ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 150
Numărul 149 Numărul 148 Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 82
Abonament PDF

Direcții de de dezvoltare Globant. Interviu cu Guibert Englebienne

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



INTERVIU


Vorbim cu Guibert Englebienne, CTO și co-fondator Globant. Mă bucur să vă văd în Cluj. Pentru că aţi finalizat deja achiziţia firmei Small Footprint recent, spuneţi-ne ce v-a determinat să cumpăraţi Small Footprint?

Guibert Englebienne: Globant este o companie ce a crescut foarte repede, companie pe care am fondat-o acum 16 ani. Ne-am extins în locuri din cele mai diverse. Pasiunea noastră este să punem în legătură oportunităţile cu talentul oamenilor din locuri diferite, astfel ca aceștia să nu se relocheze. Deci, căutăm oameni care au ales să trăiască într-un anumit loc, iar noi încercăm să aducem oportunităţile la locaţiile respective. De-a lungul anilor, ne-am extins în ţări diverse. Azi suntem prezenţi în mai mult de 14 ţări și căutăm mereu grupuri de oameni ce ne împărtășesc ambiţia și pasiunea. Ne bucurăm să ne extindem și în România.

Cum priviţi evoluţia biroului Globant din Cluj pe termen scurt și pe termen lung?

Guibert Englebienne: Pe termen scurt, dorim să ne integrăm. Suntem foarte asemănători, cultural vorbind. Nu am știut, dar când am venit aici, am remarcat că suntem foarte similari. Avem rădăcini latine, ceea ce e important, dar deja am pus echipa din Cluj în legătură cu câţiva dintre cei mai importanţi clienţi. În următorii 2 - 3 ani, vom crește mult și vom investi mult, deci nu va fi o problemă să ajungem la aproximativ 500 de oameni în Cluj. Ne așteptăm să investim 20 de milioane de dolari pentru a face acest lucru posibil. Pentru noi, Europa rămâne o mare oportunitate de creștere. Majoritatea afacerilor noastre vin de la multinaţionale aflate în SUA și Europa, dar avem încă loc de creștere în Europa. Pentru a realiza acest obiectiv, România deţine o poziţie cheie.

Ştiu că sunteţi foarte buni în domeniul AI,dar ne mai puteţi da încă trei exemple de domenii în care Globant are expertiză?

Guibert Englebienne: Afacerea noastră își propune să ajute companiile să își menţină o bună poziţie pe piaţă, pentru a rămâne competitive în contextul unui viitor exponenţial. Pentru ca acest lucru să se întâmple, trebuie să ai baze solide în orice curent tehnologic emergent. Resursa umană Globant este organizată în 20 de divizii, sau "studiouri" ("studios"). De exemplu, avem unul dintre cele mai mari studiouri de gaming. De asemenea, ne axăm pe AI, Big Data, UX, IoT, securitate cibernetică. Deţinem 20 de studiouri, unele care dezvoltă tehnologie, iar altele care dezvoltă strategie. Avem un studio ce se ocupă de "viitorul organizaţiei" unde creăm tehnologie pentru a dezvolta organizaţii mai bune. De asemenea, avem strategie, design de produs, paradigme Agile. Încercăm să determinăm modul în care sunt structurate organizaţiile. Avem și studiouri cu rol de aducere la nivel, unde ne ajutăm clienţii să livreze produse continuu, mai ieftin, mai repede, mai des, așa cum o face și personalul nostru de inginerie cloud, QA, securitate cibernetică și nu numai.

Combinaţi tehnologiile diferite?

Guibert Englebienne: Esenţa Globant este de a avea, în primul rând, studiouri. Apoi, aducem oamenii împreună în ceea ce numim "capsule" ("pods"). Compania funcţionează în manieră Agile. Nu avem ierarhii și matrici. Avem o cultură puternic antreprenorială , iar ca management, suntem aici să facilităm progresul a sute de proiecte zilnic. Dorim să ajutăm și să ne implicăm în ceea ce face personalul nostru. Organizaţia noastră este destul de plată.

Spuneţi-ne mai multe despre proiectul vostru social media, StartMeUp.

Guibert Englebienne: Multe organizaţii trec printr-o transformare digitală, iar momentan suntem martorii unui tsunami de transformare cognitivă. Trebuie să facem acest lucru, deoarece dincolo de organizaţia în care ne aflăm se găsește o competiţie acerbă gata să ne încetinească afacerea. Avem așteptări cu totul noi de la clienţii care ne cer o experienţă de tip "Uber" sau de tip "Disney". Practic, oamenii transpun experienţele dintr-o industrie în alta și cer explicit o astfel de experienţă. Există și o a treia componentă, anume noua forţă de muncă. Oamenii caută organizaţii ce oferă transparenţă, meritocraţie și o direcţie rapidă de dezvoltare. Oamenii doresc să aibă un scop bine conturat. În transformarea digitală, factorul uman este adesea trecut cu vederea. Credem că pentru a avea succes, trebuie să transformăm cultura, deci în ultimii 10 ani, am condus Globant pornind de la un experiment - am acordat fiecărui membru din organizaţie rolul de a fi gardian al culturii noastre. Oamenii se individualizează prin acţiunile pe care le fac, ceea ce conduce la un anumit tip de comportament, dar oamenii fac asta pe un feed public la care au acces companiile lor. Reputaţia companiei crește prin intermediul acţiunilor membrilor care îi inspiră pe ceilalţi. Similar, personalul ce iese de la o întâlnire oferă feedback. Vă putem ajuta să deveniţi mai buni, dar avem și alte soluţii cum ar fi Instagram pentru organizaţii unde se pot posta idei și poze, dar și un Netflix pentru organizaţie unde putem vedea conţinut video ce ne ajută să devenim parte din organizaţie. Toate acestea, colectiv, generează date care ne ajută să aducem lucrurile de care aveţi nevoie mai aproape de voi, iar aceasta vă transformă într-un element cheie al organizaţiei. Vi se sugerează cu cine să luaţi legătura, pe cine să întâlniţi/cunoașteţi/ieșiţi la cafea, ceea ce reprezintă elemente importante ale soluţiei StartMeUp. Deci, încercăm să construim o organizaţie ce este mai umană, mai inteligentă, mai adaptabilă.

Aveţi și o componentă AI?

Guibert Englebienne: Da, avem. Ne ajută să vă recomandăm pe cine să întâlniţi și ne ajută să ne facem munca mai bine. Putem înţelege mai bine cum se desfășoară activităţile zilnice dacă luăm în calcul toate datele.

Cum vi se par asemănările și deosebirile dintre cultura din Argentina și cea din România?

Guibert Englebienne: Mă aflu pentru prima oară în România, dar ceea ce am văzut este extrem de similar. Ştiu că vă place să aveţi prieteni, că familiile sunt importante, că sunteţi maleabili și că aveţi spirit antreprenorial. La Globant vrem să creăm o organizaţie unde vom arăta lumii ce putem face. Momentan, suntem recunoscuţi drept lideri globali în procesul de transformare al organizaţiilor și dorim să devenim numărul 1 de pe planetă. Aceasta e misiunea noastră. Învăţăm mereu, iar numărul de clienţi este uimitor. Provocările care vin din partea clienţilor sunt o mărturie a încrederii pe care ne-o oferă. Suntem o companie cu suflet. Cultura noastră e puternică, iar asta îi surprinde pe ceilalţi mereu. Ieri am aflat că am deschis un nou birou în Guadalajara, New Mexico. Nu am știut, dar nu trebuie să știu. Pe parcursul anilor am aflat multe lucruri despre multe locaţii, deoarece unii antreprenori au înţeles care sunt regulile jocului, au făcut observaţii, apoi s-au dus și au deschis un birou nou. Așa ne comportăm noi la Globant. Vrem ca oamenii să se dezvolte în organizaţia noastră. Este o creștere organică, nu un proces decizional ce vine de sus.

Guibert Englebienne: Când dăm autonomie personalului în privinţa anumitor comportamente, organizaţia crește mai repede.

În ceea ce privește tehnologia, în următorii 5 ani, ne așteptăm să avem comunicare 5G și aplicaţii mai inteligente bazate pe AI. Cum va evolua această tendinţă în următorii 10 ani?

Guibert Englebienne: Sunt multe iniţiative în sănătate, bio-informatică, ADN, deci domeniul IT are potenţialul să accelereze progresul în sănătate. Alimentaţia este și ea un subiect important. Dacă contribui la dezvoltarea unei tendinţe spre sustenabilitate prin AI, vom constata apariţia unui curent de înlocuire a mâncării. Poate aţi auzit de "burgerul imposibil" și de alte iniţiative similare, interesante. AI va deveni o realitate, deoarece, în ziua de azi, organizaţiile sunt interesate, dar și intrigate de acest domeniu. Am integrat AI în fiecare produs pe care îl dezvoltăm, în mod intenţionat, iar pentru ca acest lucru să se întâmple noi cerem fiecărui "glober" (cum ne place să ne spunem) să fie dispus să înţeleagă ce este AI, ce poate soluţiona AI și ce oportunităţi ne oferă. 100% din angajaţii Globant, tehnici sau non-tehnici, urmează training. Facem progrese mari în acest sens.

Mulţumesc foarte mult.

Guibert Englebienne: Mulţumesc și eu.

NUMĂRUL 149 - Development with AI

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects