ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 147
Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 78
Abonament PDF

Drumul de la comunitate la administraţia locală

Ioana Moldovan
Map Analyst @ Telenav



EVENIMENTE

În contextul României actuale, de multe ori ne batem de un mare impediment: statul! Acolo apar uşi închise la propriu şi la figurat sau ne sunt puse piedici invizibile, dar totuşi pregnante. Însă dacă vorbim despre un context global, lucrurile pot părea mai simple în alte părţi ale lumii şi pot fi constatate de la mii de kilometri sau mile distanţă. Aşa că vă propun să facem împreună o incursiune în ceea ce înseamnă accesul la anumite informaţii, provenind de la instituţii publice din Statele Unite ale Americii.

Aşa cum este binecunoscut de către cei care fac parte din aceeaşi breaslă cu Telenav, noi ne îndreptăm toată atenţia spre crearea unor sisteme de navigaţie pentru maşini, iar scopul muncii noastre poate fi rezumat cel mai bine prin sloganul pe care îl avem: "Transforming life on the go for millions of people around the world." Pentru a reuşi să realizăm acest lucru s-a adoptat o soluţie open source care are numeroase beneficii, printre care cel mai important este faptul că hărţile se pot actualiza la minut, ceea ce este foarte diferit faţă de abordările altor companii cu acelaşi profil de activitate. Motivul din spatele acestei frecvenţe cu care se poate actualiza harta, este dat de faptul că oricine poate să editeze sau să contribuie la optimizarea hărţii, deoarece există o comunitate foarte mare de utilizatori care folosesc datele OpenStreetMap (OSM), acestea fiind datele pe care le folosim şi noi. Telenav lucrează strâns cu comunitatea menţionată anterior pentru a îmbunătăţi caracteristicile specifice necesare navigării şi pentru găsirea celor mai bune metode prin care să creeze o hartă detaliată şi corectă.

Unul dintre proiectele la care lucrăm de aproximativ un an, constă în optimizarea hărţilor în zonele principale din Statele Unite ale Americii. Printre aspectele pe care le avem în vedere în realizarea unei hărţi se numără importanţa existenţei numelor străzilor în sistemul de navigaţie şi actualizarea lor în cazul în care s-au modificat în timp. Astfel ne asigurăm că se efectuează o rutare corectă spre punctul de interes, se evită drumurile suplimentare pentru găsirea unei destinaţii şi se diminuează timpul necesar parcurgerii unei rute.

În acest scop există etape premergătoare adăugării lor ca date de hartă.

Pentru a fi mai pe înțeles, dacă se doreşte de exemplu adăugarea numelor străzilor pentru statul Florida, se caută datele open source pe site-urile primăriilor la nivelul oraşelor principale, apoi la nivelul judeţelor şi ca ultim pas se identifică datele disponibile pe portalul data.gov corespunzătoare fiecărui stat în parte. În cazul nivelelor prezentate anterior, se solicită aprobarea utilizării informaţiilor de care dispun.

Ceea ce poate frapa un utilizator român care interacţionează online cu administraţiile din SUA este gradul ridicat de receptivitate de care acestea dau dovadă, întrucât majoritatea răspund în aceeaşi zi în care sunt contactaţi, exprimându-şi permisiunea de a le folosi datele, disponibilitatea lor în cazul în care avem nevoie de suport adiţional pentru înțelegerea completă a formatelor fişierelor sau atributelor acestora, dar totodată nu îşi reprimă entuziasmul venit din interesul nostru pentru informaţiile pe care ei le deţin şi scopul în care urmează să fie folosite.

Cu toate acestea, există uneori şi situaţii în care nu primim niciun feedback, iar atunci se trece la următorul pas:

Comparaţie între datele locale înainte şi după procesarea cu Cygnus+

Pentru a soluţiona aceste diferenţe se utilizează un translation file scris în limbaj Python, care creează o legătură între datele locale şi limbajul OSM.

Exemple de abrevieri modificate cu ajutorul translation file.

Folosirea fișierului de translaţie, împreună cu Cygnus+ generează un fișier xml care conţine doar segmentele care sunt diferite comparativ cu datele din OSM, având următoarele taguri:

\<tag k="telenav:cygnus-plus" v="CHANGED"/\> Apare în situaţia în care numele există în OSM, însă în datele locale este diferit. \<tag k=”telenav:cygnus-plus” v=”NEW”/\> În cazul în care în OSM lipseşte complet numele unui drum.

Pentru scopul proiectului s-au atribuit numele drumurilor care nu aveau deloc această informaţie. Odată cu începerea verificării fişierelor obţinute, s-a constatat că o parte din informaţii nu pot fi adăugate, deoarece sunt alcătuite din denumiri de magazine sau numele conţin caractere neobişnuite, cum ar fi anumite simboluri. La aceste situaţii se adaugă şi cele în care se revizuiesc outputurile la câteva zile după ce au fost generate, însă alţi utilizatori deja editaseră foarte recent zona respectivă.

Întreg procesul a angrenat 13 map analişti care au facut researchul pentru a identifica datele necesare şi a le rula cu Cygnus+. Apoi editările au fost realizate în total de douăzeci dintre colegii de departament.

Hartă comparativă între datele existente în OSM şi datele procesate cu Cygnus+

Munca depusă de către angajaţii Telenav aduce numeroase beneficii întrucât este cunoscută de întreaga comunitate de utilizatori OpenStreetMap prin intermediul postărilor de pe Github, dar şi a challenge-urilor de pe Maproulette care sunt menite să creeze transparenţă între task-urile noastre şi utilizatori, şi de asemenea să îi încurajeze pe aceştia să contribuie alături de noi în procesul de conturare a unei hărţi de calitate superioară.

O idee despre ceea ce a presupus efortul realizat de echipa map analyst este surprins după cum urmează:

Grafic cu evoluţia editărilor din luna martie şi până în prezent.

Număr surse de date locale identificate Număr surse de date locale aprobate
314 101
Număr de mile editate din date locale Număr de mile revizuite din date locale
4354 6234
Număr de mile editate din date Tiger Număr de mile revizuite din date Tiger
3432 4887

Astfel putem concluziona că accesul la date open provenite de la administraţiile publice şi locale joacă un rol important în îmbunătăţirea calităţii hărţilor, iar deschiderea autorităţilor în acest sens, constituie un factor cheie. De asemenea, datele provenind din Tiger sunt accesibile pentru orice utilizator OSM, însă calitatea lor nu o depăşeşte pe cea din sursele locale.

Drept rezultat al întregului procedeu descris se constată că în ciuda timpului îndelungat care trebuie investit pentru a parcurge fiecare dintre paşii menționaţi, beneficiile sunt văzute atât la nivel de companie cât şi prin ceea ce reușim să oferim la rândul nostru întregii comunităţi OpenStreetMap, după îmbunătăţirea informaţiilor din hartă, astfel ajungând la o situaţie de tip win-win. Source: http://husnaafauzi96.blogspot.com/2016/03/group-work-or-individual-work.html

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects