ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 144
Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 80
Abonament PDF

MWC 2019 - Ziua 2

Ovidiu Mățan
Fondator @ Today Software Magazine



EVENIMENTE

Am început a doua zi cu o vizită relativ prelungită printre pavilioane. Trebuie să vă spun că numărul foarte mare de tehnologii expuse, dintre care fiecare este specială în felul ei, poate genera uneori senzația de ,, prea mult".  Nu rareori, fascinația sau curiozitatea în fața celor expuse sunt valorificate de către expozanți în sensul unui interes pur comercial.  De altfel, tipologia acestui eveniment impune din start diferențe față de conferințele clasice de programare unde se prezintă tehnologii și idei, doar de dragul utilizatorilor . Așadar, dincolo de atmosfera marcată de ineditul tehnologic, începi să observi că fiecare încearcă să vândă ceva, să-ți arate ceea ce consideră că poate să-ți capteze cât mai mult interesul. Nu întâmplător, ca jurnalist, te simți chiar asaltat de invitații.

După ce v-am introdus puțin în ambianța MWC,  cred că este cazul să vă prezint câteva dintre produsele pe care le-am remarcat azi. Am văzut ultimele telefoane de la Samsung, Galaxy 10e, 10 și 10+, care impresionează prin calitatea ecranului și a materialelor folosite.

La fel au fost laptopurile și telefoanele din standul Huawei care era plasat vizavi. Pe de altă parte, se observă evoluția incrementală, nu doar la gadgeturi dar și la alte tehnologii: drone, mașini, rețele mobilei, AR/VR, AI. În discuțiile cu colegii din țară de la standul României, am ajuns la concluzia că nu mai putem să spunem că suntem fascinați sau chiar șocați de un nou domeniu, pentru că suntem la stadiul în care fiecare tehnologie este îmbunătățită de la an la an. Este făcută mai bine, mai ecologic, mai economic și integrată. De multe ori, magia se mută acum pe partea nevăzută a software-ului în loc de hardware cu care eram obișnuiți până acum. Așa cum spuneam în articolul din prima zi, sunt foarte multe soluții, de unde și caracterul comercial pe care l-am menționat. Următoarea oprire a fost la standul României de la MCW 2019. Acesta a fost realizată de către ARIES Timișoara cu sprijinul Ministerului pentru Mediul de Afaceri și Antreprenoriat. Am povestit cu o mare parte dintre cei care ne-au reprezentat, iar multe dintre aceste discuții au luat forma unor interviuri, pe care le vom publica.

După ce am auzit multe povești și informații noi, am decis să mai asist la o serie de prezentări realizate de IBM: Reality of Digital Transformation: What Works & _Doesn't Work. Prima prezentare a fost cea a lui Eric Berridge, CEO Bluewolf (companie IBM) de unde am învățat că nu trebuie să mai realizăm produse, dar trebuie să creăm experiențe utilizatorilor. Exemplu dat este despre cumpărarea unui calculator, situație  în care totul se desfășoară automat și foarte rapid : de la alegerea acestuia, la plată și la primirea produsului final. Totul poate fi combinat cu AR în produsele următoare și putem deja vorbi de o rețetă a succesului. Cum se va integra AI-ul în toate acestea? Ne va oferi opțiuni și opinii, astfel încât să fim mai bine informați și să putem alege mai bine. La final, am primit un sfat legat de companii: dacă produsele pe care le realizăm nu sunt suficient de bune pentru clienții noștri, atunci nu sunt bune nici pentru angajați.

Nils Huske, Head of Customer Experience, Strategy and Innovation la Volkswagen a vorbit despre durata și costurile mari implicate de un program de validare prin intermediul unui focus grup: cheltuielile ajung până la 100.000 euro. Soluția aleasă a fost crearea și validarea unui MVP. Exemplul dat implică un mic eșec: atragerea pasionaților de fotbal să utilizeze car sharing pentru a merge la un meci de fotbal. Deși s-a investit în reclame pe Facebook pentru promovarea mesajului și obținerea răspunsurilor la un quiz, rezultatele au fost sub așteptări. Cauza acestui nivel redus a fost ușor de identificat: pasionații de fotbal folosesc deja conceptul de car sharing atunci când merg la un meci, dar prin WhatsApp. De aceea, motivul pentru a instala o nouă aplicație doar pentru aceasta, nu este justificat. Soluția a fost să se modifice aplicația print încurajarea car sharing atunci când se merge la lucru.

 Gamifying The Mobile Experience a fost o discuție despre cum putem aduce conceptul de jocuri în aplicațiile noastre. Un exemplu a fost dat de către Outfit7, cei care au lansat jocul Talking Tom în 2010. De atunci, au ajuns la peste 9 miliarde de downloaduri , iar în 2020 plănuiesc să producă și un film. Modelul ales de ei este de a produce aplicații care se mișcă rapid pe telefoane. Dezvoltarea se realizează în aproximativ 1-1.5 ani și este prima oară testată într-o țară, unde urmează un ciclu de finisare și doar după aceea, se lansează global.

La finalul zilei de azi,  dacă ar fi să numesc unul dintre lucrurile cele mai faine de la MWC, acesta ar fi zona mass-media, unde accesul este rezervat doar jurnaliștilor de presă și de televiziune. Atmosfera de aici era realmente impregnată de pasiune pentru tehnologie și de dorința de a informa. Să scriu acest articol de aici, se înscrie din punct de vedere profesional, printre experiențele cele mai plăcute din cadrul acestei ediții MWC.

NUMĂRUL 143 - Software Craftsmanship

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects