizuală a unei aplicații, căruia developerii îi asigură funcționolitatea, la ce se referă, atunci, UX-ul ?

Încă de prin anii '90, un domn pe nume Donald Norman îi dă un nume acestui procedeu, fiind de altfel primul UX Arhitect din lume:

"Experiența utilizatorului" cuprinde toate aspectele interacțiunii utilizatorului final cu compania, serviciile și produsele sale. - Donald Norman

Definiția actuală se bazează pe aceea formulată Donald Norman: Proiectarea experienței utilizatorului (UXD sau UED) este procesul de creștere a satisfacției și a loialității clienților prin îmbunătățirea capacității de utilizare, ușurinței de utilizare și a plăcerii oferite în interacțiunea dintre client și produs.

Pentru a înțelege ceea ce face o experiență bună, Peter Moreville a dezvoltat un aspect vizual de nivel calitativ superior, pentru a evidenția ceea ce intră într-un design UX eficient.

Acest "fagure de utilizare" a devenit baza pentru cele mai bune practici pentru profesioniștii UX. În acest fel, acesta contribuie la ghidarea eforturilor lor în mai multe puncte de contact cu utilizatorul, ținând cont de :

Sursă: Peter Moreville

Acum mulți ani, designul nu era structurat în designerii UX sau UI, deși conceptul de UX Design nu este chiar ceva super nou pe piaţă. Erau pur și simplu designeri care desenau, iar uneori și implementau . Însă timpurile s-au schimbat, aducând cu ele foarte multe opțiuni, și implicit o diversificare a tipologiei clienților. Cu alte cuvinte, nu mai putem să targetăm doar o anumită nișă de oameni, dacă vrem să rezistăm pe piață.

Mai pe scurt, UX Designerii studiază potențialii utilizatori și încearcă să creeze o funcționalitate a aplicației cât mai aproape de ceea ce și-ar putea dori un utilizator.

Diferența dintre UI și UX

La nivelul de bază, UI-ul este o serie de ecrane, pagini și elemente vizuale, precum butoane, iconițe - care îi permit unei persoane (utilizator) să interacționeze cu un produs sau serviciu.

Experiența utilizatorului (UX), pe de altă parte, este experiența internă pe care o persoană o are în timp ce interacționează cu fiecare aspect al produselor și serviciilor unei companii. Expunem mai jos câteva dintre diferențele dintre UX și UI:

Proiectarea UX sau proiectarea experienței utilizatorului este procesul prin care este identificat un punct de durere sau o nevoie de utilizator. De acolo, derivă un prototip dur care este ulterior validat (sau invalidat) prin testare. Când modelul de afaceri și propunerea de valoare au fost validate, produsul este construit.

Vă puteți gândi la designul UI sau la interfața utilizatorului astfel:

Design Interface utilizator = Design vizual + Design interacțiune.

Designul vizual este aspectul site-ului, personalitatea- dacă doriți- sau marca. Proiectarea interacțiunii este modul în care oamenii interacționează cu site-ul dumneavoastră. Când cineva face click pe un buton pe site-ul dumneavoastră, se schimbă butonul într-un mod vizibil, astfel încât să știe că au avut succes?

Deși atât designeri UX, cât și UI proiectează interacțiuni, vă puteți gândi la designerii UX ca arhitecți ai interacțiunilor macro, în timp ce designerii UI, în calitate de creatori de micro-interacțiuni, participă la detalii.

  1. UX face interfețe utile, UI face interfețe frumoase.

  2. UX ajută utilizatorii să îndeplinească obiectivele, UI realizează conexiuni emoționale.

  3. UX este făcut primul, UI-ul după (uneori) - aici, vă recomand un filmuleț scurt pe care îl găsiți sub numele de UX and UI, Chicken and Egg .

  4. UX este implicat prin produse, interfețe și servicii, UI se referă numai la interfețe.

Este UX mai important decât UI?

Designerii UX colaborează îndeaproape cu designeri UI, cercetători, marketeri și echipe de produse pentru a-și înțelege utilizatorii prin cercetare și experimentare. Ei folosesc ideile obținute pentru a itera și îmbunătăți continuu experiențele bazate atât pe cercetarea cantitativă cât și pe cea calitativă a utilizatorilor.

Acesta este un subiect destul de controversat în lumea designerilor. UI contribuie la cât de eficient este UX-ul. De exemplu, puteți avea un UI foarte simplu, fără grafică și doar text, dar în funcție de scopul site-ului sau al aplicației, ar putea fi cel mai bun UX posibil pentru publicul utilizator.

Sensul oricărei interfețe (UI) este să fie valorificată de către un utilizator. Dacă nu oferă o experiență plăcută, utilizatorii nu vor reveni la aceasta și, în consecință, interfața (UI) nu va reuși. Așadar, fără un UX bun, nu are rost să creezi o UI.

La sfârșitul zilei, UI-ul va fi cel apreciat sau criticat de utilizatori, însă țineți cont de faptul că UX-ul le-a plăcut sau displăcut cu adevărat.

Design UX versus design UI: Care dintre cele două vi s-ar potrivi cel mai bine?

Vă place mai mult să desenați sau să vă gândiți la soluții?

Latura empatică este dezvoltată suficient? Dacă da, poate UX este pentru voi.

Cum să deprinzi abilități UX sau UI?

E mult mai ușor acum față de acum câțiva ani când trimiteam porumbelul cu scrisoarea la picior: internetul este plin de informații despre orice, cu atât mai mult despre niște discipline atât de în vogă.

Din multitudinea de materiale, v-am selectat niște lucrări:

  1. Universal Principles of design

  2. Design of Everyday Things

  3. Start with why

  4. Don't Make Me Think

  5. Hooked: How to Build Habit-Forming Products

  6. 100 Things Every Designer Needs to Know About People

Tutoriale referitoare la UI, pentru utilizarea diferitelor tooluri de design: Sketch, Figma, Framer X etc. … sau Photoshop.

Concluzii

Am scris acest articol cu intenția de elucida puțin misterul ce învăluie UX-ul și UI-ul . E nevoie de noi generații de designeri, care trebuie să știe cât de cool e UX/UI-ul.

Surse:

  1. Peter Moreville - Intertwingled

  2. Peter Moreville - Planning for Everything: The design of Paths and Goals

  3. The Difference Between UX And UI Design - A Layman's Guide BY EMIL LAMPRECHT

  4. https://uxplanet.org/what-is-ui-vs-ux-design-and-the-difference

  5. https://www.zdnet.com/article/first-comes-ux-then-ui-design-in-that-order/

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects