ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 85
Abonament PDF

Leadership bazat pe valori

Alina Perde
Technical Manager @ 3Pillar Global



MANAGEMENT


Trăim într-o lume alertă, într-un mediu agil, în care apar frecvent noutăți peste noapte. Cum schimbările au devenit parte din rutina zilnică, oamenii migrează de la o companie la alta. Cum putem noi, ca manageri, să asigurăm un mediu plăcut în care oamenii să își dorească să rămână?

Alcătuirea unei echipe reprezintă un prim pas către împlinirea acestui obiectiv. Supraviețuirea împreună semnifică progres, iar lucrul împreună reprezintă un succes.

Deciziile pe care le luăm în viața de zi cu zi reflectă valorile pe care le avem, nevoile pe care noi ca indivizi sau ca parte dintr-un grup, vrem să le satisfacem. Dar pentru a putea crea o echipă, trebuie să identificăm aceste valori comune și să le cultivăm împreună.

Cel mai folosit model în identificarea acestor valori este cel al lui Abraham Maslow. Cele cinci categorii de valori, prezente în imaginea de mai jos, nu depind una de cealaltă și nu e nevoie să pornim de la primul nivel pentru ca mai apoi să putem face level up. Nu suntem blocați pe nici un nivel al piramidei. Poate pentru unii dintre noi este mai importantă nevoia de siguranță financiară, iar pentru alții, nevoia socială de apartenență la un grup. Nu există răspunsuri corecte sau greșite. De ce? Pentru că toți avem nevoie de ceva anume. În esență, cu toții avem valori, chiar dacă acestea sunt diferite. Atunci ne întrebăm cum putem crea o echipă, cum putem forma un colectiv?

Această piramidă este o ierarhizare ce ne poate ajuta să înțelegem nevoile, valorile și deciziile celor din jurul nostru. Bineînțeles că ne poate ajuta să ne raportam corespunzător la necesitățile celor din jurul nostru. Dar pentru a putea face aceasta, este important să realizăm o evaluare corectă.

Cum putem afla care sunt valorile și principiile celor din jurul nostru?

Prin comunicare bidirecțională și feedback. Practicând aceste două lucruri într-un mod constant și sănătos, creăm o relație de încredere, întărim legăturile interumane, reducem riscurile de conflict și în cele din urmă, ajungem să ne cunoaștem. Comunicând, ne putem înțelege unii pe ceilalți, putem empatiza și ne putem ajuta. Pentru că suntem ființe sociale, avem nevoie în mod natural, de interacțiune umană.

Identificând valorile comune ale unui grup, putem ajusta procesele, echipa și modul în care lucrăm împreună. Pentru ca orice mesaj, orice inițiativă sau orice acțiune să aibă un impact maxim asupra echipei, acesta trebuie să satisfacă necesitățile comune ale acesteia.

Dacă ne dorim mai multă flexibilitate în ceea ce privește programul sau spațiul de lucru, introducerea de leagăne și tobogane la lucru nu ne va ajuta. Pe de altă parte, dacă apreciem un mediu de lucru distractiv, unde ne putem relaxa și destinde într-un mod activ, introducerea de leagăne și tobogane poate fi răspunsul corect. Totul depinde de valorile personale, pe care fiecare dintre noi le avem și de colectivul pe care vrem să îl creăm.

În cazul nostru, spre exemplu, flexibilitatea este cea mai importantă. Echipa noastră este împărțită pe două continente, în mai mult de trei locații. Unele persoane lucrează de acasă, altele de la birou, dar nu putem fi toți fizic în același loc. Respectăm, înțelegem și profităm de acest lucru, deoarece în modul acesta, putem să ne bucurăm de faptul că suntem aproape de familiile noastre. Atâta vreme cât există încredere, colaborare, rigurozitate la nivel de procese și comunicare constantă, acest aspect nu reprezintă o problemă în desfășurarea activităților de zi cu zi.

Printr-o comunicare bună și constantă, putem identifica care sunt valorile și necesitățile oamenilor pe care îi avem in echipe, putem face schimbări gradual, ne putem îmbunătăți în mod constant și putem lua decizii în mod informat.

Fiecare proiect și companie au nevoie de oameni pentru a funcționa iar noi, ființe sociale, avem nevoie să aparținem unui întreg, să facem parte dintr-un colectiv, lucru care se poate traduce în nevoia fiecăruia dintre noi de a simți că valorile noastre sunt respectate.

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects