ABONAMENTE VIDEO REDACȚIA
RO
EN
NOU
Numărul 148
Numărul 147 Numărul 146 Numărul 145 Numărul 144 Numărul 143 Numărul 142 Numărul 141 Numărul 140 Numărul 139 Numărul 138 Numărul 137 Numărul 136 Numărul 135 Numărul 134 Numărul 133 Numărul 132 Numărul 131 Numărul 130 Numărul 129 Numărul 128 Numărul 127 Numărul 126 Numărul 125 Numărul 124 Numărul 123 Numărul 122 Numărul 121 Numărul 120 Numărul 119 Numărul 118 Numărul 117 Numărul 116 Numărul 115 Numărul 114 Numărul 113 Numărul 112 Numărul 111 Numărul 110 Numărul 109 Numărul 108 Numărul 107 Numărul 106 Numărul 105 Numărul 104 Numărul 103 Numărul 102 Numărul 101 Numărul 100 Numărul 99 Numărul 98 Numărul 97 Numărul 96 Numărul 95 Numărul 94 Numărul 93 Numărul 92 Numărul 91 Numărul 90 Numărul 89 Numărul 88 Numărul 87 Numărul 86 Numărul 85 Numărul 84 Numărul 83 Numărul 82 Numărul 81 Numărul 80 Numărul 79 Numărul 78 Numărul 77 Numărul 76 Numărul 75 Numărul 74 Numărul 73 Numărul 72 Numărul 71 Numărul 70 Numărul 69 Numărul 68 Numărul 67 Numărul 66 Numărul 65 Numărul 64 Numărul 63 Numărul 62 Numărul 61 Numărul 60 Numărul 59 Numărul 58 Numărul 57 Numărul 56 Numărul 55 Numărul 54 Numărul 53 Numărul 52 Numărul 51 Numărul 50 Numărul 49 Numărul 48 Numărul 47 Numărul 46 Numărul 45 Numărul 44 Numărul 43 Numărul 42 Numărul 41 Numărul 40 Numărul 39 Numărul 38 Numărul 37 Numărul 36 Numărul 35 Numărul 34 Numărul 33 Numărul 32 Numărul 31 Numărul 30 Numărul 29 Numărul 28 Numărul 27 Numărul 26 Numărul 25 Numărul 24 Numărul 23 Numărul 22 Numărul 21 Numărul 20 Numărul 19 Numărul 18 Numărul 17 Numărul 16 Numărul 15 Numărul 14 Numărul 13 Numărul 12 Numărul 11 Numărul 10 Numărul 9 Numărul 8 Numărul 7 Numărul 6 Numărul 5 Numărul 4 Numărul 3 Numărul 2 Numărul 1
×
▼ LISTĂ EDIȚII ▼
Numărul 77
Abonament PDF

Munca remote în procente

Vlad Haiduc
Teambuilding Manager @ Azimut Happy Employees



MANAGEMENT

Numărul companiilor cu capital românesc precum și cel al companiilor multinaționale care vin pe piața locală se află în continuă creștere, situația economică pare destul de stabilă, iar rata șomajului în orașul Cluj este de aproximativ 1.6 %.

Apare astfel și o nevoie acută de forță de muncă, iar angajatorii, pe lângă clasicul salariu, recurg la tot felul de beneficii menite să facă joburile oferite candidaților cât mai dezirabile pentru. Dintre aceste beneficii, unul dintre cele mai întâlnite la nivel global este lucratul de la distanță sau remote.

La nivel macro, această nevoie a apărut o dată cu digitalizarea joburilor, moment în care oamenii și-au dat seama că au nevoie doar de un laptop, o conexiune bună la internet și un fotoliu confortabil pentru a-și face munca. Ba mai mult, din cauza multor alți factori contextuali (trafic, întârzieri, medii gălăgioase, priorități personale, etc.) lucratul remote a devenit ceva tot mai de dorit. Dacă acum zece ani, aceasta părea o utopie, în prezent devine din ce în ce mai mult un beneficiu standard din pachetul oferit. Chiar și așa, lucrurile nu sunt tocmai clare când e vorba de cum se desfășoară acest proces și există multe idei preconcepute. Pentru a putea avea o înțelegere mai bună asupra acestui beneficiu propun să ne uităm peste cercetările legate de acest fenomen și să încercăm să tragem câteva concluzii împreună.

Studiile, cercetările sau statisticile făcute pe acest domeniu sunt în mare parte realizate pe piețe din occident unde acest fenomen este prezent de mai mult timp.

Așadar, munca de la distanță îi determină pe angajați să se simtă mai motivați de munca lor și mai eficienți, deoarece înlătură astfel multe dintre barierele cu care se confruntă zilnic și au o mai mare autonomie asupra propriului program. Pe de altă parte, dacă nu e gestionată corespunzător, munca remote poate genera un sentiment de vinovăție, însoțit de ore suplimentare și de o dificultate de a trasa limite între job și viața personală. În plus, studiile ne arată că un procent semnificativ dintre angajați nu preferă acest tip de lucru, moment în care acesta nu mai devine un beneficiu important pentru ei. În final, din perspectiva angajatorilor, aceștia sunt deschiși spre a oferi acest beneficiu, însă recunosc că nu sunt complet pregătiți la nivel de politici și proceduri.

Propunerea mea pentru angajatori cât și pentru angajați este să se documenteze înainte de a lua o decizie în legătură cu munca remote și să nu se lase influențați doar de un trend existent pe piață. Pentru ca acest demers să aibă cât mai multe beneficii pentru ambele părți, e important să ne asigurăm că toate elementele sunt pregătite, că managerii au competențele necesare pentru a coordona o echipă remote și că firma are politicile și procedurile de reglementare puse la punct. În final, scopul muncii remote este să ne ajute să fim mai productivi și să ne ofere echilibrul între job și viața personală.

Bibliografie

  1. http://autotime.co.uk/homeworkers-more-productive-than-office-based-staff/

  2. https://www.powwownow.co.uk/smarter-working/flexible-working\-statistics-2017

  3. https://www.peoplemanagement.co.uk/news/articles/employees-more-effort-working-from-home

  4. https://www.upwork.com/press/2018/02/28/future-workforce-report-2018/

Conferință TSM

NUMĂRUL 147 - Automotive

Sponsori

  • Accenture
  • BT Code Crafters
  • Accesa
  • Bosch
  • Betfair
  • MHP
  • BoatyardX
  • .msg systems
  • P3 group
  • Ing Hubs
  • Cognizant Softvision
  • Colors in projects