ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 83
Abonament PDF

Concurența în C++ - Interviu cu Anthony Williams

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



INTERVIU

Discutăm cu Anthony Williams, autorul cărții Concurrency in Action, aflată la a doua ediție. Autorul este pasionat de multithreading, fiind programatorul principal al Boost Thread Library în C++ mulți ani la rând.

Aduceți în cartea dumneavoastră o clarificare esențială legată de diferența dintre paralelism și concurență. Puteți explica aceste două concepte cititorilor noștri?

Anthony Williams: Diferența dintre concurență și paralelism este una de perspectivă.

Când ne referim la paralelism, atenția cade pe modalitatea cea mai bună de a utiliza un hardware pentru a face procesarea. Nu ne dorim să ruleze threaduri multiple, deoarece asta ar provoca comutare (switching) excesivă, iar noi ne dorim să ne asigurăm că nucleele au lucruri utile de făcut în permanență.

Când ne referim la concurență, avem o serie de taskuri pe care le-am putea rula în același timp, deoarece sunt independente unele de altele, dar folosim threaduri pentru a separa responsabilitățile fiecăreia, astfel încât să nu ne ocupăm noi înșine de comutarea sarcinilor de lucru (task switching). De exemplu, dacă pe fundal se realizează verificarea scrierii corecte, ați putea folosi threaduri multiple chiar și pe o mașină cu un singur core pentru a simplifica designul.

Care este metoda preferată de abordare a concurenței? Preferați procese multiple sau threaduri multiple? Există situații în care o abordare este mai bună decât alta?

Anthony Williams: Prefer să folosesc threaduri multiple în loc de procese, deoarece volumul de date care trebuie comunicate între ele este mai redus: puteți transfera date utilizând doar un pointer în loc să folosiți un proces interconectat și scump de comunicare.

Acestea fiind spuse, procesele multiple pot fi mai scalabile, deoarece procesele se pot rula mai ușor pe mașini separate, pentru a obține procesare paralelă în rețea la scară largă. Izolarea intenționată duce și la o arhitectură mai sigură, deoarece se elimină starea mutabilă partajată (mutable shared state).

Aveți sfaturi de evitare a deadlockurilor pentru programatori? Care sunt mecanismele de identificarea a deadlockurilor în codul existent?

Anthony Williams: Nu apelați callbackuri sau cod extern atâta timp cât aveți un lock.

Fiți atenți la ordinea elementelor lock pe care să le păstrați cât mai puțin posibil.

Utilizați un thread sanitizer pentru a detecta problemele.

Ce părere aveți de programarea funcțională în C++? Există o abordare mai bună?

Anthony Williams: C++ este un limbaj multi-paradigmatic, iar stilul funcțional este un mod de a scrie cod. În unele situații este foarte eficient. Cu siguranță, ajută la evitarea problemelor legate de starea mutabilă partajată (shared mutable state) atunci când scriem cod multithread.

Uneori, codul scris în stil funcțional este mai lent sau este mai complicat, deci un alt stil merge mult mai bine. E o negociere permanentă.

Ce implementare thread pool folosiți de obicei?

Anthony Williams: Nu am o implementare pe care să o utilizez mereu. Am una pentru propriul cod ce se dezvoltă în permanență, dar folosesc orice folosesc și clienții mei: TBB, Windows thread pool, etc.

Spuneți-ne care vor fi punctele cheie ale prezentării de la conferința The Developers 2019?

Anthony Williams: Unul din lucrurile cele mai bune care se vor adăuga la C++20 este stop_source/stop_token/jthread package.

stop_source/stop_token face anularea cooperativă mai ușor de gestionat oferind un signal path clar. jthread integrează apoi acest element într-un thread wrapper, astfel încât să puteți opri ușor threadul. La rândul său, threadul poate verifica ușor dacă operațiunea de oprire/terminare a fost lansată. jthread oferă și request-stop-and-join automat în momentul distrugerii, ceea ce determină un tip RAII "efectiv". Este un bun înlocuitor pentru std::thread.

De asemenea, îmi place foarte mult și noul tip latch. Îl folosesc mereu pentru a testa codul multithread.

Voi vorbi și despre co-rutine, și executori, dar nu numai.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects