ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 147
Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 79
Abonament PDF

Noua revoluție - Mobility as a Service

Ruxandra Maria
Marketing Specialist @ PITECH+PLUS



Aurora Parasca Selejan
Business Analyst @ PITECH+PLUS



PROGRAMARE

Mobility as a Service (MaaS) va aduce următoarea revoluție în mobilitate, oferind acces către o gamă mai largă de servicii de transport, mai mult decât închiriere, navigare sau achiziție de bilete. Grupând într-o aplicație toate mijloacele de transport dintr-un oraș, publice și private, platformele MaaS oferă utilizatorilor posibilitatea de a plănui și rezerva călătorii door-to-door, utilizând o singură aplicație, ajutând, totodată, orașele să îmbunătățească experiențele de călătorie ale cetățenilor săi.

Transportul privit din perspectiva călătoriilor comune

Comportamentul consumatorilor din ultima vreme în raport cu cererea și oferta are o tendință de "consum colaborativ". Internetul este acum utilizat pentru a reinventa comportamentele tradiționale în mobilitate, cum ar fi cumpărarea, închirierea sau definirea de concepte noi de car sharing. Noile comportamente nu redefinesc pur și simplu felul în care consumăm, ele încapsulează chiar schimbarea naturii umane și felul de a ne raporta trecând de la obișnuitul "eu" la cultura "noi".

Consumul colaborativ sau ideea de shared economy a crescut în diferite sectoare ale economiei, inclusiv ospitalitate (Airbnb), educație (Italki), finanțare (Kickstarter), piața forței de muncă (TaskRabbit), proprietate (BRICKX) sau în transportul de marfă și pasageri. O multitudine de aplicații destinate îmbunătățirii transportului s-au răspândit atât în ​​țările dezvoltate, cât și în cele în curs de dezvoltare, fiind conduse (cu controverse) de pionieri precum Uber, Lyft, Curb, Bla Bla Car, Didi Chuxing, Grab și Ola. Aceste companii de rețele de transport funcționează ca sisteme reciproce de tip peer-to-peer (sau client-to-customer), amenințând tradiționalul canal de vânzare business-to- customer.

Transportul nu mai înseamnă doar "din punctul A în punctul B"

Dezvoltarea tehnologică și accesul general la tehnologie au relansat mobilitatea comună. Aceasta se referă la serviciile de transport care sunt împărțite între utilizatori, incluzând o varietate de opțiuni de la serviciile în care vehiculul în sine este împărțit, până la diferite forme de partajare a autoturismelor sau a bicicletelor într-o călătorie comună.

Prin avansarea tehnologiei informației și comunicațiilor, a GPS-urilor și a telefoanelor inteligente, aceste servicii sunt mult mai accesibile și mai convenabile. Diferitele progrese tehnologice au condus la îmbunătățiri majore ale serviciilor existente și la crearea de noi servicii.

Ce este Mobility as a Service (Maas) ?

Mobilitatea ca serviciu (MaaS) este văzută ca viitorul transportului urban, permițând oamenilor să planifice și să plătească fără probleme pentru călătoriile multimodale. MaaS se bazează pe o platformă digitală care integrează planificarea călătoriilor, rezervarea, vânzarea de bilete electronice și serviciile de plată în toate modurile de transport publice sau private. De asemenea, oferă utilizatorilor posibilitatea de a folosi o singură aplicație pentru a planifica și a rezerva călătoriile door-to-door, în loc să fie nevoiți să localizeze, să rezerve și să plătească separat pentru fiecare mod de transport.

Aplicațiile de planificare a călătoriilor, care ajută utilizatorii să identifice și să compare diferitele opțiuni pentru a ajunge în destinațiile lor au devenit obișnuite, ofertele locale și globale fiind disponibile în fiecare oraș. Orașele și municipalitățile pot crea o soluție localizată MaaS care să funcționeze atât cu transportul în comun, cât și cu partenerii din sectorul privat.
Este de la sine înțeles că trecerea la soluțiile MaaS, trebuie să ia în considerare o serie de cerințe: infrastructura, furnizorii de date, operatorii de transport și furnizorii de mobilitate de încredere.

Arhitectura MaaS și câteva caracteristici utile

În centrul arhitecturii sunt actorii care fac conceptul MaaS unul fezabil și tangibil din punctul de vedere al funcționalității sale tehnice:

Cum PitechPlus dorește să exploateze oportunitățile de MaaS

Dorim să construim o soluție de mobilitate urbană care să satisfacă nevoile administrațiilor locale și ale cetățenilor pentru o viață urbană mai sustenabilă prin aducerea expertizei tehnologice în zona de mobilitate urbană într-o soluție solidă de mobilitate urbană. Credem că tehnologia poate să aducă împreună sectorul public și actorii privați într-o platformă unică, incluzând câteva din funcționalitățile descrise mai jos:

Planificarea călătoriei: Aplicația va oferi utilizatorilor posibilitatea de a-și planifica o călătorie de la un punct A la un punct B, oferind abilitatea de a-și selecta rutele pe baza diferitor preferințe, precum opțiunea cea mai rapidă, cea mai ieftină, cea mai green. Toate mijloacele de transport vor fi luate în considerare în planificarea unei rute, folosind călătorii intermodale prin mijloace de transport în comun, bike sharing, e-scooters etc. . De asemenea, acest pas va oferi și informații cu privire la distanță, durată și cost.

Rezervarea: Acest pas va urma după planificarea călătoriei și este pasul în care utilizatorii vor putea să rezerve orice mijloc de transport care necesită rezervare prealabilă. Sistemul de rezervări va fi o platformă centrală unde utilizatorii și transportatorii vor fi aduși împreună, cu scopul de a integra diferite sisteme de rezervări într-o experiență de utilizator plăcută. Informații clare cu privire la preț și furnizori vor fi ușor accesibilizate pentru a permite utilizatorilor să ia decizii informate.

Informație în timp real: Pentru asistență în timpul planificării și călătoriei, informație în timp real va fi disponibilă în city 4.o. Astfel, orașele vor putea informa călătorii cu privire la întârzieri, închideri, zone aglomerate și să îi redirecționeze pe cetățeni pe rute optimale. Aceasta va decongestiona traficul urban și va asigura utilizarea cât mai eficientă a mijloacelor de transport existente. Experiențele de călătorie vor fi îmbunătățite, încurajând cetățenii să utilizeze mijloace de transport alternative ca mijloace preferate mașinilor proprii.

Plata: O singură plată pentru întreaga călătorie va fi disponibilă pentru a îmbunătăți experiențele utilizatorilor. Aspecte precum abonamente lunare vor fi luate în considerare în costul călătoriei finale. Este de importanță vitală ca toate informațiile privitoare la cost să fie prezentate înainte ca utilizatorul să autorizeze plata. După plată, o dovadă a plății va fi emisă, cu posibilitatea de a adapta această dovadă în funcție de necesitățile individuale ale orașului sau ale furnizorilor de servicii de transport.

Intelligent City Mobility Analytics: Noi modalități de a identifica și analiza date din surse multiple cu algoritmi avansați, care va oferi informații despre utilizarea soluției de mobilitate urbană, informații demografice și a paternelor de mobilitate, calitatea sistemului de transport. Astfel se vor putea face predicții cu privire la utilizările viitoare, capacitatea de planificare și definirea politicilor.

Viitorul mobilității va presupune noi evoluții, toate având potențialul de a conduce la o nouă revoluție a mobilității. MaaS este pasul următor și cu siguranță va schimba modul în care ne raportăm la mobilitate. Drept urmare, prin soluțiile de Mobility as a Service , utilizatorii nu vor fi doar consumatori în cadrul unui sistem de transport; mai degrabă, întregul sistem de transport va fi generat împreună cu și de către oameni.

Resurse:

  1. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2214629617303596

  2. http://www.adlittle.com/futuremobilitylab/assets/file/180330_Arthur_D.Little_&_UITP_Future_of_Mobility_3_study.pdf

  3. http://www.localgovsharingecon.com/uploads/2/1/3/3/21333498/localgovsharingecon_sharedmobility_oct2015.pdf

  4. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/nl/Documents/consumer-business/deloitte-nl-cb-ths-rise-of-mobility-as-a-service.pdf

  5. https://www.marsdd.com/wp-content/uploads/2018/04/Mobility-as-a-Service-the-value-proposition-Mar18.pdf

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects