ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 84
Abonament PDF

Este e-learning-ul potrivit pentru mine? Un checklist pentru manageri

George Mihaiu
Online Marketing Specialist @Azimut Happy Employees



MANAGEMENT

Metodele de training evoluează odată cu timpul. Care este contextul cel mai bun pentru a lua în considerare e-learningul în calitate de metodă de training potrivită ?

Andrei a fost promovat recent pe un rol de senior manager într-o companie de IT din Cluj-Napoca. Printre serviciile sale, compania asigură training și consultanță pentru procedurile de securitate informațională acordate responsabililor specifici din România și din fiecare țară, unde compania are sediu. Datorită numărului mare de cereri de training din diferite țări, Andrei ia în calcul posibilitatea dezvoltării unui sistem de e-learning în cadrul planului de training al organizației. Acum, el vrea să știe dacă e-learningul este o opțiune convenabilă și sustenabilă atât pentru el ca manager, cât și pentru organizație. Mai mult decât atât, el vrea să se asigure dacă acest tip de training ar fi la fel de eficient ca și trainingul convențional.

Multe companii și organizații încep să folosească metodologia e-learningului, deoarece poate deveni la fel de eficient precum trainingul tradițional, la un cost mai mic. Cu toate acestea, dezvoltarea programelor de e-learning este mai costisitoare decât instruirea trainierilor sau decât pregătirea materialelor pentru trainingul face-to-face (mai ales dacă sunt folosite mijloace multimedia sau hi-tech de interacțiune. În schimb, costurile de livrare ale e-learningului (incluzând aici și costul mentenanței web și a suportului tehnic) sunt considerabil mai mici în comparație cu costurile ce țin de logistică, timpul instructorului și al participanților, costurile de călătorie precum și munca operațională care este blocată în timpul sesiunilor de training.

Se poate ca e-learningul să fie folosit pentru a dezvolta orice skill?

Scopul oricărui program de training ar trebui să fie centrat pe dezvoltarea unor tipuri de abilități sau cunoștințe precum:

Cum ar putea e-learningul să răspundă unor nevoi din domenii atât de diverse? Cele mai multe cursuri de e-learning sunt concepute pentru a dezvolta noi abilități cognitive; acest domeniu este cel mai prielnic pentru e-learning. În cadrul domeniului cognitiv, pentru a deprinde noi abilități de gândire (thinking skills) este necesară o abordare mai interactivă. Deoarece aceste abilități sunt cel mai bine însușite prin exercițiu practic (learn by doing). Procesul de învățare poate avea loc (când vorbim de e-learning) și în domeniul însușirii abilităților interpersonale, prin folosirea unor metode specifice. De exemplu, jocurile de rol cu utilizarea unui feedback adecvat, pot fi folosite pentru a schimba atitudini sau comportamente.

Mai jos sunt câteva întrebări pe care poți să le adresezi atunci când ai de ales între e-learning, training clasic (face-to-face) sau orice alt tip de proces de learning & development:

E-learning este o soluție bună atunci când:

Din moment ce e-learningul nu este ideal pentru toate aspectele, este mai puțin probabil ca acesta să înlocuiască trainingul clasic într-o organizație. Cea mai eficientă (din punct de vedere al costurilor) aplicabilitate a e-learningului, poate fi aceea de a veni în completarea trainingului convențional, pentru a ajunge la un număr mai mare de participanți.

Bibliografie

  1. E-learning methodologies. A guide for designing and developing e-learning courses- UN whitepaper 2011
  2. Bersin J. The Blended Learning Book. San Francisco: Pfeiffer, 2004
  3. American Society for Training & Development, www.astd.org

LANSAREA NUMĂRULUI 149

Marți, 26 Octombrie, ora 18:00

sediul Cognizant

Facebook Meetup StreamEvent YouTube

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects