ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 85
Abonament PDF

Interfața vocală (VUI)

Delia Iulia Tamaș
Head UX and Marketing Strategist @ Coffee In Code Out



DIVERSE

"Setează alarma la ora 8 AM." Bine, sun acum pe mama.

"Nu, setează alarma la ora 8 AM."

OK, sun Nu răspunde niciodată, acum

"Nu, nu, nu face asta!"

Îmi pare rău, dar nu te pot ajuta cu asta încă.

Apelarea telefonului...

Câți dintre voi ați experimentat asta?

Vocile noastre sunt diverse, complexe și variabile și le folosim pentru a obține ceea ce dorim unii de la alții. Dar comenzile vocale, un fenomen tehnic relativ nou, își propun să perfecționeze capacitatea de a comunica în mod clar, ceea ce dorim de la produsele noastre.

VUI și noile trenduri

Trăim în epoca de proiectare și dezvoltare a serviciilor, care a adus cu ea nenumărate posibilități de a crea experiențe intuitive, centrate pe om, pe care atât de mulți oameni le iubesc. Dar dezvoltarea rapidă a tehnologiei a adus cu ea și o creștere a nevoilor noastre, și implicit satisfacerea acestora într-un ritm cât mai rapid și cu costuri cât mai reduse. Pentru a răspunde avalanșei de nevoi resimțite, mai mult sau mai puțin fundamentate, au fost inventate dispozitivele de voce. Un exemplu de necesitate reală, căreia aceste dispozitive îi pot răspunde prin ameliorări substanțiale, se referă la viața persoanelor cu diferite dizabilități. Dincolo de nevoi, există și preocuparea de a evita oboseala cauzată de statul în fața ecranelor. În acest sens, comanda vocală reprezintă deocamdată o soluție salvatoare...

Interfața vocală, Voice UI, nu se rezumă numai la popularele dispozitive fabricate de Apple, Google și Amazon. Fie că vorbim despre VUIs (Interfațe vocale) pentru aplicațiile mobile sau pentru dispozitive specializate din casele inteligente, interacțiunile vocale devin tot mai frecvente în tehnologia de azi.

Cum abordează designerii și inginerii aceste provocări?

Interfețele vocale (VUI) pot fi vizuale, auditive și tactile, primare sau suplimentare, permițând interacțiunea vocală dintre oameni și dispozitive. O interfață vizuală nu e neapărat necesară în cazul VUI. Ea poate fi complet auditivă sau tactilă ( de exemplu, prin apelul la vibrații).

Deși există un spectru larg VUI, toate tipurile împărtășesc un set comun de fundamente UX. Serviciile Web și "Internet of Things" oferă diverse oportunități pentru voce.

În prezent, domenii precum Recunoașterea automată a vorbirii (Automatic speech recognition), înțelegerea limbajului (natural language understanding) și textul în vorbire ( text to speech) sunt folosite tot mai des de către utilizatori, ceea ce face știința din ce în ce mai accesibilă.

Revoluționara Inteligență Artificială (Artificial Inteligence) permite ca VUI să fie și mai performant, prin prisma faptului că VUI-urile învață și se adaptează la discursul, modelele, preferințele și contextele utilizatorului. Toate aceste progrese conduc la un punct de inflexiune în tehnologia vocii, iar driverul de bază suntem chiar noi, oamenii, nu o tehnologie. Salutăm experiențele vocale pentru că suntem conectații și prin vorbire.

Comanda vocală a utilizatorilor constă în trei factori cheie: intenție, vorbire, și slot .

Intenția reprezintă obiectivul mai larg al comenzii vocale a unui utilizator, iar aceasta poate fi de o calitate superioară, fie de una inferioară. Utterance sau modul în care utilizatorul exprimă o comandă reflectă felul în care utilizatorul își exprimă cererea. De exemplu, știm că utilizatorul dorește să redea muzică pe televizor, spunând "Cântă ... pe televizorul din camera de zi ". Dar acesta nu este singurul mod în care un utilizator ar putea face această solicitare. De exemplu, utilizatorul putea ,de asemenea, să spună: "Vreau să aud muzică ... pe televizorul de cameră".

Designerii ca și inginerii trebuie să ia în considerare fiecare variație a cuvântului. Acest lucru va ajuta motorul AI să recunoască cererea și să o conecteze la acțiunea sau la răspunsul potrivit.

Sloturi sau Variabilele Necesare / Opționale

Uneori, o singură intenție nu este suficientă, fiind necesare mai multe informații de la utilizator pentru a putea satisface cererea. Alexa numește acest lucru "slot", iar sloturile sunt ca și câmpurile lexicale tradiționale, ceea ce înseamnă că ele pot fi opționale sau obligatorii, în funcție de ceea ce este necesar pentru a completa solicitarea.

În cererea de mai sus slotul este "relaxant", deoarece cererea poate fi completă fără ea, acest slot este opțional. Pentru rezervarea unui taxi, de exemplu, slotul ar fi destinația și ar fi necesar.

Opțional, se suprascriu toate valorile implicite. Un exemplu ar fi o solicitare de adăugare a unei întâlniri în calendar cu Jane Doe pentru următoarea săptămână care ar suprascrie valoarea implicită "cât mai curând posibil".

Doriți să vă construiți propriul VUI?

  1. Aveți tehnologia, toate mijloacele necesare pentru a face acest lucru; v-ați gândit la serviciul sau produsul pentru care proiectați?

  2. Ați scris "conversația" dorită?

  3. Un utilizator va căuta în mod obișnuit calea cea mai ușoară de a finaliza o sarcină, dar definiția lor de "ușor" poate varia în funcție de context și situație.

  4. Examinați-vă propria experiență și familiaritatea cu interfețele vocale și lingvistice.

  5. Vorbiți cu persoanele cunoscute despre contextul în care ar dori să utilizeze aceste interfețe.

  6. S-ar putea să doriți să creați o diagramă- secvență, care să reprezinte modelul de interacțiune.

  7. Luați în considerare riscurile de securitate pe care le poate introduce în sistem.

  8. Fiți clar cu privire la cronologie și subiecte, atunci când interfața nu este cea mai bună opțiune.

  9. Alegeți elementele idiosincrasice din serviciului vostru și identificați modul în care sunt exprimate în interfață.

  10. Fiți la curent cu prejudecățile existente și evaluați sau ajustați în consecință.

  11. Luați în considerare limitările și circumstanțele specifice - cum ar fi accentele, impedimentele de vorbire și gospodăriile bilingve - asigură un UI vocal centrat pe om prin proiectarea pentru a satisface aceste nevoi speciale.

  12. Păstrați comunicarea simplă și conversația.

  13. Confirmați când o activitate a fost finalizată.

  14. Creați o strategie de eroare puternică.

Practic, fiți utilizatorii de testare de tip A, a dispozitivelor VUI existente și faceți o listă a lucrurilor care vă plac și nu vă plac și faceți-le mai bine.

Nu avem atât de multe limitări ca acum zece ani!

Bibliografie

  1. https://voiceui.fjordnet.com/

  2. https://developer.amazon.com/alexa-skills-kit/vui

  3. https://theblog.adobe.com/how-to-voice-ui-prototyping-delight-users/

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects