ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 87
Abonament PDF

Oameni și roboți - înainte să conviețuim, trebuie să învățăm să lucrăm împreună

Gabriel Prefac
Business Transformation and Automation Manager @ PitechPlus



MANAGEMENT


Indiferent de cultura din care fac parte, oamenii au peste 3000 de expresii faciale cu ajutorul cărora transmit emoții. Cu toate astea, Sophia The Robot poate imita cel mult 62. Chiar dacă obiectivul principal, pentru care roboții și inteligența artificială sunt creați, a fost în scopuri de cercetare în protezare, acum s-a ajuns la preluarea sarcinilor de la locul de muncă, motiv pentru care aspectul roboților seamănă din ce în ce mai mult cu cel uman.

Ce ar mai trebui să știm despre Inteligența Artificială?

În orice mediu de lucru, Robotic Process Automation cu AI poate fi folosit pentru a depăși unele dintre provocările întâmpinate de angajați. Smart RPA este un program specializat care poate automatiza total sau parțial activitățile umane. Nu pare că a trecut foarte mult timp de când introduceam manual produse pe o platformă sau date într-un document. Fie că ne place sau nu, schimbarea către digitalizare se întâmplă. Lent, dar constant.

Ce se întâmplă acum cu AI?

Conform Everest Group Research, "companiile au obținut o îmbunătățire cu 30-40% privind activitățile operaționale precum precizia, timpul de execuție, productivitatea personalului și respectarea Service Level Agreements datorită RPA/AI." Chiar și procesele complexe sunt deja automatizate de către întreprinderile mari din industrii precum bancar, telecomunicații sau serviciul public.

Dar cum se poate îmbunătăți relația dintre oameni și roboți de la locul de muncă? E simplu: oamenii și roboții trebuie să lucreze împreună pentru a putea evolua și inova.

Aportul uman

Contribuția creativă

În domenii precum management, procese decizionale sau soluționarea problemelor, creativitatea este un atu important. Nu numai că ea îmbunătățește procesul de lucru, dar apropie oamenii și construiește relații valoroase, de lungă durată. Mai mult, creativitatea este și un stimulator al motivației la locul de muncă.

Capacitățile mentale

Roboții software nu au capabilități mentale când desfășoară sarcini de lucru și nu vor merge niciodată dincolo de ce au fost programați să facă. Oamenii își aduc contribuția în situații unde deciziile joacă un rol important în îmbunătățirea performanței, a parteneriatelor de business sau ale comunităților.

Joburi calificate

Odată cu eliminarea multor locuri de muncă repetitive, se întrevăd noi oportunități mai bune, unde este nevoie de mai multă educație și skilluri. Evoluția nu afectează doar tehnologia, ci va ajuta oamenii să-și îmbunătățească activitățile și calitatea vieții în general.

Aportul roboților

Automatizarea sarcinilor

Să fim sinceri: taskurile repetitive și obositoare nu sunt distractive. Alimentați de AI, roboții pot oferi rezultate mult mai bune în automatizarea acestora. Există o mulțime de locuri de muncă cu sarcini interminabile care trebuie finalizate zilnic, cât mai repede. Procesul de lucru ar putea fi considerabil mai eficient și mai rapid odată cu utilizarea tehnologiei AI împreună cu RPA. Automatizarea proceselor va oferi beneficii în diverse industrii precum retail, bancar, asigurări, producție industrială și multe altele.

"Tech for Good"

Tehnologiile avansate au potențialul de a aduce beneficii majore în privința calității vieții. În industria medicală, de exemplu, roboții vor eficientiza operațiuni precum fișe de pacienți, programări sau facturare pentru aperfecționa întreg sistemul medical. Pe de altă parte, oamenii se vor putea concentra pe luarea deciziilor și empatia față de pacienți. Mai mult, în educație, introducerea Inteligenței Artificiale va scădea costurile datorită creșterii productivității și eficacității, iar astfel vom putea vedea o creștere privind nivelul de calificare în învățământ și o piață a muncii mai fluidă.

Servicii și Modele de business moderne

Cea mai mare contribuție pe care tehnologia o aduce la locurile de muncă ține de reducerea stresului și stabilirea unui anumit grad de siguranță în industriile cu risc ridicat. Nu, roboții nu ne vor lua joburile, dar le vor face mai bune: vor fi create noi locuri de muncă care necesită un nivel de învățământ superior, abilități diverse și expertiză în ecosistemul de produs. Locurile de muncă la nivel înalt vor fi mai apreciate și vor aduce un grad mai mare de satisfacție pentru că vor presupune conectarea cu clienții și construirea relațiilor de lungă durată.

Roboții sunt reflexia noastră. Ei sunt aici pentru a ne ajuta să facem lucrurile mai bune. Prin tehnologie și inovație e clar că putem schimba lumea. Curând, companiile se vor orienta mai mult către roboți și vor crește investițiile pentru a oferi experiențe mai complete. Pe măsură ce tehnologia evoluează, roboții mai complecși vor fi disponibili pentru a satisface nevoile bazate pe context și pentru a oferi gestionarea proceselor și suportul tranzacțional.

"Credem că inovația și tehnologia pot îmbunătăți calitatea vieții"

Aceasta facem în cadrul PitechPlus. Ne-am propus să îmbunătățim viața oamenilor prin Smart RPA și totodată să optimizăm atât experiența angajaților, cât și a clienților pentru ca, în final, să livrăm rezultate mai bune.

Cum aducem Smart RPA la realitate?

Obiectivul nostru principal este de a aduce clienții în punctul în care sunt pregătiți să ia decizii informate cu privire la investițiile lor, în mai puțin de șase săptămâni. Începem cu faza de Awareness și, chiar dacă factorii decizionali nu au mai lucrat cu proiecte automatizate, modul nostru de lucru ne permite să obținem rezultatul dorit.

AWARENESS

În această primă etapă creăm conștientizarea în echipă despre Robotic Automation și AI. Apoi, identificăm unde este potențial de automatizare și care sunt cazurile punctuale cu cel mai ridicat potențial. Acest lucru ne ajută la scriereabusiness case-urilor care asigură transformarea culturală și forța de muncă pentru viitor. Odată identificate cazurile cu cel mai mare potențial, putem trece la următoarea etapă: Readiness.

READINESS

Ideile se transformă imediat în prototipuri. Urmăm pașii necesari pentru a realiza o acțiune planificată care implică selectarea proceselor, arhitectura tehnică, modelul de operare, business case-ul, roadmapul pentru implementare și în final, prototipurile. Din echipa de lucru fac parte: Automation Manager, Machine Learning Engineer, Business Analyst și Solution Architect.

IMPLEMENTATION

În etapa de implementare, soluția necesită testare și evaluare a eficienței într-un stadiu incipient. După implementarea proiectului pilot, dezvoltăm soluțiile de automatizare conform roadmapului. Ultimul pas este: Orchestration.

ORCHESTRATION

Înființăm un Centru de Excelență pentru Smart Automation și …. pentru forța de muncă digitală. În calitate de companie software cu servicii complete, oferim asistență 24/7 din partea specialiștilor IT.

Vrem să construim locuri de muncă inovatoare peste tot în lume, maximizând toate avantajele tehnologiei.

Resurse:

  1. https://www.forbes.com/sites/cognitiveworld/2019/02/25/artificial-intelligence-in-humanoid-robots/
  2. https://www.mckinsey.com/business-functions/mckinsey-analytics/our-insights/can-artificial-intelligence-help-society-as-much-as-it-helps-business
  3. The Three Customer Service Megatrends in 2019: As AI Eats Jobs, Agents Are More Valued', by Katte Leggett, 19 January 2019
  4. Smart RPA Enterprise Playbook, Everest Group Research, October 2018

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects