ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 86
Abonament PDF

IN NEED FOR SPEED – 5G Connected Cars

Adrian Grătar
QA Local Project Lead @ Telenav



PROGRAMARE

Odată cu dezvoltarea recentă a conexiunii 5G, producătorii auto sunt acum nevoiți să acceseze capabilitățile nou-furnizate pentru a conecta mai apoi cu succes vehiculele. În același timp, va trebui ca aceștia să facă față provocărilor majore atunci când vine vorba de extinderea strategiilor existente de gestionare a actualei, și de ce nu, a viitoarelor conectivități.

Evoluția Rețelelor

Rețeaua de date wireless a avansat în ultimele trei decenii. În tot acest interval de timp, au fost dezvoltate tehnologii care au schimbat fundamental cotidianul:

În cele din urmă, conexiunea 5G va permite orașelor să funcționeze mai eficient. De exemplu, companiile de servicii publice vor putea urmări de la distanță utilizarea proceselor și a activităților acestora cu o mai mare ușurință, senzorii pot anunța departamentele de lucrări publice atunci când apar inundații sau când se sting luminile stradale.

5G-ul va ajuta vehiculele să comunice mai rapid între ele prin protocoale vehicle-to-vehicle (V2V), va furniza astfel informații altor mașini despre condițiile de drum și de ce nu, va oferi detalii utile legate de performanță atât șoferilor cât și producătorilor auto. Observatorii de piață spun că atunci când va fi adoptată world-wide, conexiunea 5G va oferi viteze de internet de până la 100 de ori mai rapide decât conexiunea 4G. Va prezenta totodată și posibilități interesante pentru industria auto folosindu-se de conectivitatea V2V și V2X (vehicle-to-everything).

Comunicatiile 5G pentru vehiculele autonome

5G este modulul perfect pentru conexiunea vehiculelor autonome, însă producătorii auto trebuie să planifice și să vină cu cele mai bune strategii pentru a-și atinge obiectivele propuse. Va fi necesar ca aceștia să clarifice modul cum:

Pentru ca mașinile să se conecteze la rețelele 5G, trebuie să se stabilească mai întâi un standard universal. În decembrie 2018, Administrația Națională de Siguranță a Traficului Rutier (NHTSA) a trimis o cerere cu privire la modulul C-V2X. Conform solicitării, Departamentul Transporturilor intenționează să mențină utilizarea prioritară a rețelei 5,9 GHz pentru comunicațiile de siguranță ale transportului.

Vehiculele autonome se folosesc de sute de senzori pentru a le face mai rapide și mai inteligente. Acești senzori generează cantități de date fără precedent, mult mai multe decât ar face-o orice altă adopție IoT (Internet of Things). Manipularea, procesarea și analizarea acestei cantități de date impune o rețea mult mai rapidă decât tehnologia existentă 4G. Sistemele autonome solicită capacități incredibile de procesare a datelor și viteze destul de mari, necesare imitării reflexelor umane.

Un alt motiv esențial pentru care 5G este important în evoluția vehiculelor autonome este includerea unor măsuri de siguranță specifice în cazul fiecăruia dintre aceste vehicule. De exemplu, să presupunem că vehicul nu poate să navigheze din cauza unui blocaj cauzat de un accident rutier.

Funcția de pilotare automată ar putea înmâna frâiele șoferului. Cu toate acestea, acest lucru nu ar fi posibil în cazurile unui vârstnic sau al unui șofer cu handicap. Din acest motiv, multe companii tehnologice au testat piloți la distanță, șoferi instruiți care stau la zeci de kilometrii distanță într-un simulator ce poate prelua comanda instantaneu. Pentru realizarea acestui lucru, o conexiune stabilă și rapidă oferită de 5G ar fi crucială.

În plus, 5G va oferi pasagerilor din autovehicule servicii de informare de înaltă calitate. Acesta va face din furnizorul de servicii de comunicații un partener important pentru vehiculele autonome, fie din motive de analiză a datelor, siguranță sau divertisment.

Există oportunități suplimentare pentru tehnologia 5G în ceea ce privește îmbunătățirea tehnologiei auto. Aceste oportunități sunt momentan explorate prin examinarea periodică a performanței de siguranță a vehiculelor autonome.

5G - 5x Inovații

La CES 2019, Nissan a demonstrat viitorul condusului printr-o experiență 3D interactivă pe panoul Nissan. I2V (Invisible-to-Visible) este o tehnologie ce îi ajută pe șoferi "să vadă invizibilul" prin fuzionarea lumilor reale și virtuale, creând experiența finală cu vehiculul conectat. I2V va sprijini șoferii prin contopirea informațiilor de la senzorii din afara și interiorul vehiculului cu datele din cloud. Acest lucru permite sistemului să nu urmărească doar împrejurimile imediate ale vehiculului, ci de asemenea să anticipeze ce se află în spatele unei clădiri sau chiar după colț.

Mercedes-Benz, cu al lor Vision URBANETIC, a dezvoltat un concept care este încorporat într-o infrastructură IT inteligentă, de auto-învățare. Arhitectura de sistem Vision URBANETIC asigură adaptarea continuă a rutei utilizând informații despre trafic în timp real.

Samsung și HARMAN și-au prezentat conceptul de telematică 5G pentru comunicații de gamă largă C-V2X.

Qualcomm și Ford au promis că peste 30 de dispozitive 5G vor fi alimentate de cipurile sale mobile Snapdragon 844 și de modemul celular X50 5G în 2019. Qualcomm lucrează la tehnologia 5G de câțiva ani și susține că a stabilit deja cum să gestioneze rețelele sub-6 GHz și semnale wireless cu undă milimetrică mai mare. În cadrul sesiunii de conferințe SAE Connect2Car, Qualcomm a condus discuția 5G cu sprijinul marilor producători auto precum Audi, Ducati și Ford. Acesta din urmă a anunțat că începând cu 2022, toate modelele sale din SUA vor fi C-V2X-enabled, permițându-le să comunice cu alte vehicule și infrastructuri. Mișcarea este văzută ca game-changer, deoarece autoritățile de reglementare din SUA nu au dat încă undă verde modului C-V2X. Guvernul a investit foarte mult în comunicații directe de scurtă durată (DSRC), concurenta curentei tehnologii de Wi-Fi.

AEV Robotics și-a anunțat sistemul modular de vehicule (MVS). Fundația fiecărui MVS este o bază robotizată care este controlată printr-o interfață programabilă. Fiecare bază este ușoară, electrică, cu direcție pe toate cele patru roți . (Credit: Thomas Hamilton / AEV)

Viitorul rețelei 5G

În timp ce publicul larg nu poate decât să asiste la potențialul rețelelor 5G, în următorii ani întreprinderile ar trebui să înceapă deja să investească în această tehnologie. Cel puțin, ar trebui să-și pregătească operațiunile pentru a fi gata de 5G, astfel încât să nu fie lăsate în urma procesului de evoluție tehnologică. Atunci când vehiculele autonome vor deveni un lucru monden, șoferii și pasagerii acestora vor avea mai mult timp liber pentru a viziona filme, a se juca jocuri și a participa la alte activități care necesită o lățime de bandă accesibilă doar prin rețeaua 5G.

Potrivit IHS Markit, piața IoV va avea 72,5 milioane de vehicule conectate și este de așteptat ca aceasta să atingă o valoare de 1,48 trilioane de yuani (221 miliarde de dolari) la nivel mondial, până în 2025. Piața va menține o rată de creștere ridicată de peste 10 la sută în fiecare an.

Dacă sunteți preocupați acum de vehiculele autonome, gândiți-vă puțin la evoluția dispozitivelor smartphone din ultimele decenii. Astăzi, nu vă puteți imagina o zi fără posibilitatea de a vă conecta cu prietenii, familia și colegii din întreaga lume fără a folosi telefonul mobil sau alte device-uri asemănătoare.

Tehnologia și evoluția rețelei aduc progrese incredibile și utile în societate, iar promisiunile 5G de a produce vehicule mai sigure și mai inteligente vor fi doar una dintre cele mai remarcabile evoluții ale erei noastre.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects